Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Yes da, endelig et flyselskap som skiller seg ut fra de fleste og gir meget gode priser til Makedonia og ellers i Balkan, nemmlig Czech Airlines. 2400,- tur/retur til Makedonia er en veldig flott pris. Tror jeg slår til med det, billigere får jeg det ikke til det landet der.

6548679[/snapback]

Så får du Sky Team poeng også, gitt. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer i Makedonia?

Ingenting. Det er bare det at det er veldig billig å feriere der.

Så får du Sky Team poeng også, gitt. :wee:

Hva er det? :)

 

Edit: Ahh, Czech Airlines er med i Sky Team, nest største alliansen mellom flyselskaper. Hva vil poengene gjøre da?

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Skal ut å fly OSL-ARN-BKK om en mnds tid. Noen som har erfaringer med Thai Airways, fortrinnsvis economy class, på denne ruten ? Eller med Thai Airways generelt ? Regner også med at flyplassen i Bangkok er rimelig stor, så tar gjerne i mot erfaringer eller tips / råd angående BKK :)

Lenke til kommentar
Skal ut å fly OSL-ARN-BKK om en mnds tid. Noen som har erfaringer med Thai Airways, fortrinnsvis economy class, på denne ruten ? Eller med Thai Airways generelt ? Regner også med at flyplassen i Bangkok er rimelig stor, så tar gjerne i mot erfaringer eller tips / råd angående BKK :)

6550291[/snapback]

 

Bangkok er langt ifra den verste flyplassen du kan havne på. :)

 

Selv er jeg ganske fornøyd med Thai, selv om jeg ikke har flydd det på ett og et halvt år. Spørs litt om du flyr økonomi eller business da.

Lenke til kommentar

Mange med mye erfaring med å fly her ja... føler meg som en liten pusling i forhold til enkelte ;)

 

Har hatt en del forskjellige flygninger dette året, men bare en har vært interkontinental (malaysia med MAS). MAS er absolutt et fint selskap, men nå har jeg ikke så mye å sammenligne med. Må også skryte av KLIA, en meget fin og rolig flyplass.

 

Schiphol er vel grei nok, men den er litt trang med tanke på alle gangene og slikt. I tillegg er det mye masing over speakeranlegget. Ble passe lei av at de fortalte om at den og den personen måtte komme til gaten og at de kom til å ta ut bagasjen av flyet...

 

CDG er den værste flyplassen jeg har vært på sålangt (riktig nok kun den gamle terminalen). Der var det ingenting å spise eller kjøpe, utenom et par små kiosker etter man hadde sjekket inn.. så vi så oss nødt til å gå ut igjen for å få i oss noe mat.

 

Heathrow er en grei flyplass, men det er stor forskjell på terminalene. Syntes terminal 4 er grei når jeg var der i våres. Heldigvis var både innkommende og avreisende fly i den samme terminalen. Men jeg ble tatt til side på sikkerhetssjekken da jeg måtte sjekke inn på nytt. Da plasserte de meg i et røntgen apparat hvor de tok bilder av meg fra 3-4 forskjellige vinkler før de sendte meg av gårde.

 

Sikkerhetskontrollen når jeg skulle til Malaysia var også en særdeles ivrig sikkerhetsvakt som kroppsvisiterte meg. Da var det ikke den vanlige sjekken ved å sjekke under armer og lignende, men på innsiden av beltet(og buksa), litt vel høyt opp mellom beina og generelt en ganske grundig sjekk. De gjorde dette med en del av passasjerene og en overordnede skrev ned hvor mange de sjekket og ikke sjekket på den måten.

 

Synes flyene til SAS Braathens og Norwegian begynner å trekke på årene i forhold til enkelte andre selskaper. I tillegg må man ikke finne på å sette seg på den bakerste seteraden på Norwegians B737 da setene er smalere enn vanlig. trodde aldri jeg skulle komme meg opp fra det setet igjen.

 

BA til london var en fin opplevelse. Overraskende god plass og skjerm på hver tredje seterad med informasjon om hvor vi var og hvor fort det gikk. Det var et forholdsvis nytt A320 fly. Det samme var til malta med et A319 fly, men der var det betydlig trangere.

 

Germanwings har også de nyere A319/A320 flyene selv om det er et billigselskap.

 

Jeg begynner forøvrig å bli svært lei av å fly mellom Trondheim og Oslo ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kom hjem fra Mallorca rundt klokka 00.10 i natt sammen med fam. Reiste med noe My Travel-opplegg. Broren min var heldig, da han fikk plass med nødutgangen noe som medfører STOR beinplass.

Fly maten var bedre enn det jeg har vært vant til -Kylling <3.

 

Det gikk greit og komme seg gjennom Palma lufthavn og jeg ble overrasket hvor stor den var. Kan sikkert ikke måle seg med Frankfürt og de store flyplassene men stor var den.

Lenke til kommentar
Har fløyet mye gjennom tiden og den de verste flyplassene jeg har vært borti , er Cairo Int. i Egypt og Jeddah Int. i Saudi-Arabia. Grusomt stygt, dårlig vedlikehold og helt elendig butikkutvalg.

 

De fineste flyplassene jeg har vært på er vel OSL og Dubai Int.

6562082[/snapback]

 

Dubai er en grei flyplass. OSL også, men jeg unngår den for alt i verden. Det er ofte mye dill der. Enten er det kø, eller så er det tåke eller streik..

Lenke til kommentar
Kan sikkert ikke måle seg med Frankfürt og de store flyplassene men stor var den.

6562040[/snapback]

 

Frankfurt er vel ikkje ein så utruleg stor flyplass. Den største eg har vore på må vel være Detroit (trur eg) eller Amsterdam.

6562160[/snapback]

Mene du i areal eller i antall passasjerer? Sist jeg sjekket var nemlig Frankfurt nummer tre i Europa, og blant topp ti i verden mens Detroit ikke er blant topp ti i verden, engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har fløyet mye gjennom tiden og den de verste flyplassene jeg har vært borti , er Cairo Int. i Egypt og Jeddah Int. i Saudi-Arabia. Grusomt stygt, dårlig vedlikehold og helt elendig butikkutvalg.

 

De fineste flyplassene jeg har vært på er vel OSL og Dubai Int.

6562082[/snapback]

 

Dubai var bra, det er jeg enig i. Har aldri vært på Jeddah Int., men var på en flyplass i nabolandet, Quatar, og den var ikke akkurat vakker.

Lenke til kommentar

Husk på at det er forskjell på Frankfurt Am Main og Frankfurt-Hahn, som Ryanair flyr til... sistnevnte kaller seg også Frankfurt, og er rimelig puslete i forhold til Am Main.

 

Og billigflyselskap kan godt ha fine fly! Ryanair har vel svjv kvittet seg med hele 732 flåten, og flyr nå kun 738. Leste et sted at snittalderen på flåten er 2 år nå... Og de har rimelig mange ordre og opsjoner også.

Lenke til kommentar
Noen som har forslag til kule butikker jeg bør titte innom i København?

6561004[/snapback]

Gå langs Østergade. Mye fint der. :)

6561540[/snapback]

 

 

Var på Gucci-butikken i dag. Intressangt hvor mye en ikke har råd til.

 

 

Men noen som vet om en butikk som har militære artikler, for å si det på en pen måte(Les: Sverd, kniver, plomberte våpen++) :p

Lenke til kommentar

Dere som pratet om flyplasser og hvor store de var. Frankfurt am Main er stor den og er vel 3. største i Europa. Heathrow (London) er vel den travleste flyplassen i Europa. Husker ikke hvor mange skunder det var mellom takeoff/landing på fly der på sitt travleste, det var i alle fall en-siffret.

 

Nå det gjelder utenfor Europa, så er vel Kennedy-flyplasen i New York stor. :)

Lenke til kommentar

Nå det gjelder utenfor Europa, så er vel Kennedy-flyplasen i New York stor. :)

6576954[/snapback]

Den er vel største internasjonale airport i US. PHX er vel åttende størst, DFW er også helt i topp.

6576982[/snapback]

 

Nei, nå tuller dere godt.. Kennedy er en liten møkkaflyplass den i internasjonal sammenheng. Og det er vel derfor de har 3 flyplasser i NY.

Men det kommer vel an på hva dere mener med størst. Om det er antall striper eller gater eller rett og slett hvor mye trafikk de har.

 

Dersom man skal sette noe mål på en flyplass, må det da være hvor mange passasjerer de håndterer mener nå jeg. Oversikt kan man finne på Wikipedia. Og ikke uventet, er det Atlanta som er en av de store hub'ene i US east coast sammen med Detroit som går av med seieren.

 

Kennedy pusher ikke unna halvparten en gang :roll:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...