Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Champis:) gleder meg hehe! og Tusen takk for hjelpen=)

 

Fant ut at en tur-retur til chile gir 16084 poeng altså blir det 4 reiser så oppnår jeg platina (som er 70 000 poeng, og det blir bare 4 reiser for som sølv får man 50% av miles du reiser som poeng og som gull 75%) og det burde jeg klare på 2 år. og veldig bra med alle godene man får oppover som sølv, gull og platina! dumt at jeg ikke hadde tittet på det før, for da hadde jeg vel vært platina kunde alt... :dontgetit:

 

You qualify for Elite Silver, Gold or Platinum Membership by accruing the specified amount of Level Miles (or Level flight segments) within one calendar year (1 January to 31 December). As soon as you reach the next threshold, you are automatically upgraded to the corresponding Elite Level.

 

Level Miles (and Level flight segments) are earned on eligible AIR FRANCE, KLM and SkyTeam flights.

Your Level Miles (and Level flight segments) are valid until December 31st of the year of issue.

 

Fant dette på Air france sin hjemmeside... :hmm: betyr det at jeg må klare å samle opp foreksempel 90.000 poeng på et år for å bli platina kunde.. :ph34r:

Er det også slikt at poenga mine sletter seg etter hvert år? :ohmy:

8304527[/snapback]

 

 

For å bli oppgradert fra Basic til Silver må du tjene opp 25.000 poeng mellom 1. januar og 31. desember. For å bli oppgradert til Platinum trenger du 70.000 poeng innen samme tidsperiode, 90.000 poeng gjelder kun for franske statsborgere.

 

Du mister ikke poengene du tjener med det aller første, men for å få Silver, Gold eller Platinum kort må du altså tjene opp et visst antall poeng innen 31. desember. Ble du medlem av Flying Blue i mars, har du kun 9 måneder på å tjene nok poeng til å bli oppgradert til neste level. Klarer du ikke å tjene nok poeng innen 31. desember, må du begynne på scratch igjen fra 1. januar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Huff, hadde en dårlig flyopplevelse i dag :nei: Alta - Tromsø er i utgangspuktet en kort tur på 30 min.

Brukte e-ticket hos SAS som jeg alltid gjør, men da jeg skulle boarde flyet fikk jeg beskjed om at passagerer som har sjekket inn bagasje er nødt til å vise legitimasjon. Gikk fra å måtte stå et halvt minutt i kø (av en eller annen grunn er det lite folk som bruker e-ticket i Alta :p) til å måtte stå 10 minutt i den vanlige køen.

Når ble man nødt til å vise legitimasjon ved boarding hvis man har sjekket inn bagasje og bruke e-ticket?

Som ikke det var nok, da jeg gikk av flyet i Tromsø så ramlet nøklene min ut fra jakken uten at jeg merket det. Fikk en telefon fra flyplassen mens jeg ventet på taxi, nøklene kunne plukkes opp ved utgang 22. Problemet var at for å komme til utgang 22 måtte jeg gjennom sikkerhetskontrollen.

Fikk streng beskjed om at det var overhode ikke aktuelt at vekterene kunne passe på tingene mine mens jeg hentet nøklene, så de måtte sjekkes gjennom. Hadde nettopp kjøpt en flaske Farris, som var uåpnet, den måtte kastes. Ranselen, som ble sjekket inn som bagasje i Alta, inneholdt toalett saker og jeg hadde jo selvfølgelig ikke pakket de inn i en plastpose. Heldigvis hadde jeg ingen beholdere på over 100ml.

 

Nei, alle passasjerer er terrorister inntil flyet lander trygt, virker værtfall så. Det er vell ikke lenge før det krevers at flypassasjerene har kurs, sertifisering og godkjenning fra kongen før du kan reise :no:

Lenke til kommentar

Det skjedde vel forste april eller mai, mener jeg leste noe om det. Har dog ikke vaert i Norge. Vet ikke hva de gjor, men her i Statene maa jeg alltid vise forerkortet mitt ved innsjekk(sjekker ofte inn paa maskin, damen sjekker boarding passet naar det er printet med forerkortet, og deretter ma jeg vise forerkortet i security'en sammen med boardingpass.

 

I Norge maa du vel enda ikke vise det ved security/

Lenke til kommentar

Fin tråd dette her:)

 

Har et spørsmål angående Flying Blue kortet til KLM/AF.

 

Vi er 4 stk som reiser med KLM til California i Juni, er det da sånn at jeg kan få bonuspoeng (miles) for alle 4 på mitt kort, eller må alle ha hver sitt kort?

 

- Huni

Endret av Huni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...