Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på noe her, er helt dum på disse tingene :p Jeg meldte meg inn i sky team (Flying blue) i dag...Og jeg skal dra til Chile (SCL) med AF om noen dager .. Men det har seg sånn at jeg bestilte den reisa føre jeg meldte meg inn... Hvordan får jeg den reisa til å telle? :hmm:

 

Og hvor mange poeng får jeg av å reise til chile? og hva kan jeg bruke disse poengene til? og hva slags goder er det jeg får ut av å være medlem?:p reiser et par ganger i året til chile=) og lurer på om det er noe å får ut av det medlemskap greiene:P håper dere kan hjelpe meg og får svar på spørsmålene her:P :tease:

Endret av Opalkev
Lenke til kommentar
Jeg lurer på noe her, er helt dum på disse tingene :p  Jeg meldte meg inn i sky team (Flying blue) i dag...Og jeg skal dra til Chile (SCL) med AF om noen dager .. Men det har seg sånn at jeg bestilte den reisa føre jeg meldte meg inn... Hvordan får jeg den reisa til å telle?  :hmm:

8301624[/snapback]

 

Da du meldte deg inn mottok du ditt Flying Blue medlemsnummer på mail, denne oppgir du ved innsjekking både ved OSL og i SCL (på vei tilbake, that is). Viktig at du sparer på alle boarding pass i tilfelle du ikke skulle få poeng for et segment, da dette fungerer som "bevis".

Lenke til kommentar
Jeg lurer på noe her, er helt dum på disse tingene :p  Jeg meldte meg inn i sky team (Flying blue) i dag...Og jeg skal dra til Chile (SCL) med AF om noen dager .. Men det har seg sånn at jeg bestilte den reisa føre jeg meldte meg inn... Hvordan får jeg den reisa til å telle?  :hmm:

8301624[/snapback]

 

Da du meldte deg inn mottok du ditt Flying Blue medlemsnummer på mail, denne oppgir du ved innsjekking både ved OSL og i SCL (på vei tilbake, that is). Viktig at du sparer på alle boarding pass i tilfelle du ikke skulle få poeng for et segment, da dette fungerer som "bevis".

8304079[/snapback]

 

 

Åja, tusen takk.. veit du hvor mange poeng man får for en tur-retur reise til SCL og hva det skulle holde til?

Lenke til kommentar

Tur/retur. 1 poeng er omtrent det samme som 1 mile, så regn ut avstanden fra OSL til SCL (tipper du flyr innom CDG og EZE?) så vet du sånn ca. hvor mye du kan forvente deg. Om det holder til noe er jeg heller usikker på - men skal ikke se bort i fra at turen holder til en oppgradering fra economy til business innen europa?

Lenke til kommentar

Jeg fløy en gang for lenge siden AF til EZE, og da skulle samme fly videre til SCL - så du stopper nok innom EZE du også skal du se. ;)

 

Jeg fløy business riktignok, men jeg har hørt at AF sitt economy produkt er meget bra på maskinene de bruker ned til sør amerika. Avansert in-flight entertainment system med audio og video on demand som det heter så fint.

 

Sølv er 25.000 poeng sist jeg sjekket forresten.

Lenke til kommentar
Jeg fløy en gang for lenge siden AF til EZE, og da skulle samme fly videre til SCL - så du stopper nok innom EZE du også skal du se. ;)

 

Jeg fløy business riktignok, men jeg har hørt at AF sitt economy produkt er meget bra på maskinene de bruker ned til sør amerika. Avansert in-flight entertainment system med audio og video on demand som det heter så fint.

 

Sølv er 25.000 poeng sist jeg sjekket forresten.

8304422[/snapback]

 

 

Åja daså:) synes det er bare bra jeg da hehe. Veit du hvor man kan sjekke hvor mange poeng oppgraderinger koster og sånt? :)

Lenke til kommentar

Champis:) gleder meg hehe! og Tusen takk for hjelpen=)

 

Fant ut at en tur-retur til chile gir 16084 poeng altså blir det 4 reiser så oppnår jeg platina (som er 70 000 poeng, og det blir bare 4 reiser for som sølv får man 50% av miles du reiser som poeng og som gull 75%) og det burde jeg klare på 2 år. og veldig bra med alle godene man får oppover som sølv, gull og platina! dumt at jeg ikke hadde tittet på det før, for da hadde jeg vel vært platina kunde alt... :dontgetit:

 

You qualify for Elite Silver, Gold or Platinum Membership by accruing the specified amount of Level Miles (or Level flight segments) within one calendar year (1 January to 31 December). As soon as you reach the next threshold, you are automatically upgraded to the corresponding Elite Level.

 

Level Miles (and Level flight segments) are earned on eligible AIR FRANCE, KLM and SkyTeam flights.

Your Level Miles (and Level flight segments) are valid until December 31st of the year of issue.

 

Fant dette på Air france sin hjemmeside... :hmm: betyr det at jeg må klare å samle opp foreksempel 90.000 poeng på et år for å bli platina kunde.. :ph34r:

Er det også slikt at poenga mine sletter seg etter hvert år? :ohmy:

Endret av Opalkev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...