Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2000 hver vei da? Billigste jeg fant var rundt 4000, opp mot 4300. Uansett, gode priser. Kanskje jeg skal spare opp til høstferie..

 

Nei, T/R.

 

Det er en feilprising.

 

Se tråd:

 

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=84029

 

Flere som har bestilt t/r for 2100NOK.

 

Omtrent billigere å dra til Sør-Amerika enn å ta en uke i Syden.

 

Prisene ser visst ut til å være korrigert nå.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Er vel relativt dårlig med flyvninger over dammen fra LGA, spørs om du ikke må til JFK eller EWR.

 

Fult klar over dette, derfor jeg spurte om hjelp. Prøver å finne noe med avreise til norge/canada som gir meg god nok tid til å komme til/fra en annen flyplass, sånn at jeg slipper en endags stopover. Hvis ikke jeg finner det, så vurderer jeg å grave i lommene og se om jeg tar meg råd til å være i NY på begge sider av canadaturen, frister lite å ha en ettdags stopover, det er kjedelig å betale for en natt i NY uten å se/oppleve noe.

Lenke til kommentar

Høres ut som mitt vanlige reiseregime. Det er vel ingen som flyr til USA med avgang på kvelden fra Osl uten at du får en unødig overnatting i europa et sted. Du vil altså reise fredag morgen og du kan da være installert på hotellet ca. 15:00. Da vil du få tid til mye før du må reise søndag kveld.

 

Hvor godt var tilbudet og er det åpent for andre?

Lenke til kommentar

Hvor godt var tilbudet og er det åpent for andre?

 

Kun åpent for IATA agenter, og det var svært godt. Kun KLM fly.

 

Det jeg sliter med å finne er et KLM fly på en søndag i oktober/november som gjør at jeg kan være på jobb mandag morgen.

 

Gidder ikke mellomlande i Detroit, må være NYC-AMS-OSL.

Lenke til kommentar

Hvor godt var tilbudet og er det åpent for andre?

 

Kun åpent for IATA agenter, og det var svært godt. Kun KLM fly.

 

Det jeg sliter med å finne er et KLM fly på en søndag i oktober/november som gjør at jeg kan være på jobb mandag morgen.

 

Gidder ikke mellomlande i Detroit, må være NYC-AMS-OSL.

 

Denne er uaktuell nå som jeg har lest regler. Nazistene nede på Schiphol skal ha meg til å overnatte Sunday-Monday i NYC som er uaktuelt.

Lenke til kommentar

I forbindelse med at jeg hadde greid å legge til en ekstra konsonant i en dobbeltkonsonant i mellomnavnet mitt på flybilletten til Beijing tok jeg kontakt med kundeservice til Aeroflot. De sa det var greit så lenge ikke det endret uttalen av navnet. Overraskende kjapt svar på epost. Tok vel bare to timer etter at jeg sendte av gårde eposten.

Lenke til kommentar

Finnes kun fornavn og etternavn i flyverden.

 

Dersom du heter Stein Hansen Olsen i den rekkefølgen blir det Olsen/Stein Hansen Mr.

 

Hansen er da en del av fornavnet.

 

_________

 

Over til noe annet, jeg sikler på en billett til Nairobi i feb/mars neste år. Får den billig nedover, men slik jeg har forstått så er ikke Nairobi stedet å være. Kan Mombasa eller Zanzibar anbefales?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte Nairobi er egentlig fordi det er med Brussels Airlines, et selskap som vi har _meget_ gode avtale/agentpriser med.

 

De flyr mye til Afrika, så det hadde kanskje vært kult å dra dit igjen.

 

Ser op Nairobi som det opplagte valget, Kongo, Burundi, Togo osv, er nok for noe mer viderekommende.

 

Kanskje jeg tar Tel Aviv i steden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...