Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CO har vel væpnede air-marshals på sine flyvninger til EWR?

Jeg så ingen, men det er ikke sikkert at de vifta med pistolen. I nærheten av meg. Det var jo tross alt barn i nærheten.

 

Vet ikke om de er væpnet, men det er i det minste Air-marshalls i sivil på hver eneste OSL-EWR flyvning sendt ut fra US government.

Lenke til kommentar

Bare fra OSL, eller fra noen av de andre byene de kjører fra også?

 

Dette var "Norwegian branch" så regner med at de teller med hele Norge. De ville ikke si noe spesifikt, jeg gravde og gravde uten å finne noe gull :(

 

Forøvrig blir AF det første Europeiske selskapet med direkteflyvning til Phnom Penh (Cambodia) og KLM kliner til med Xiamen (Kina).

 

Xiamen er ikke den største turistdestinasjonen, men de satser på mye etnisk trafikk. Dvs. kinesere som skal til Europa og møte slektninger og vica versa.

 

Ellers var det et par spennende nyåpninger av ruter til Afrika fra AfKL også, bl.a Freetown, Ekvatorial Guinea og et par til som jeg ikke husker. Prøver de å ta opp kampen med SN Brussels som dominerende markedsaktør i Afrika mon tro?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Nå vil de samme bagasjereglene gjelde for hele reisen, og man slipper at ett enkelt selskap på ett lite hopp skal strupe bagasjegrensen for hele reisen. Med andre ord, enklere og mer oversiktlig.

 

Jeg hørte dog om denne lenge før 1. april, så jeg kan garantere at det ikke er en aprilspøk.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

CO har vel væpnede air-marshals på sine flyvninger til EWR?

Jeg så ingen, men det er ikke sikkert at de vifta med pistolen. I nærheten av meg. Det var jo tross alt barn i nærheten.

 

Gjorde litt research. Fant ut at de visst var armert.

 

De har en spesiell kruttblanding i ammunisjonen de bruker .. skal ikke være sterk nok til å trenge igjennom flyskroget ...

Lenke til kommentar
De har en spesiell kruttblanding i ammunisjonen de bruker .. skal ikke være sterk nok til å trenge igjennom flyskroget ...
Vet ikke hvor etterrettlig det var, men jeg så nylig (på fly selvsagt) filmen Due Date hvor en person ble skutt av en air marshal på et fly. Det var visst en gummikule og han fikk ikke varige mèn.

 

Ellers er jeg meget spent på den nye flighten til Havana. De sa at salget har gått svært godt så jeg regner ikke med noen store tilbud på den.
Du bytter bare ut Air Maartin med KLM, så det er vel ikke så store endringen. Har allerede tatt den flighten.
Lenke til kommentar
Ellers er jeg meget spent på den nye flighten til Havana. De sa at salget har gått svært godt så jeg regner ikke med noen store tilbud på den.
Du bytter bare ut Air Maartin med KLM, så det er vel ikke så store endringen. Har allerede tatt den flighten.

 

Korrekt. Martinair blir som sagt kun et fraktselskap. Litt synd.

 

Men de sa det hadde vært mer pågang nå som KLM har tatt over flyvningene. Merkelig, kan være fordi KLM er en mer kjent brand enn Martinair(?).

Lenke til kommentar
Men de sa det hadde vært mer pågang nå som KLM har tatt over flyvningene. Merkelig, kan være fordi KLM er en mer kjent brand enn Martinair(?).
Det er jo allerede KLM som annonerer for flightene, man bestillere bilett via KLM og det er først når man ser på detaljene at man ser at flighten opereres at et annet selskap.

 

Det blir som om man bestiller med Austrian og det er Tyreolean Air som flyr, de fleste merker ikke noe før de går på flyet.

Lenke til kommentar

Det er jo allerede KLM som annonerer for flightene, man bestillere bilett via KLM og det er først når man ser på detaljene at man ser at flighten opereres at et annet selskap.

 

Det blir som om man bestiller med Austrian og det er Tyreolean Air som flyr, de fleste merker ikke noe før de går på flyet.

 

Akkurat det sistnevnte er jo vanlig i USA. Er mange rare selskaper som opererer pa vegne av de store pa kortere turer. For AF flighten Oslo til Paris operes jo av Regional CAE eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...