Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter på SeaTac og venter på flyet til San Francisco. Flyr Virgin America med "Instant Upgrade to Select Cabin". I praksis betyr det vel priority check-in og security, 5" extra pitch ved nødutgang, første innsjekket bagasje gratis, samt gratis mat og drikke ombord. Kostet faktisk ikke mer enn $15-16 mer enn vanlig økonomibillett. Overraskende med tanke på at innsjekket bagasje koster $25 pr kolli.

 

Dessverre ble første klasse utsolgt. De siste 6 timene før avgang kunne jeg nemlig oppgradere til first for $25 om det var plasser tilgjengelig. Da var også koffert nummer to gratis og jeg har uansett akkurat betalt $25 for å sjekke inn en ekstra koffert.

 

Det er jo ikke rare flyturen det er snakk om, drøye to timer. Men flyselskapet er spennende og nytenkende. Morsom og moderne design invendig, skjermer i alle seter (hvor man bestiller mat og drikke), wifi etc. Innfris forventningene ser jeg ikke bort fra at det blir en hel del Virgin America fremover, siden de har et mer spennende tilbud fra SFO enn hva mitt tidligere foretrukne flyselskap Alaska Airlines har.

Lenke til kommentar

Ser ut som US Airways har ny kampanje med Dividend Miles. 75% bonus på kjøpte miles, og hvis du bruker en sånn toolbar i nettleseren får du 25% i tillegg.

 

Nå er det vel ikke like lukrativt nå som det har blitt sperret en del med hvor du kan bruke de, men hvis man kan overføre fra US til noen andre kan det jo hende at man kan få til noe lurt.

Lenke til kommentar

Hvis man skal ut å reise i skolens ferier, vil det da være fornuftig å kikke på de utenlandske sidene for de beste prisene? Eller er det tatt høyde for ferie i startlandet der også?

Det er vel ikke noe i veien for å prøve begge steder da? Man bør prøve så mange steder som mulig uansett.

Lenke til kommentar

Hvis man skal ut å reise i skolens ferier, vil det da være fornuftig å kikke på de utenlandske sidene for de beste prisene? Eller er det tatt høyde for ferie i startlandet der også?

 

Flybransjen er nok global og det er etterspørselen som setter prisene.

 

Dersom du skal fly SK og velger å bestille via en engelsk nettside tipper jeg ikke prisen vil variere voldsomt fra det du får av priser i Norge.

Lenke til kommentar

Hvis man skal ut å reise i skolens ferier, vil det da være fornuftig å kikke på de utenlandske sidene for de beste prisene? Eller er det tatt høyde for ferie i startlandet der også?

 

Flybransjen er nok global og det er etterspørselen som setter prisene.

 

Dersom du skal fly SK og velger å bestille via en engelsk nettside tipper jeg ikke prisen vil variere voldsomt fra det du får av priser i Norge.

Har faktisk sjekket litt rundt dette. Hva som er billigst varierer en del fra gang til gang, men det er sjelden store penger å spare. SAS liker jo å påstå at de er gebyrfrie, men likevel opererer de med et servicehonorar på 30 kr. Visstnok på grunn av dansk lov eller noe. Uten at det burde påvirke norske kunder.

 

Dette gebyret kommer ikke på om man bestiller på deres internasjonale sider. I praksis er det kanskje bakt inn i totalprisen, men jeg har hvertfall spart noen kroner her og noen kroner der på å bestille på deres amerikanske sider.

Lenke til kommentar

Hva er den billigste måten å komme seg til Sør-Amerika i Juli-August? Er det lufthansa som blir billigst? Fra Trondheim eller Oslo, krøkete avganger har ingen betydning.

 

Sjekk ut f.eks wideroe.no der er de aller fleste flyselskaper.

 

Vil tro LH, Air France, Iberia og TAP kommer høyt av de Europeiske selskapene.

 

Av de utenlandske så kan det være LAN og TAM.

Lenke til kommentar

Hei godtfolk!

 

Reiser til Florida for å ta AFF-kurs på fredag. Tenkte å kjøpe med litt snus på Gardermoen og ta med i håndbagasjen. Problemet er bare at vi skal mellomlande på Island, og der blir snus sett på som narkotika. (Kilde

Hvordan blir dette ved mellomlanding? Er man omfattet av islandsk lovgivning da?

Lenke til kommentar

Hei godtfolk!

 

Reiser til Florida for å ta AFF-kurs på fredag. Tenkte å kjøpe med litt snus på Gardermoen og ta med i håndbagasjen. Problemet er bare at vi skal mellomlande på Island, og der blir snus sett på som narkotika. (Kilde

Hvordan blir dette ved mellomlanding? Er man omfattet av islandsk lovgivning da?

Regner med dere ikke må ut og sjekke inn bagasjen på nytt? Bare ha dåsene i kofferten så blir ikke det noe problem ved mindre du absolutt ikke klarer flyturen fra Island uten snus :)

Lenke til kommentar

Han sa han skulle kjøpe det på Gardermoen, ergo kan man ikke sjekke inn den.

Ah, my bad. Men såvidt jeg husker må man ikke gjennom noe form for sikkerhetskontroll på transit der så jeg tror det skal gå bra.

 

Sikkerhetskontrollen bryr seg nada om hva som er ulovlig i det landet, de bryr seg bare om hva som er ulovlig å ha med seg på fly. De er ikke tollkontrollører.

Lenke til kommentar

Han sa han skulle kjøpe det på Gardermoen, ergo kan man ikke sjekke inn den.

Ah, my bad. Men såvidt jeg husker må man ikke gjennom noe form for sikkerhetskontroll på transit der så jeg tror det skal gå bra.

 

Sikkerhetskontrollen bryr seg nada om hva som er ulovlig i det landet, de bryr seg bare om hva som er ulovlig å ha med seg på fly. De er ikke tollkontrollører.

Akkurat. Dermed skulle det i hvertfall ikke være noe problem. Om du like vel ikke vil ta sjansen kan du jo alltids kjøpe snus i USA. R. J. Reynolds Tobacco Company, Philip Morris USA, og U.S. Smokeless Tobacco Company lager en amerikansk variant av snus som selges i de fleste statene. Vet at også man kan få kjøpt svenskprodusert snus enkelte steder.

 

Hva skjer egentlig om du blir tatt med snus på Island? De kan neppe ha samme reaksjonene som om du skulle hatt med deg feks khat eller hasj..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...