Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Tror ikke at noen gidder å rapportere hvem som får skylden, tar sikkert et par uker med krangling og innen den tid er det glemt.

 

Det er såpass store kostnader her at noen må ta regningen. En skade på en 380 koster vel ikke en penny om dagen, så AF vil vel at Delta skal betale og vica versa.

Jeg tenkte mer på at det ikke kommer til å bli rapportert i media jeg. Noen tar jo selvfølgelig regningen, men regner med at media har bevegd seg over til andre saker innen skyldsspørsmålet er besvart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jaja... det gjenstår å se. Heldigvis trenger jeg ikke å ha med noe jeg ikke får kjøpt dit jeg skal.

Bagasje kan bli borte hvor som helst, har ikke hatt problem med Heathrow når jeg har reist igjennom der, men mistet den i København forrige gang.

Heldigvis på vei hjem, så trengte ikke den baggasjen umiddelbart.

Lenke til kommentar

Gulf Air annnonserte i dag oppstart mellom København og Bahrain den 1 juli.

 

Mange gulf-selskaper som starter i skandinavia nå.

 

 

 

7t er altfor lenge i en 737.

 

I Skandinavia er det faktisk marked selv om vi ikke er sa mange mennesker. Saerlig nordmenn er kjent som et flyglad folkeslag. 7 timer i en 737? Vel er faktisk det Air Pacific bruker mellom Honolulu og Nadi pa Fiji. Continental operer ogsa noen avganger mellom Honolulu og fastlandet pa 737 materiell. Mens man snakker om 737 sa er det ogsa den typen Continental bruker pa "mjolkeruta" i Stillehavet. Gar fra Honolulu, lander pa flere oyer i Mikronesia, for den nar Guam ca 14 timer senere. Direkteruta Honolulu Guam er ca 6-7 timer og opereres med 767. Selv om Guam er amerikansk territorium ligger oya utenfor amerikansk tollomrade, sa pa vei tilbake ma man faktisk igjennom immigrasjons og tollkontroll (immigrasjonskontrollen foregar i Guam, tollkontrollen i Honolulu). Litt snedig. Hehe.

Lenke til kommentar

Har muligens blitt spurt om før, men here goes. Hvordan er det å fly i innland i Kina?

 

Og i hvilke forfatning er flyplasser i fattigere deler av landet, f.eks. Tibet?

Har selv holdt meg til tog, men snakket med (svært) mange som fløy mye innenriks i Kina, helt uproblematisk. Hvordan forholdene er i Tibet vet jeg ikke, men toget til Lhasa er en opplevelse jeg gjerne skulle fått med meg (ca 48 timer fra Beijing).

Lenke til kommentar

Nå blir det litt off-topic, men jeg (vi) har også tenkt til å reise med tog en del. Det virker som det er et veldig godt alternativ der nede, men hvordan er det med nattog og sånt? Leste et sted at man ikke burde regne med å kunne reise så veldig mye om natten, noe mange planlegger.

Lenke til kommentar

Har ryanair sluttet å la deg sjekke inn tur/retur hvis retur er mer enn 10 dager til? Før har jeg da sjekket inn 10 dager før utreise, og fått begge billetter, selv om hjemreise er 24 dager + til. Da jeg sjekket inn i stad, fikk jeg bare ut utreisebilletten. Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med American Airlines, Brussel Airlines og British Airways?

Har flydd med alle. Ingenting å hverken juble eller gråte over.

 

Er på jakt etter transport til Kathmandu, noen gode ideer til ruter? Omtrentlig en måned fra ultimo juni, mest fornuftige jeg har funnet hittil er drøye 6000 fra Amsterdam. Reiser monkey class (ganske åpenbart med den prisen ...), tidspunkt ikke nøye, kan dra fra hvor som helst i Vest-Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...