Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Men såvidt jeg husker må man ikke gjennom noe form for sikkerhetskontroll på transit der så jeg tror det skal gå bra.
Det er grundig sikkerhetssjekk på transitpassasjerer på keflavik som skal til USA. Det var det i alle fall da jeg var på Keflavik for 2 år siden. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men såvidt jeg husker må man ikke gjennom noe form for sikkerhetskontroll på transit der så jeg tror det skal gå bra.
Det er grundig sikkerhetssjekk på transitpassasjerer på keflavik som skal til USA. Det var det i alle fall da jeg var på Keflavik for 2 år siden.

Har ikke vært der siden årtusenskiftet og det er vel blitt en bittelitt strengere å reise inn til USA nå :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ja , det kan du ta deg faen paa at det har blitt....ble grillet i dag i Ams mht min tur til USA (sto ikke hvor jeg skulle bo paa ESTA , hadde helt glemt av det selv om ESTA hadde blitt gjort i fjor...saa er det det hvis man ikke har fast arbeid , hvordan har du raad til denne turen da osv.....litt vel personlige spoersmaal imo)

 

Kom frem til Memphis til slutt , det hadde jeg aldri trudd skulle skje....alltid noe om og men.

 

Irriterende at jeg kjoepte tlf-kort til 40$ og saa blr det tomt med en gang (samtalen til fattern varte 2 min , tops , saa hvordan i faen kan det bli tomt saa fort....en jevla samtale koster da ikke 40$ ??)

 

-en kinarestaurant uten sweet/sour pork....say what , come again ?

-rart at dem ikke har lakris i USA , nesten en fundamental gotterisort....en ting er hvis man ikke finner den i Asia men at den ikkke finnes i USA , snafsens hjemland , er pussig.

-gikk fint aa ta med ost/sennep/knekkebroed....men det maa oppgis paa CBP kortet (hadde tenkt aa ta med Paagen solsikkebroed men turte ikke da det har froe i....smoereost blir nok ikke akseptert dog)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Ja , det kan du ta deg faen paa at det har blitt....ble grillet i dag i Ams mht min tur til USA (sto ikke hvor jeg skulle bo paa ESTA , hadde helt glemt av det selv om ESTA hadde blitt gjort i fjor...saa er det det hvis man ikke har fast arbeid , hvordan har du raad til denne turen da osv.....litt vel personlige spoersmaal imo)

 

Kom frem til Memphis til slutt , det hadde jeg aldri trudd skulle skje....alltid noe om og men.

 

Irriterende at jeg kjoepte tlf-kort til 40$ og saa blr det tomt med en gang (samtalen til fattern varte 2 min , tops , saa hvordan i faen kan det bli tomt saa fort....en jevla samtale koster da ikke 40$ ??)

 

-en kinarestaurant uten sweet/sour pork....say what , come again ?

-rart at dem ikke har lakris i USA , nesten en fundamental gotterisort....en ting er hvis man ikke finner den i Asia men at den ikkke finnes i USA , snafsens hjemland , er pussig.

-gikk fint aa ta med ost/sennep/knekkebroed....men det maa oppgis paa CBP kortet (hadde tenkt aa ta med Paagen solsikkebroed men turte ikke da det har froe i....smoereost blir nok ikke akseptert dog)

 

Fløy du KLM eller et amerikansk selskap? Jeg tror man blir oftere grillet på de amerikanske selskapene når man kommer fra Europa enn det man gjør på de europeiske. Selv så fløy jeg over hit med Air France fra CDG til LAX. Ble ikke grillet noe særlig i Paris, de bare sjekket pass og papirer veldig nøye (feks om jeg hadde med I20 med studentvisumet som er et skjema som utstedes av amerikanske skoler). Av akkurat samme grunn unngår man El Al om man skal til Israel, selv om der må alle igjennom grilling når man skal ut av landet.

 

Selv så synes jeg det hele er paradoksalt når man flyr innenriks i USA. Null grilling, det eneste er TSA som mer enn gjerne har lyst til å sende deg igjennom nakenscannerne, selv så har jeg greid å unngå dem helt ved å velge en annen kø eller at den ikke var i bruk akkurat da.

 

Og akkurat det der med amerikanske telefonkort er et velkjent problem. De er knalldyre til å bruke til utlandet, men er greit å ha om man skal ringe mye innenriks. For all del ikke bruk internett på det telefonkortet, det drenerer det iallefall med en gang. Ja greit nå mikser jeg kanskje telefonkort og SIM kort som var det jeg egentlig mente.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens!

Grunnen til at jeg spurte, var at jeg mener å ha hørt noe sånt som at etter man har sjekket inn på en flyplass, er man teknisk sett ikke i det landet lenger. Så da tenkte jeg kanskje at jeg teknisk sett ikke var på Island, ved mellomlanding... Er dette bare oppspinn eller?

 

Uansett, gidder nok ikke risikere dette for å spare noen hundrelapper...

Lenke til kommentar

Floey Delta.....det var ikke scanner i Boston naar jeg dro videre til Memphis.

 

Det forklarer nok grillinga i Amsterdam. Nå har ikke jeg vært i Boston så jeg kjenner ikke til forholdene der, men ofte så er de avstengt når det er mye kø fordi man bruker mye mer tid om man skal sluse folk igjennom der enn igjennom en metalldetektor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Fant faktisk hvetebroed 1% fett her.....uvanlig paa en bensinstasjon , der har dem som regel bare ren loff. Noe 1.5% eller 0.7% melk har jeg ikke sett snurten av , bedre med 2% enn ingenting.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Fant faktisk hvetebroed 1% fett her.....uvanlig paa en bensinstasjon , der har dem som regel bare ren loff. Noe 1.5% eller 0.7% melk har jeg ikke sett snurten av , bedre med 2% enn ingenting.

 

Det finnes hehe, men du ma nok pa et supermarked for a finne det. I gar gjorde jeg ukas innkjop for 38 dollar, selv om jeg tok med et par sokker og en caps. Om man skal spare penger pa a handle mat, bor man bruke Don Qujiote, Walmart eller Kmart. Selv bruker jeg mest forstnevnte, da Walmarts matutvalg ikke er det beste i verden.

Lenke til kommentar

Husk at amerikanske selskaper har 21 års grense for alko, mens Europeiske har 18 som oftest.

 

Ellers er vel mye av det samme i turistklasse/kommunistklasse/apeklasse/cargoklasse.

 

Det er først i business at forskjellene blir store.

 

 

Jeg har aldri blitt spurt om id av flyselskapene verken i Europa eller USA. Nå skal det sies at jeg bare har flydd business på amerikanske flyselskaper (business innenlands er relativt billig på Delta, vel på vei bortover her oppgraderte jeg for cash og t/r HNL-LAX var ca 1000 dollar på biz) så det kan hende de driter i det i fremre del av kabinen. Ja jeg er UNDER 21 faktisk. På europeiske flyselskaper hvor jeg utelukkende har flydd cargo har jeg som sagt aldri blitt spurt om noe id.

 

Delta har faktisk et godt innenlands biz produkt og særlig på lengre strekk (HNL-LAX feks) er prisen ikke så verst som nevnt. De andre selskapene som flyr det strekket skal ha dobbel pris av det i biz og det hadde jeg aldri betalt.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...