Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Jeg er avhengig av det, da jeg ikke bestiller reisene selv.

 

Dermed må jeg sjekke inn på automat/nettet, og har ikke funnet noen måte å få det overført til EB-kortet på.

 

Kan jo etterregistrere poengene ved å taste inn billettkoden da, om du har den. Ellers så er det greit å få noen bak en skranke til å gjøre det for dege. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ryanair høres digg ut mht spare penger.....men er redd for å havne i trøbbel mht eventuell overvekt , lurer hvor mye dem tar med f.eks 2 kilo over grensa ?

Lenke til kommentar

Ryanair høres digg ut mht spare penger.....men er redd for å havne i trøbbel mht eventuell overvekt , lurer hvor mye dem tar med f.eks 2 kilo over grensa ?

Ryanair kan ofte lønne seg, men da må du vite hvilken flyplass de flyr fra, hvilke gebyrer de har og følge alle deres regler til punkt og prikke. Møter du opp uten utprintet boardingkort tar de 400 for det og de tar vel 200 kroner ekstra hver vei per kilo overvekt.

 

Og skulle flyet av en eller annen grunn ikke gå får du antagelig bare tilbake 50-lappen du betalte med beskjed om å klare deg selv.

Lenke til kommentar

300,- i bagasjegebyr t/r for en koffert med maks 15 kg, og 500,- t/r for en koffert med maks 20 kg. Og som sagt må du følge alle regler, og overvekt blir fort ekstremt dyrt. Ikke glem at også håndbagasjen er strengt hos Ryanair. Ryanair er veldig billig uten bagasje og/eller hvis du vet hva du gjør og følger alt, men kan fort bli mye dyrere enn andre selskap også. Det er noen år siden jeg fløy Ryanair nå, da var de ikke like strenge, men nå tviler jeg egentlig litt på om jeg noengang kommer til å gjøre det.

 

Servicen er også viktig, Ryanair eier ikke service. Fløy med Norwegian for en ukes tid siden, og hadde da en situasjon med at jeg hadde betalt for to kofferter, men av forskjellige årsaker endte jeg opp med bare én koffert isteden. Denne ble da 6 kg overvekt, og jeg regnet med at jeg måtte betale, men det fikk passere fordi jeg hadde betalt for en koffert til som jeg ikke fikk brukt. Det kaller jeg mer service fra et lavprisselskap, det hadde aldri skjedd på en Ryanair-flight.

 

Overvektgebyret til Norwegian var på 6 euro per kilo, altså omtrent 1/4 av Ryanairs pris.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Ingen slår SAS på gebyrer. De skal ha 3600 kr for en ekstra koffert på 20 kg.

 

Verken €20, €30 eller €40 er i nærheten av 3600 kroner.

 

Economy/Economy Extra

En ekstra bagasje på maks 23 kg og maks 158 cm

Innenlands Europa Øvrige verden

€ 20 € 30 € 40

 

Edit:

Beklager det. Det var visst de nye reglene for flyvninger etter 01.10.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Whaaat? :p Godtar de ikke to kolli til normale priser? Til og med Norwegian gjør jo det.
For de lengste strekningene tar faktisk SAS utrolige 14.000 NOK for en ekstra koffert på 20 kg.

 

De godtar maks 32 kg og det vil da gi opptil 22.400 NOK i gebyr for en ekstra koffert hos SAS. :wow:

 

Men i Oktober skal de endre disse reglene.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Whaaat? :p Godtar de ikke to kolli til normale priser? Til og med Norwegian gjør jo det.
For de lengste strekningene tar faktisk SAS utrolige 14.000 NOK for en ekstra koffert på 20 kg.

 

De godtar maks 32 kg og det vil da gi opptil 22.400 NOK i gebyr for en ekstra koffert hos SAS. :wow:

 

Men i Oktober skal de endre disse reglene.

eeh hvor får du disse prisene fra??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...