Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planlegger tur til enten Malia, Mykonos, Paros, Ayia Napa (Hellas) eller Ibiza (Spania). Er hovudsaklig ute etter uteliv/nattliv. Nokon som har innspel til plassane/anbefaling/noko som er verdt å vite? Finner ikkje pakkepris/fly til desse plassane utanom Ayia napa

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

De mindreårige må vanligvis ha skriftlig tillatelse fra foresatte.

http://www.apollo.no/NO/bestill-din-reise/viktig-a-vite/generell-informasjon/Pages/ungdom-og-reiser.aspx

http://files.ving.no/files/SiteID3/PdfGuide/Fullmakt_under_18_ar.pdf?v=1

http://www.startour.no/nettstedskart/viktig-a-vite/alt-om-reisen/barn-ungdom-som-reiser-alene/

 

Husk også at mindreårige ikke har lov til å påta seg gjeld og skulle dere rote dere borti noe tull kan politiet insistere på å snakke med foreldrene.

Lenke til kommentar

Det høres veeldig usannsynlig ut at et barneskrik skulle sprekke noen trommehinner, verdensrekorden i skriking etter hva jeg kan se, er 129db, langt under grensen for trommehinnesprekking.

 

Derimot om hun hadde trykk i ørene fra før, som ledet til dårlig hørsel, så kan det ha ført til at de sprakk når flyet gikk opp, da kan det også komme lyder hun kan ha mistatt for barneskriking.

 

Uansett: Hvordan kunne dette ha vært flyselskapet sitt feil? Om noe så er det moren til ungen sin feil, som ikke har kontroll på barna sine (om historien er sann, noe den absolutt ikke høres ut som).

Lenke til kommentar

Ekstern disk kan du selvsagt ha i håndbagasjen; om det er en backup av det som ligger på laptopen kan det vel kanskje være verdt å vurdere å sende den likevel, i tilfelle du skulle miste håndbagasjen. Jeg reiser med en egen backupdisk, liker ikke å ha denne samme sted som laptopen.

Lenke til kommentar

Noen erfaringer med Lufthansa? Har flydd de før, men lurer på fasiliteter om bord etc. Skal fly Oslo - Frankfurt - Washington/Dulles. Sist gang jeg fløy til USA fløy jeg med Icelandair, noe som virket mer som et lavprisselskap. Ingen innebygde TV skjermer eller noe slikt, men masser av servering.

Lenke til kommentar

Lufttrykket er helst det samme med mindre du flyr noe veldig rart (AN-12 eller Fairchild Metro er vel blant de få unntakene?), men det kan være et betydelig temperaturavvik, mulig dette ikke er sunt for diskene. Jeg vet ikke annet enn at det har pleid å gå svært så bra for min del.

Lenke til kommentar

Norwegian er gammeldagse.

Et av få selskap som ikke har online checkin. Det burde være en selvfølge.

En rekke flyplasser i utlandet betjenes Norwegian med vanlig skranke som man må stå i selv om man bare reiser med håndbagasje for å få seg boardingkort.

Man kunne ha gjort ting mye lettere ved å ha online checkin slik at man kunne ha skrevet ut boarding pass så slapp man om man bare reiser med håndbagasje å stå i den forjævlige køa. Hva synes debattanter på forumet om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...