Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt mange røverhistorier om LHR (London Heathrow). Det ser ut til at det muligens kan bli langdistanse på meg neste år, og da popper BA med LHR opp som det billigste alternativet. Jeg er da redd for to ting:

 

1) At LHR-folkene mister bagasjen min eller noe lignende som forsurer min reiseopplevelse.

 

2) At BA streiker, slik de pleier og har gjort hver uke siden tidenes morgen.

 

 

Burde jeg satse på LH eller SK i steden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert et tryggere valg med LH eller SK, det er jo veldig mange som gjør svært mye for å unngå LHR virker det som, og kanskje er det verdt det. Kommer vel an på hvor mye mer stress/dyrere det blir å unngå LHR?

 

Selv flyr jeg så og si alltid til Gatwick i London, men det er av praktiske årsaker fra flyplassen her. Men har vært innom LHR én gang på en gjennomgående billett med transfertid på 3 timer på Terminal 3, og det var i sommer. Da hadde jeg bare positivt inntrykk. Kom på tid, lite kø, fikk spist et godt måltid mens vi ventet, ingen problemer og selv om flyet videre var en time forsinket, var det på grunn av en feil med flyet og kan ikke lastes flyplassen. Begge bagasjene kom seg helt frem, til vår store overraskelse. :p Så jeg har ingenting å utsette på den opplevelsen, men har hørt nok av skrekkhistorier om LHR og må innrømme at jeg var litt mer bekymret enn jeg pleier for om bagasjen kom gjennom. :p

Lenke til kommentar

Har reist 5 ganger med AirAsia og det eneste negative jeg har å si om dem er at websiten er utrolig utspekulert til å legge på ekstra tjenester, man må virkelig være våken. På flyet var ellers opplevelsen meget bra. Ellers er de nå i slutten av en kampanje med billige billetter rundt i Asia frem til august 2011, kampanjen slutter søndag.

 

http://www.airasia.com/gb/en/promotion/rr1170408.html

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Enda billigere rett fra siten til Austrian. 29/6-17/7 (du er i Oslo søndag kveld) koster 6042,-.

 

AirBerlin selger billig envei til Bangkok, er nede i 2500 når da har kampanjer. Men de har ikke kampanje dit nå.

 

Edit: ca. 5500 påstår gotogate at de kan tilby samme 29/6-17/7 for, dette blir stadig billigere....

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt den bkk-historien, men det er jo bare å fly fra bkk til Hanoi den 17..

 

Det er uansett billig og enkelt å fly rundt i Asia og billigere å fly til og fra samme by fra Europa.

 

Jaja! Ikke verst. Da ser itinierien slik ut foreløpig:

 

29 Juni:

Oslo - København

Køvenhavn - Warszawa

Warszawa - Hanoi.

 

- Et par innenriksflyvninger i Kambodsja og Vietnam.

 

17 juli

 

0645 Bangkok - Hanoi med Air Asia.

 

- Traske rundt i Hanoi en hel dag.

 

2330 går flyet til Warzsawa og vi er tilbake i Norge neste dag rundt 13.00 tiden.

 

 

Og alt dette til en sum under 6000,- ! Fantastisk. Takk til deg robert!

 

 

Eneste jeg grubler over er LOT langdistanse. Ser for meg en del polakker som fester og herjer.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...