Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hahaha :!:

Hvis du ikke har ryddet etter jul ennå kan du ta med juleneket ditt ut i sola en tur. Det gir mer gjenskinn når du observerer siden på neket enn når du ser på det rett ovenfra...

 

 

Det er ikke alt som ser rart ut som er photoshoppa serru.

Lenke til kommentar
Hahaha :!:

 

Det som er merkelig med personer som deg er at når de slipper tom for argumenter som liksom skal få dem til å fremstå som smartere enn resten av gjengen, så går de over til å latterliggjøre de som er uenig.

Ja, dette er faktisk latterlig. Dere kan jo f eks starte med å dokumentere TV-nyhetene, avisoppslagene osv, burde ikke være vanskelig i disse Google-tider. Jeg kan faktisk Photoshop ganske bra og vet både hvor vanskelig og hvor lett det ville være å lage noe slikt. Det er en rekke feil i påstandene og blandt annet at bildet er overeksponert. Flere av argumentene er jo bare speialtilpasset ønsket om at man vil det skal være ekte.

 

Men siden jeg ikke er noen kjent fotograf eller AD så synes jeg heller dere skal spørre noen i bekjentskapskretsen deres (alle kjenner noen som kan slikt idag) om hva som er mest sannsynlig i akkurat det tilfellet. Kanskje dere så kan finne på nyttigere ting å gruble på.

Lenke til kommentar
Faktisk så er kornet som ikke ligger nede men befinenner seg mellom formasjonene lysere en kornet rundt formasjonen.

Ikke hvis du sammenligner med det stående kornet på bortsiden av kornsirkelen. Det er like lyst som kornet mellom formasjonene.

 

Ta en kikk på en hvilken som helst sikrkelfri kornåker, og du vil kunne se forskjellige fargenyanser. Noe skyldes jordsmonnet (struktur, fuktighet, etc.), noe skyldes ujevn gjødsling, noe kan skyldes ujevn åkersprøyting, og noe kan skyldes ujevn belysning (skyer), og noe skyldes betraktningsvinkelen. Det er sikkert andre faktorer som spiller inn også.

Lenke til kommentar

Har nå et prosjekt i Religion (VK2), om ny religiøsitet, hvor jeg og en kompis valgte å ha om kornsirkler.

 

Vi har da interjuvet Eva Brekkestø som er personen bak www.kornsirkler.org, og jeg må si at etter det interjuvet så vet jeg ikke helt hva jeg skal si.

 

Jeg spurte henne om Milk Hill formation, hvor hun sa at de hadde "observatører" ute på markene til sent på natt (sirka 0230) hvor de så dro hjem, den var ikke laget på det tidspunktet. Da et fly fløy over åkrene senere på morgnen for å ta bilder av kornsirkler som hadde oppstått fra de observatørene hadde gått hjem og til da, så var Milk Hill tingen der.

 

Det vil si at den har blitt laget på sirka 4t +/-. Regnestykket blir da til at 409 sirkler fordelt på et område som er like stort som 15 fotballbaner, skal ha blitt laget på sirka 4t. Så si en 30sek per sirkel da. I tillegg, så er ikke jordet helt plant, så de sirklene som ligger der marken skråner er faktisk oval formet. Dette ser man ikke fra luften, da den er laget slik at alle skal se helt runde ut fra luften.

 

Litt dårlig forklart, men dere skjønner poenget.

 

Dette ble da annonsert på CNN osv, hvor en kanal oppfordret Circlemakers aka Team Satan til å lage en tilsvarende sirkel. Dette sa de at de aldri hadde greid å gjøre ila en natt, og her snakker vi om en av de mest annerkjente kornsirkel gruppene.

 

Anyway, så skulle det lages en film om kornsirkler hvor de skulle lage den kornsirklen på nytt.. Dette tok da 2uker, hvor 1 uke gikk til planlegging og 1 uke til produksjon.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si til det hun sa, men kan ikke forestille meg at hun skulle sitte og lyve. Kall meg naiv og alt det der, but i dont care.

 

Hvis det er interesse for det, kan jeg sikkert poste noen av de teoriene hun har hørt omkring oppstandelsen av kornsirkler.

Lenke til kommentar
Jeg spurte henne om Milk Hill formation, hvor hun sa at de hadde "observatører" ute på markene til sent på natt (sirka 0230) hvor de så dro hjem, den var ikke laget på det tidspunktet.

Nå hadde jeg nesten glemt bort at noen tror de er laget av ufoer.

 

Hva om f.eks. de som påsto de satt vakt var med og laget dem? Kanskje satt ingen vakt, men noen har satt ut ryktet, og vil man gjerne tro de er laget av ufoer tar man det som et bevis. Kanskje er området så stort at det er umulig å passe på hele.

Lenke til kommentar
Jeg spurte henne om Milk Hill formation, hvor hun sa at de hadde "observatører" ute på markene til sent på natt (sirka 0230) hvor de så dro hjem, den var ikke laget på det tidspunktet.

Nå hadde jeg nesten glemt bort at noen tror de er laget av ufoer.

 

Hva om f.eks. de som påsto de satt vakt var med og laget dem? Kanskje satt ingen vakt, men noen har satt ut ryktet, og vil man gjerne tro de er laget av ufoer tar man det som et bevis. Kanskje er området så stort at det er umulig å passe på hele.

 

Hvem har sakt at det MÅ være UFOer?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Hvordan kan du si at de tar feil da?

Har du beviser på at den er menneskelagd kanskje? :p

Fordi personer som kommer med sånne påstander har aldri (som i *aldri*) klart å bevise at de har rett. Hvorfor tror du det er noen som helst grunn til å tro at de har det denne gangen?

Lenke til kommentar
Hvordan kan du si at de tar feil da?

Har du beviser på at den er menneskelagd kanskje? :p

Fordi personer som kommer med sånne påstander har aldri (som i *aldri*) klart å bevise at de har rett. Hvorfor tror du det er noen som helst grunn til å tro at de har det denne gangen?

 

Kanskje fordi det kommer fra folk som har drevet på med dette i årevis. Jeg sier ikke at jeg er overbevist om at det er små grønne menn som hopper rundt og har store orgyer mens de lager sirklene, men at det er så mye som tyder på at den muligens er laget av noe annet enn mennesker.

Se f.eks da Doug & Dave sa at de sto bak alle kornsirklene i England, så gikk det ikke kort tid før folk spurte dem om hvordan de greide å være på forskjellige steder ila en natt og lage sirkler?

Du har kanskje vært ute i en åker og lagd en kornsirkel som består av litt mer enn en sirkel og en strek?

 

Ta utgangspunkt i Circlemakers da. De er ganske kjent for å lage kornsirkler, ofte reklamer for firmaer osv. Men kan du finne et sted på siden, hvor de sier at de står bak en av de mer avanserte sirklene?

Nå har ikke jeg vært så mye på siden deres, men det jeg fant var ikke beviser eller påstander om at de står bak en konkret sirkel.

 

Nå vet jeg ikke om du har vært akkurat på det jordet hvor Milk Hill formasjonen oppstod, men de som har, sier at det ikke er helt flatt men noe kupert terreng.

Med andre ord, skal disse personene som har laget denne Milk Hill formasjonen ha visst helt nøyaktig hvilke sirkler som skulle være ovaler og hvilke som skulle være sirkler, ut i fra hvor på jordet de var. På den måten ser det ut som at alle er helt runde fra luften, mens på bakken kunne man se at noen var ovale.

 

Du kan gå ut i kjøkkenet til mammaen din og "stjele" en kopp fra porcelens skapet, så kan du prøve å se på den fra en litt skrå vinkel. Hva ser du da?

Når du tegner en kopp i perspektiv, så tegner du jo en oval..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Milk Hill-formasjonen eller 409, som den også kalles, debugget jeg allerede her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry7064369

Det er forøvrig flere andre som har kommet til samme konklusjoner som meg i denne tråden.

 

Bøyen nederst på kornstråene (som de troende stadig kommer trekkende med som det beste beviset på at kornsirklene ikke er menneskeskapt) finnes også på stående korn og er en naturlig følge av at kornspirene først vokser bortover bakken inntil røttene har fått feste, deretter bøyer de av oppover:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry8692356

 

Denne tråden er imidlertid såpass laaaang at jeg forstår godt at nyankomne ikke gidder å lese gjennom alt, og dermed får svar på det de lurer på.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Kanskje fordi det kommer fra folk som har drevet på med dette i årevis.

Milliarder av mennesker tror og holder på med de merkeligste ting hele livet. Det er en religionserstatning.

 

Jeg sier ikke at jeg er overbevist om at det er små grønne menn som hopper rundt og har store orgyer mens de lager sirklene, men at det er så mye som tyder på at den muligens er laget av noe annet enn mennesker.

Det er ingenting som tyder på det, det beste de klarer å sannsynliggjøre er at ikke det er helt trivielt å lage dem.

 

Se f.eks da Doug & Dave sa at de sto bak alle kornsirklene i England, så gikk det ikke kort tid før folk spurte dem om hvordan de greide å være på forskjellige steder ila en natt og lage sirkler?

Selvfølgelig er det ikke to personer som har laget dem, det er altfor mye jobb til det. Det er likevel ikke noe bevis for at ikke de er laget av mennesker. Det er fortsatt endel andre millioner mennesker i området.

 

Nå har ikke jeg vært så mye på siden deres, men det jeg fant var ikke beviser eller påstander om at de står bak en konkret sirkel.

Selvfølgelig sier de ikke at de har laget dem. Halve vitsen med å lage dem er jo å lure alle tullingene som løper rundt og tror det er UFOer eller hva det nå måtte være.

 

Med andre ord, skal disse personene som har laget denne Milk Hill formasjonen ha visst helt nøyaktig hvilke sirkler som skulle være ovaler og hvilke som skulle være sirkler, ut i fra hvor på jordet de var. På den måten ser det ut som at alle er helt runde fra luften, mens på bakken kunne man se at noen var ovale.

Bildene jeg lenket til er tatt fra mange forskjellige vinkler og det er lett å se at det er temmelig slett der, men dette er et godt eksempel på myter som fort oppstår rundt sånne ting.

Lenke til kommentar

Hvorfor søren må vet være avanserte maskinerier som lager disse? Er det mannen i gata som ikke kan forstå A, så da må det være en hypermoderne maskin som ikke er fra jorda B?

Jeg tror ikke det er terrorister i verden, det er bare romvesener som har laget menneskekropp og sprenger seg selv for å vise at her er vi.

 

Noen andre som har hørt om disse kufenomene, kuene som ble fraktet opp i UFO'er og om morgenen dagen etter var de tilbake, blåst opp? (For å bringe inn noe lignende inn i diskusjonen).

 

Også i denne diskusjonen ser vi det typiske at vi må holde muligheten åpen for at det kan være noe utenomjordisk, men hvem søren er det som også fornekter muligheten til at det ikke nødvendigvis er utenomjordiske?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

SeaLion: Hva om de faktisk er perfekt laget, men de "feilene" du ser skal bety noe? :p Hva om f.eks. det er en måne som roterer rundt en klode, så forandrer den retning og vinkel etter hvert? :p Teit eksempel, men du skjønner tegninga. Kanskje den faktisk skal være sånn? :)

Lenke til kommentar
kan du se sattelittene som flyr rundt jorda med det blotte øye?

nei?

tenkte meg det ja.

....

Jeg kan ikke dy meg, mengden med myter om sirklene bare baller på seg (om sportegn, magnetisme, follk som blir syke osv) Men her er også argumenter som uansett om de er korrekte eller ikke neppe har noe med dette å gjøre f eks det siterte her.

 

Har du aldri sett satelitter med det blotte øye?? Jeg ser det ofte mange ganger pr kveld hvis jeg gidder titte opp på himmelen. Så hva betyr da det argumentet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...