Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Opus Dei bruker black-op soldater fra sveitsergarden som lager sirklene med genmanipulerte, flyvende anakondaer...

Excuse me? Hvor i all verden kommer Illuminati og Skull & Bones inn i bildet da?

HVA! Ikke si at de er med også!

 

---

 

Jeg tok den setningen rett ut av løse luften fordi:

1 - det var morsomt å tenke seg at black-op fra Opus Dei lager kornsirkler med flyvende anakondaer

2 - selv om du filmer en reproduksjon av 409 som ubestridelig beviser at 409 kan bli laget av mennesker, vil ikke det overbevise de harde kornsirkel entusiastene. De vil påpeke ett eller annet feil med reproduksjonen eller komme med "bevis" for at en konspirasjon forsøker å overbevise oss at 409 ble laget av mennesker, når den faktisk ble (i deres mening) laget av f.eks. black-op fra Opus Dei og flyvende anakondaer slanger.

 

Selve "opus dei anakonda" setningen er egentlig irrelevant i posten min, den er kun med for morro skyld.

Jeg siterer meg selv:

IMO ligger bevisbyrden fortsatt hos de som påstår at det er noe spesiellt med visse kornsirkler, og dessuten vil ikke en reproduksjon være nok for de overbeviste;
Etter semikolonet kommer da en grunn for hvorfor en overbevist kornsirkel entusiast vil anse en reprod av 409 som irrelevant, og jeg brukte magnetfelt eller opus dei som eksempler.

Bytte ut magnetfelt og opus dei med "reason du jour"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, som avventende og ubesluttet, men stor beundrer av de vakre mønstrene, likte jeg følgende sitat meget godt:

 

"It would be possible to describe everything scientifically, but it would make no sense; it would be without meaning, as if you described a Beethoven symphony as a variation of wave pressure."

- Albert Einstein

Her tror jeg du har misforstått. Du får det til å høres ut som han mener at det ikke har noen verdi å bruke den vitenskapelige metode på slikt. Det tviler jeg sterkt på. Jeg tror heller han mente at selv om vi kan forklare noe, så blir det ikke mindre vakkert eller fascinerende. Således er sitatet irrelevant her, med mindre du mener at vi skal lukke sinnet vårt og bare gå ut ifra at kornsirkler er laget av små, grønne menn fordi vi føler for å velge den forklaringen uten vitenskapelig grunnlag.

 

Det blir for dumt å ta Einstein til inntekt for et syn som lukker døren for vitenskapelig granskning.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Forresten, som avventende og ubesluttet, men stor beundrer av de vakre mønstrene, likte jeg følgende sitat meget godt:

 

"It would be possible to describe everything scientifically, but it would make no sense; it would be without meaning, as if you described a Beethoven symphony as a variation of wave pressure."

- Albert Einstein

Her tror jeg du har misforstått. Du får det til å høres ut som han mener at det ikke har noen verdi å bruke den vitenskapelige metode på slikt. Det tviler jeg sterkt på. Jeg tror heller han mente at selv om vi kan forklare noe, så blir det ikke mindre vakkert eller fascinerende. Således er sitatet irrelevant her, med mindre du mener at vi skal lukke sinnet vårt og bare gå ut ifra at kornsirkler er laget av små, grønne menn fordi vi føler for å velge den forklaringen uten vitenskapelig grunnlag.

 

Det blir for dumt å ta Einstein til inntekt for et syn som lukker døren for vitenskapelig granskning.

Har ikke misforstått noe som helst, det er du som misforstår hvordan jeg prøvde å "få det til å høres ut".

 

Det jeg tror Einstein mener, i det minste det jeg legger i det, er at symfonien er vakrere som den er, enn som kliniske fakta om variasjoner i bølgetrykk.

Det er mye mer fascinerende å faktisk høre symfonien, altså beethovens intensjon, enn å lese den i et bølgediagram.

Og jeg syns det er mye mer fascinerende å se og studere sirklene og detaljene deres enn å lese om planker og tau. :)

Lenke til kommentar

Good reply :whistle:

Kan man ikke i en tråd hvor forklaringer drøftes, fortelle at man etterhvert slår seg til ro uten forklaring?

Går du gjennom dine poster i tråden, har du ikke vært det spor åpen for andre forklaringer selv, enn den du har bestemt deg for er rett. Hva skal du da diskutere det for?

Bør jeg heller opprette en tråd som heter "skal vi gidde å finne en forklaring på kornsirkler eller ikke?" syns du? :roll:

Lenke til kommentar
Går du gjennom dine poster i tråden, har du ikke vært det spor åpen for andre forklaringer selv, enn den du har bestemt deg for er rett.

Tull. Jeg er alltid åpen for andre forklaringer. Men når "andre forklaringer" er ubegrunnet møl, forkaster jeg selvsagt disse.

 

Å være åpen for andre forklaringer betyr ikke at man godtar hva som helst som et naivt naut.

Lenke til kommentar
Opus Dei bruker black-op soldater fra sveitsergarden som lager sirklene med genmanipulerte, flyvende anakondaer...

Steike. Det der skal du ha gitt et hellig løfte om å ikke avsløre for noen utenforstående. :D

 

Duuu! Nå har du hverfall avslørt det! Avslørt flere av Opus Dei ninja Anacondas har du også...

Lenke til kommentar

Jah, skulle kanskje ikke vært så rask til å poste den informasjonen liksom.

Noen som vet hvordan en kommer i kontakt med sånt vitnebeskyttelsespro sthatha w... ...

 

Erhm.

Please ingore the user olefiver as he is stark raving mad.

All his forumpost, especially the larky idea of flying anaconda riding Opus Dei black-op soldiers, are total bunk.

And there's certainly not a rugged, handsome soldierman, that's actually quite becoming in black, standing behind olefiver with a loaded, flying anaconda forcing him to detract his post on that subject.

 

All glory to the Babylonian Brotherhood!

Lenke til kommentar
Det var et innslag om kornsirkler på NRK i dag.

Laget 12.000 kornsirkler siden 74 (?). Er ikke dårlig det nei.

Håper de gikk på trygd, stakkarne da ... :whistle:

 

Blir det ikke noe sånt som gj. snittlig 350 +/- kornsirkler i året a? Har jo sikkert variert litt, men det må jo være noen som er peeent organiserte :hmm:

 

Også var det LOOSE CHANGE THE FINAL CUT på Tv2!!!!

damn hva faen skjer med at de viser sannheten på TV?!?!?!?!?

hahahaa i must be dreaming

 

Hva har det med saken å gjøre? Feil tråd forresten.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De offentliggjorte dokumentene forteller også at en amerikansk jagerpilot skal ha blitt beordret til å skyte ned en UFO som dukket opp på radaren hans. Flere militære helikoptre skal også ha fått beskjed om å ikke ta bilder av mystiske mønstre i britiske kornåkre, for å understreke at forsvaret offisielt ikke undersøkte den type hendelser.

 

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=521336

 

:)

Lenke til kommentar

de små grønne mennene er her allerede, og de samarbeider med myndighetene våre.

 

myndighetene har jobbet svært hardt for å dekke over sannheten. dette har de gjort ved å latterliggjøre UFO fenomenet og alle som måtte vise litt over middels interesse for det.

 

og den dag vi får vite om dette, så vil den lille informasjonen vi får servert være manipulert og delvis usann.

 

 

yeah...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...