Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sukk. Er denne diskusjonen fortsatt i gang?

 

Nei, det er ikke aliens eller noe slikt. Det er vanlige mennesker som har laget dem.

 

Noe av det mest intelligente jeg ser, er når fallende tråder blir hentet opp med ordene : "Sukk. Er denne diskusjonen fortsatt i gang?"

 

:)

 

Ja, det er mennesker som lager dem. Men det kan av og til være ganske mysteriøst hvordan de gjør det.

Her er en slik sak der folk som var i nærheten insisterer på at kornsirkelen ble til på nærmest null tid :

 

( Det hviler jo selvsagt helt på hvor troverdige disse folkene er. )

 

 

( http://www.cropcircleconnector.com/2008/ea...field2008b.html )

Lenke til kommentar
Det hviler jo selvsagt helt på hvor troverdige disse folkene er.

Absolutt, godt poeng. :thumbup: "Flying orbs" "energy flows" og så den drømmeaktige stemmen som om damen er i en slags religiøs eller narkotisk rus. For å ikke snakke om den lekre vandrestaven som damen støtter seg til som skriker new-age-troende og ikke akkurat formidler en objektiv reporter. "Min mann og jeg var ute å åkeren hele natten" tyder også på at damen godt kan ha diktet opp hele historien for å bli rikskjendis i noen minutter.

 

Et par av bildene viser forresten hvor store traktorsporene er, det er ingen problemer for sirkelmakerne å komme seg inn og ut med slike "autostradaer" å gå i.

 

Et tips til rammede bønder: Gjerd inn området og ta inngangspenger fra de mange besøkende, så får dere dekket tapet med det nedlagte kornet.

Lenke til kommentar
"Min mann og jeg var ute å åkeren hele natten" tyder også på at damen godt kan ha diktet opp hele historien for å bli rikskjendis i noen minutter.

 

Vet ikke om du la merke til : "There were many of us watching as well".

 

Hun forteller at de var en hel gjeng. Vel, jeg vet ikke... Jeg vil nok ha litt mer før jeg har fått noen i bås som løgner.

Lenke til kommentar
Sukk. Er denne diskusjonen fortsatt i gang?

 

Nei, det er ikke aliens eller noe slikt. Det er vanlige mennesker som har laget dem.

 

Du virker overrasket, lurer du på hvordan noen kan være så uopplyste eller "dumme" at de kan tro det kan være noe annet enn mennesker som lager dem?

 

Dette har gjerne med å gjøre at disse menneskene har opplevd noe du ikke har opplevd. Hvis du har sett en rosa elefant med to snabler kunne du vært sikker på at noe slikt faktisk kan forekomme i naturen, men siden du ikke kunne ta bilde av den vil alle andre se på deg som en kvakksalver som bare er ute etter oppmerksomhet. Og du vil være like oppgitt over alle andre som de vil være over deg.

Lenke til kommentar
Du virker overrasket, lurer du på hvordan noen kan være så uopplyste eller "dumme" at de kan tro det kan være noe annet enn mennesker som lager dem?

Jeg er oppgitt over at folk velger å lukke øynene for fakta og heller tro på ville historier.

 

Dette har gjerne med å gjøre at disse menneskene har opplevd noe du ikke har opplevd.

Eller mennesker som PÅSTÅR at de har opplevd noe.

 

Hvis du har sett en rosa elefant med to snabler kunne du vært sikker på at noe slikt faktisk kan forekomme i naturen, men siden du ikke kunne ta bilde av den vil alle andre se på deg som en kvakksalver som bare er ute etter oppmerksomhet.

Jeg ville ikke gått ut i media og påstått at noe slikt faktisk eksisterte. Jeg hadde derimot vært svært kritisk mot det jeg så, og søkt etter andre forklaringer. Som for eksempel at noen tullet med meg. Eller at jeg hadde inntatt tunge narkotiske stoffer.

Lenke til kommentar
Jeg er oppgitt over at folk velger å lukke øynene for fakta og heller tro på ville historier.

Det er ingen som tvinger deg å lese tråden vet du. Selv synes jeg det er kult at tråden fortsatt lever. Det er fasinerende, interesant og ikke minst lærerrikt å se hva folk klarer å overbevise seg selv om. Slike tråder som dette er virkelig et studium av mennesket.

Lenke til kommentar
Du virker overrasket, lurer du på hvordan noen kan være så uopplyste eller "dumme" at de kan tro det kan være noe annet enn mennesker som lager dem?

Jeg er oppgitt over at folk velger å lukke øynene for fakta og heller tro på ville historier.

 

Fakta varierer litt fra person til person, to personer kan motsi hverandre og være uenige selv om begge støtter seg til de faktaene de har.

 

Noen tenker at "mangel på bevis = tingen eksisterer ikke" og har det som "fakta". Dette avviker fra virkeligheten for i virkeligheten er faktaet kun at beviset enda ikke eksisterer, ikke at det som skulle bevises ikke eksisterer.

 

Men ulike definisjoner kan sikkert forekomme.

 

Dette har gjerne med å gjøre at disse menneskene har opplevd noe du ikke har opplevd.

Eller mennesker som PÅSTÅR at de har opplevd noe.

 

Der må man ha opplevd noe lignende selv for å vite det sikkert, en utenomforstående bør holde seg skeptisk for han har ingen grunn til gjøre noe annet.

 

Hvis du har sett en rosa elefant med to snabler kunne du vært sikker på at noe slikt faktisk kan forekomme i naturen, men siden du ikke kunne ta bilde av den vil alle andre se på deg som en kvakksalver som bare er ute etter oppmerksomhet.

Jeg ville ikke gått ut i media og påstått at noe slikt faktisk eksisterte. Jeg hadde derimot vært svært kritisk mot det jeg så, og søkt etter andre forklaringer. Som for eksempel at noen tullet med meg. Eller at jeg hadde inntatt tunge narkotiske stoffer.

 

Og hva gjør du når denne rosa elefanten kommer tilbake, gang på gang? En gang må du jo nesten anerkjenne at du faktisk ser det som du ser* - en rosa elefant - og at det er de andre som tar feil siden disse ikke har sett den.

 

* Tar i forbehold at du ikke går på narkotiske stoffer eller medikamenter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fakta varierer litt fra person til person, to personer kan motsi hverandre og være uenige selv om begge støtter seg til de faktaene de har.

Nei, slik er det ikke. Fakta er fakta. Hvis to personer sier forskjellige ting, har (minst) den ene enten manglende eller feilaktig informasjon.

 

Noen tenker at "mangel på bevis = tingen eksisterer ikke" og har det som "fakta". Dette avviker fra virkeligheten for i virkeligheten er faktaet kun at beviset enda ikke eksisterer, ikke at det som skulle bevises ikke eksisterer.

Dette er jo bare tullprat. Den som fremsetter en påstand må komme med bevis for denne. Dersom han ikke kan det, kan påstanden fint avfeies frem til vedkommende kommer med noe brukbart.

 

Eller mennesker som PÅSTÅR at de har opplevd noe.

Der må man ha opplevd noe lignende selv for å vite det sikkert, en utenomforstående bør holde seg skeptisk for han har ingen grunn til gjøre noe annet.

Jeg skjønner ikke hva du mener.

 

Og hva gjør du når denne rosa elefanten kommer tilbake, gang på gang? En gang må du jo nesten anerkjenne at du faktisk ser det som du ser* - en rosa elefant - og at det er de andre som tar feil siden disse ikke har sett den.

Hvorfor? Jeg vet utmerket godt at det er mange mulige grunner for dette. Andre kan lure meg, eller så vet vi jo også at menneskesinnet har en fantastisk evne til å lure seg selv. Slå også opp "confirmation bias".

Lenke til kommentar
TROR DERE VIRKLIG 3 FYLLIKKER KOM UT FRA PUBBEN 3 PÅ NATTA OG LAGDE AVANSERTE GEOMETRISKE KODEDE BESKJEDER MED EN PLANKE?
Hysh, ikke rop sånn.

 

Nå, "vi" tror ikke at kornsirkler blir laget av 3 av livets glade gutter fra nærmeste brune pub. Det er du som påstår dette.

Videre har jeg til gode å en en "avansert geometrisk kodet" beskjed i en kornsirkel.

 

Hva er en avansert geometrisk kodet beskjed egentlig? Du glemmer å bruke det utmerkede tegnet komma, så jeg skjønner ikke helt hva du snakker om.

Er det en kode i en avansert geometrisk form?

Er det en avansert kode i en geometrisk form?

Er det en avansert beskjed kodet inn i geometriske former?

 

Jeg håper ikke du tenker på denne morsomme kornfiguren som viser en stereotyp "grey alien" ved siden av binærkode som kan oversettes til en tekststreng. For den er ikke mer avansert enn at den sikkert er litt knot å lage i korn, og ikke mer kodet enn at du kan oversette den med et enkelt script

 

Ha, hvis det er avansert kode er vel dette nært ubrytelig kode:

.- .-. -- .. -. ..--- ...-- ...- . - .. -.- -.- . .... ...- .- .... .- -. ... -. .- -.- -.- . .-. --- --

 

Read the messages, the pleadeians are telling us something,.
Hvem er "pleadeians"?

Hva er det de "forsøker å si"?

 

Du kommer med en påstand uten å være i nærheten av å komme med bevis for din påstand.

Dette har blitt påpekt i andre tråder hvor du poster, og du har desverre feilet med å frembringe bevis der også.

 

Jeg vil gjerne få bevis for at kornsirkler, om ikke alle så i hvert fall noen, blir laget av vesener fra det yttre rom, pleadiadene eller hva de nå kalles.

For det ville vært en fantastisk oppdagelse. Jeg ville vært henrykt over å kunne si "vi er ikke alene i universet og de har vært her og satt sitt merke. Se her..."

 

 

btw, Armin23 snakker om Pleiadeans

Pleiadeans (also spelled Pleiadian or Plejaran) is the name given to what are said to be a group of Nordic alien extraterrestrials and "multidimensional spirit beings" from the Pleiades star cluster in the constellation of Taurus, approximately 400 light years from planet Earth.
merk min uthev.

 

Nordiske E.T.s??

Nordic aliens, also called Aryan aliens, is a name given to what are said to be a group of humanoid extraterrestrials. They are so named because they are said to resemble Nordic, Scandinavian, or Aryan racial images.

 

Betyr det at Hitler egentlig var en pleiadeansk profet?

Lenke til kommentar

Det han tenker på med 3(2) gamle fylliker er følgende:

 

In 1991, two men from Southampton, England announced that they had conceived the idea as a prank at a pub near Winchester, Hampshire during an evening in 1976. Inspired by the 1966 Tully Saucer Nests,[18] Doug Bower and Dave Chorley made their crop circles using planks, rope, hats and wire as their only tools: using a four-foot-long plank attached to a rope, they easily created circles eight feet in diameter. The two men were able to make a 40-foot (12 m) circle in 15 minutes.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Crop_circle#C...of_crop_circles

 

De nektet imidlertid å produsere noe mer enn enkle sirker for kameraer, og hadde endel forklaringsproblemer på de mer avanserte sirklene, og de som lå langt borte fra hjemmet deres. Så sannsynligvis skrøt de på seg langt flere og bedre sirkler enn de faktisk laget.

Lenke til kommentar

Nå var ikke den danske sirkelen der i nærheten av å være blandt de mest imponerende da.

Jeg har egentlig bestemt meg for å være avventende fremfor å konkludere, og håpe noen prøver seg på å reprodusere 409 ;)

 

Forresten, som avventende og ubesluttet, men stor beundrer av de vakre mønstrene, likte jeg følgende sitat meget godt:

 

"It would be possible to describe everything scientifically, but it would make no sense; it would be without meaning, as if you described a Beethoven symphony as a variation of wave pressure."

- Albert Einstein

Endret av toth
Lenke til kommentar
Ja, det er mennesker som lager dem. Men det kan av og til være ganske mysteriøst hvordan de gjør det.
Mysteriøst, I like it. Hihi.

Synes selv akkurat det aspektet er interessant, og har da sett min del kornsirkeldokumentarer. En med en haug studenter som samarbeidet om å lage noen av de mest kjente i England. Selv etter at de slapp videoer av når de lagde de så var det en haug folk som mente det måtte være aliens.

Husker ikke navnet på programmet nå, men de sirklene var noe for seg selv. Selv etter å ha sett hvordan de gjorde det er det akkurat like amazing.

Lenke til kommentar
Nå var ikke den danske sirkelen der i nærheten av å være blandt de mest imponerende da.

Jeg har egentlig bestemt meg for å være avventende fremfor å konkludere, og håpe noen prøver seg på å reprodusere 409

Nei, men poenget er at selv med en så enkel sirkel vil "forskere", som har gjort opp sin mening på forhold, erklære uten tvil at sirkelen er for avansert for at mennesker kan lage den.

 

Jeg ser helst at det ikke blir forsøkt å reprodusere 409, fordi det er arti å ikke vite hvordan det ble laget. Ref ditt Einstein sitat.

IMO ligger bevisbyrden fortsatt hos de som påstår at det er noe spesiellt med visse kornsirkler, og dessuten vil ikke en reproduksjon være nok for de overbeviste; de vil i så fall vrøvle noe om magnetfelt eller at Opus Dei bruker black-op soldater fra sveitsergarden som lager sirklene med genmanipulerte, flyvende anakondaer...

 

 

"If the truth is out there, how will you find it?"

- James Randi

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...