Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg ba jo om nyhetsoppslagene som blandt annet skulle innebære mye folk på stedet. helikoptre og TV som ble nevnt. Disse bildene viser jo at der er biler i kanten av jordet, kanskje ett TV-team. Hvor er oppslagene i avisene? Hvorfor er det ikke vidvinkelbilder fra den lave åsen? Hadde en ordentlig fotograf vært der så hadde han selvsagt også tatt oversiktsbilder fra bakken. Der var ett bilde tatt på bakken, men det kunne jo like gjerne være tatt av de religiøse selv i sin trance. Hvorfor er det slik i ettertid at omtrent det eneste som dukker opp på søk er de såkalte forskningsinstitusjonene som driver med slik humbug og circlemakers selv. Kanskje er det så åpenbart for alle på stedet hva som har skjedd at det ikke blir noe mer sak av det. Men i fora som dette bygges det videre på mytene.

 

Hvis 409 er ekte er det altså noen som er veldig dyktige til å lage slike. Ikke uten grunn at den nesten ender på veien langs åkeren og at åsen selvfølgelig skjermer mot den nærmeste gården, og på motsatt side er det en antydning til skog mellom jordene.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Ja, jeg ba jo om nyhetsoppslagene som blandt annet skulle innebære mye folk på stedet. helikoptre og TV som ble nevnt. Disse bildene viser jo at der er biler i kanten av jordet, kanskje ett TV-team. Hvor er oppslagene i avisene?

Du har tydeligvis bestemt deg, så jeg gidder ikke lete fram mer, men her er et transcript fra CNN: http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0108/21/lt.13.html

 

Så mye mer tror jeg ikke du kan forvente å finne etter 7 år. Det var ikke akkurat noen verdenssensasjon.

Lenke til kommentar
Ja, jeg ba jo om nyhetsoppslagene som blandt annet skulle innebære mye folk på stedet. helikoptre og TV som ble nevnt. Disse bildene viser jo at der er biler i kanten av jordet, kanskje ett TV-team. Hvor er oppslagene i avisene?

Du har tydeligvis bestemt deg, så jeg gidder ikke lete fram mer, men her er et transcript fra CNN: http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0108/21/lt.13.html

 

Så mye mer tror jeg ikke du kan forvente å finne etter 7 år. Det var ikke akkurat noen verdenssensasjon.

Så du mener altså at det er like vanskelig å finne holdbare referanser til normale nyhetsoppslag. Noen ganger er du litt uklar, man kan jo lure på om du virkelig mener at noen av dem er ekte i den forstand at mennesker ville ha problemer med å lage dem over en mørk natt og at de dermed må ha et mer mystisk opphav, kanskje til og med lagd av noe utenomjordisk. Du bare går og venter på det endelige beviset, derfor er du så ivrig i dette forumet. Hvorfor oppfordre de troende til å komme med bevisene, når du vet at det er umulig å komme med noen bevis. Det er jo omtrent som å be om mer juks.

Lenke til kommentar

Jeg merket meg ved et par ting i ovennevnte transcript:

 

when it comes to how it was done or who might have been done it, it must be significant that between the closing of local footpaths because of the foot and mouth outbreak, and their reopening about a month ago, there're almost no reports of similar crop disturbance
(Jeg har tatt meg den frihet å rette opp noen feil som er laget av talegjenkjenningsprogrammet som tydeligvis er brukt her.)

 

Altså, munn- og klovsyken gjorde at veier og stier var stengt i en periode, og i denne perioden dukket det ikke opp nye kornsirkler. Hvis sirkelmakerne kommer luftveien, så er de muligens redde for å bli smittet? Små, grønne kuer?

 

The farmer isn't happy about his damaged crop, ...

Kanskje et godt argument for å ikke stå fram og "tilstå skadeverket"?

 

Uten sammenligning forøvrig, det er ikke mange taggere som står fram heller.

(Men noen av "kunstverkene" kan faktisk være ganske OK, og de fleste blir laget uten at noen er vitne til det. Plutselig en morgen er de bare der. Mystisk ...)

Lenke til kommentar
Jeg mener du kan se at de flyr over den i den norske dokumentaren.

Hvem de?

 

Håper du mener nyhetshelikopterne og ikke de andre.

 

Så vidt jeg husker det, så var det en sånn hanglider med motor som de tok av med. Mener å huske at man så dem fly rundt den.

Kan sjekke nå.

 

Edit: Joda, man ser dem flyr over i sånn mini fly ting.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Så du mener altså at det er like vanskelig å finne holdbare referanser til normale nyhetsoppslag. Noen ganger er du litt uklar, man kan jo lure på om du virkelig mener at noen av dem er ekte i den forstand at mennesker ville ha problemer med å lage dem over en mørk natt og at de dermed må ha et mer mystisk opphav, kanskje til og med lagd av noe utenomjordisk. Du bare går og venter på det endelige beviset, derfor er du så ivrig i dette forumet. Hvorfor oppfordre de troende til å komme med bevisene, når du vet at det er umulig å komme med noen bevis. Det er jo omtrent som å be om mer juks.

Siden du nå bare ror går jeg ut fra at du har innsett at de ikke er laget i Photoshop.

Lenke til kommentar
Så du mener altså at det er like vanskelig å finne holdbare referanser til normale nyhetsoppslag. Noen ganger er du litt uklar, man kan jo lure på om du virkelig mener at noen av dem er ekte i den forstand at mennesker ville ha problemer med å lage dem over en mørk natt og at de dermed må ha et mer mystisk opphav, kanskje til og med lagd av noe utenomjordisk. Du bare går og venter på det endelige beviset, derfor er du så ivrig i dette forumet. Hvorfor oppfordre de troende til å komme med bevisene, når du vet at det er umulig å komme med noen bevis. Det er jo omtrent som å be om mer juks.

Siden du nå bare ror går jeg ut fra at du har innsett at de ikke er laget i Photoshop.

Ja, og nyhetsreportere bruker minifly. Jeg åpnet jo for at det var mulig, men det er likeforbanna mulig å lage dette og alle ladskapsbildene i photoshop og bruke nærbilder fra andre steder. Alt er mulig. Men hovedsaken er jo at alt dette er menneskeskapt og diskusjonene fullstendig overflødige. Men jeg ser gjerne at bonden fikk en klekkelig erstatning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kornsirkelskøyerne blir bedre og bedre. Dette er jo en herlig skøyerstrek :

 

29836a.jpg

 

"A strange rock with unusual magnetic properties - deeply scored, with what appears to be moon phases, a solar eclipse and the depiction of a supernova -- has been unearthed on the outskirts of Roswell. Its discovery has startled researchers, scientists and all who have examined it.

 

Roswell Mayor Sam D. LaGrone, who actually saw and touched the rock over the weekend, said, "It is a very strange looking rock.... I touched it, I felt it, and I just don't see how it could have been produced."

 

Apart from its strange appearance, Zukowski said, the rock has "peculiar" magnetic properties.

 

"It retains its magnetic polarity by which it will spin a compass needle and register its magnetic field on meters," he said. The oval rock will also spin, depending on the position of a magnet over the image surface, he added.

 

Zukowski and Ziegelmeyer said that archeologists requested that the rock be submitted for further laboratory analysis, in what they describe as phase two of their investigation.

 

One anthropologist reportedly described the rock as being similar to a "lodestone." Meanwhile, investigators claim the artifact mirrors crop circles that appeared in Liddleton, England, in 1996, indicating a possibility the stone bears a message from space."

 

uk1996cp.jpg

 

http://www.roswell-record.com/main.asp?Sec...ArticleID=29836

Lenke til kommentar

Magnetisk stein ('lodestone' på engelsk) er ikke noe nytt. Dette minaralet kalles magnetitt på norsk, og bl.a i Rogaland er det mye magnetitt. I jerngruvene i Kiruna i Nord-Sverige er det stort sett magnetitt man bruker til å utvinne jern av. Er det mye magnetitt i berggrunnen kan det faktisk påvirke kompass såpass at f.eks orienteringløpere kommer ut av kurs.

http://www.ig.uit.no/geostudiesamling/magnetitt.htm

Lenke til kommentar

Jeg så noe på National Geographic for noen dager siden om noen som hadde stått fram som sirkelmakere. De forklarte hvordan de og mange andre i verden hadde fulgt trenden med å lage falske utenomjordiske fenomener. De viste tilogmed hvordan de hadde gjort alt og lagde et helt perfekt komplisert mønster i en kornåker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...