Gå til innhold

Kornsirkler; Hva er forklaringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånt sett så syntes jeg kornsirkel-mysteriet henger i en tynn tråd, men jeg avfeier det ikke umiddelbart likevel. Jeg har tross alt ingenting å tape på å være litt ekstra åpen eller nysgjerrig.

Nei, ikke før du eventuelt tegner forsikring mot kornsirkler i åkeren / på plenen din, eller blir lurt til å bruke mye penger på UFO "beacons" og denslags.

 

Jeg følger kornsirkel-mysteriene litt sånn on and off. Figurene er jo spennende nok i seg selv, om en ikke skal måtte trekke inn alle bakenforliggende teorier ... Det enkleste er ofte det beste, sier noen.

 

Det er jo tragisk å se "eksperter" skråsikkert fastslå at kornet er presset ned mot bakken på en måte som gjør at det umulig kan ha blitt gjort med noen plankebiter og litt tau, for deretter å bli vist en video av hvordan det nettopp ble gjort ... med noen plankebiter og litt tau. (Husker ikke hva TV-programmet het.)

 

Hvem var det som sa: "De som står og hevder at noe er umulig, anmodes om å ikke stå i veien for de som er i ferd med å gjøre det."

 

Det var lenge "good science" at blåskjell (?) forvandlet seg til gjess om våren. Fasongen på skalldyrene lignet jo på nebbet til fuglene, og fuglene dukket jo bare opp ingenstedsfra om våren, så da var det jo naturlig å anta at det kunne henge sammen slik. Det som gjorde det til "bad science" var at ingen brød seg med å sjekke om påstanden medførte riktighet ...

Lenke til kommentar
Det er hittil ingen seriøse forskere som har forsket på kornsirkler.

Derimot har biologer sett på de såkalte unormale leddene i kornet og avfeid det hele med normale tilstander i korn.

 

Dette med seriøse forskere er propaganda. Uansett hvilken forsker i verden du er, straks du ser nærmere på noe som helst "utenomjordisk" er du blitt en "freak" eller "paraforsker" og din kredibilitet er lik null.

Det blir som med religion, en stor forsamling kaller en mindre forsamling for en "sekt".

Og en stor gruppe forskere kaller gjerne en mindre gruppe forskere for "useriøse" fordi de har funnet feil resultater eller forsker på feil ting.

 

 

Tenk så utrolig gøy det må være å lage en kornsirkel og dagen etterpå se forskere traske rundt og gjøre unormale målinger osv.

Lenke til kommentar

 

Denne er også diskutert opp og i mente tidligere i tråden.

Dere tilfører ikke diskusjonen nytt materiale ved å hive ut noen videoklipp på side 43 uten å ha lest de 42 foregående sidene først.

 

Har lest sidene jeg, og har postet den filmen (mye mer av den), i noen av mine tidligere poster. Jeg poster den her for de nye leserne som ikke har lyst å lese de 42 forgående sidene.

Lenke til kommentar
Med tanke på hva mennesket har utrettet teknologisk de siste 100 årene, er den kornsirkelen slett ikke for komplisert til å måtte være lagd av grønne menn.

 

Det er da strengt tatt ikke snakk om teknologi her. Hvilke teknologiske redskaper vil du bruke til å lage slike store mesterverk på en natt? Fly? Helikopter? Nei. Dersom man skal lage slike i løpet av en natt uten å bli oppdaget så er det snakk om metoder som ikke krever allverdens teknologi.

Lenke til kommentar
Det krever ikke allverdens teknologi, det var jo nettopp poenget mitt.

 

Vel, hva er så poenget? :p Jeg syns noen av de kornsirklene er helt umennesklig bra laget. Så klart kan mennesker ha laget de, det er ikke sånn at jeg med en gang tror det er aliens. Men jeg syns det er mystikk over det. Den med "alien" figuren med den krypterte beskjeden eller hva det var, den var imponerende.

Lenke til kommentar
Poenget er at det ikke kreves sinnssyk teknologi for å lage kornsirkler. Du var jo nettopp enig. Hadde vært fint om du kunne bestemme deg :-)

Det jeg sier er at dersom mennesker skal lage de kornsirklene så er det ikke mye teknologi involvert. Siden det ikke kunne brukt alverdens teknologi og samtidig holde seg skjult. :p

Lenke til kommentar
Om noen står på sitt og mener at, til og med de aller mest komplekse kornsirklene er laget med hjelp av planke og tau, utfordrer jeg dem til å prøve i løpet av en natt. Noen av disse er geometriske kunstverk.

De kan jo prøve å kopiere denne i løpet av en engelsk sommernatt på ca 5 timer.

circle1.jpeg

 

Hvordan de blir til aner jeg ikke, men jeg er skråsikker på at disse ikke er laget av planke og tau.

Nå ble jeg litt usikker, mener du virkelig at dette er sirkler i korn? Er dere virkelig så lette å lure???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...