Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
* Stemmer det at K800i ikke har innebygget radio?

 

Telekiosk butikkene pleier å få inn nye modeller tidlig og ofte før de større kjedene. Noen som har noen erfaring med Nettbutikker, får disse telefoner på lik linje med normale sjapper? Er ikke sikker på om jeg skal bestille nå på Netshop eller vente til jeg ser den i butikk.

 

 

MÅ HA DEN...BARE MÅ HA DEN!

6151544[/snapback]

 

 

K800 har radio den gitt :!: Men K610 har det ikke, av en rar grunn...

 

Gjør som meg, jeg bruker bestille telefoner på et par nettbutikker (som har bra releasedato) og kommer den i butikken først så kjøper jeg der og avbestiller den per mail på nettbutikken. Da har jeg helgardert meg :thumbup:

6151570[/snapback]

 

 

 

Hvor finner du at den har radio? Sammenlignet W800i og K800i på SE's hjemmeside, da sto det ikke ja på radio for K800i.

Lenke til kommentar
The Sony Ericsson K800, and its variant, the Sony Ericsson K790, are the latest mobile phones of their class from Sony Ericsson. Due to be launched in Q2, 2006, the phones are the successor to the Sony Ericsson K750i. Both of the phones feature a 3.2 megapixel digital camera complete with a xenon flash, a protective lens cover, and a new "BestPic" feature, and are the first to be tagged with the Sony Cyber-shot branding. The new "BestPic" feature takes 9 full quality snapshots of a subject in quick succession, allowing the user to choose the best shots from them. On the entertainment front, the phones have a media player supporting MP3 and AAC/AAC+/eAAC+ music files and 3GP/MPEG-4 video files. The phones also feature a RDS FM radio, and a Memory Stick Micro M2 slot for expandable solid state memory.

 

The difference between K800 and K790 are the networks they support. While the K800 supports UMTS, the K790 features EDGE for fast data connectivity. The K800, unlike the K790, also features a QCIF (176X144) resolution front-mounted camera for 3G video conferencing. According to the official Sony Ericsson specifications (which can be found on their website), the K800's talk time drops steeply from around 7 hours when using GSM to about 2 hours 30 min while using UMTS.

 

K800i, har en RDS FM radio innebygd :)

Lenke til kommentar
K800i, har en RDS FM radio innebygd :)

6155655[/snapback]

 

For dere som lurer er RDS en fuksjon som gjør at vi kan se hvem radiostasjon vi får inn... F.eks. når du har på p3 i bilen, står det oftest ikke bare 93,5 MHz på nye radioer, men det står NRK P3 i displayet...

Lenke til kommentar
The Sony Ericsson K800, and its variant, the Sony Ericsson K790, are the latest mobile phones of their class from Sony Ericsson. Due to be launched in Q2, 2006, the phones are the successor to the Sony Ericsson K750i. Both of the phones feature a 3.2 megapixel digital camera complete with a xenon flash, a protective lens cover, and a new "BestPic" feature, and are the first to be tagged with the Sony Cyber-shot branding. The new "BestPic" feature takes 9 full quality snapshots of a subject in quick succession, allowing the user to choose the best shots from them. On the entertainment front, the phones have a media player supporting MP3 and AAC/AAC+/eAAC+ music files and 3GP/MPEG-4 video files. The phones also feature a RDS FM radio, and a Memory Stick Micro M2 slot for expandable solid state memory.

 

The difference between K800 and K790 are the networks they support. While the K800 supports UMTS, the K790 features EDGE for fast data connectivity. The K800, unlike the K790, also features a QCIF (176X144) resolution front-mounted camera for 3G video conferencing. According to the official Sony Ericsson specifications (which can be found on their website), the K800's talk time drops steeply from around 7 hours when using GSM to about 2 hours 30 min while using UMTS.

 

K800i, har en RDS FM radio innebygd :)

6155655[/snapback]

Super, takk for info :-)

Lenke til kommentar

Etter å ha knotet litt med K800 i helgen er ihvertfall min skepsis borte. Hadde egentlig tenkt å bytte ut K750 med K610 siden K800 ser litt rar ut på bilder, men etter å hå prøvd telefonen er ihvertfall jeg frelst.

Min foreløpige konklusjon: Kjappe menyer og behaglig skjerm veier opp for at tastaturet er litt uvant.

Lenke til kommentar
Etter å ha knotet litt med K800 i helgen er ihvertfall min skepsis borte. Hadde egentlig tenkt å bytte ut K750 med K610 siden K800 ser litt rar ut på bilder, men etter å hå prøvd telefonen er ihvertfall jeg frelst.

Min foreløpige konklusjon: Kjappe menyer og behaglig skjerm veier opp for at tastaturet er litt uvant.

6159656[/snapback]

 

Hvor prøvde du den?

Lenke til kommentar

Som med alt annet er det alltids noen som får tak i ting lenge før de kommer i butikken.

I tillegg til at de har prototyper er jo SE kjent for å være kreative med å promotere modellene sine når de virkelig vil. Flere uker før T68(m/ kamera eller var det kanskje T610) kom leide de inn folk som gikk rundt i New York og fikk folk til å ta bilder av de med mobilen (husk at dengang var kameramobil/mms o.l. helt nytt). Alle ble jo kjempe imponert og ønsket seg en slik mobil.

 

Så desverre må du nok smøre deg med tolmodighet noen dager til, selv om den ikke er like wow som K750 var når den kom så har den de tingene jeg savnet. Større skjerm, raskere menyer og ikke minst 3G (slik at jeg slipper å drasse på en ekstra telefon når jeg trenger internett på hyttetur etc.)

Endret av ekm
Lenke til kommentar

Hvordan vil det bli med program utvalg for denne telefonen?

 

Jeg tenker mest på 3. parts mediaspillere og MSN, men også ting some værmeldingsprogram o.l.?

 

Er det bare Nokia med Symbian som kan bade i nyttige morsomme 3. parts programmer? :hmm:

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar

Fikk nettopp mitt 1 GB minnekort som jeg har bestilt til min K800 (når den måtte komme da, hehe), men ble litt skuffet over at det kun var 911 MB ledig på kortet. Trodde 1 GB var 1 GB, ikke 911 MB. Det ligger sikkert no greier der som skal og må være der, men det blir jo feil å si at kortet er på 1 GB da, for å være pirkete :dontgetit:

Lenke til kommentar
Fikk nettopp mitt 1 GB minnekort som jeg har bestilt til min K800 (når den måtte komme da, hehe), men ble litt skuffet over at det kun var 911 MB ledig på kortet. Trodde 1 GB var 1 GB, ikke 911 MB. Det ligger sikkert no greier der som skal og må være der, men det blir jo feil å si at kortet er på 1 GB da, for å være pirkete :dontgetit:

6160782[/snapback]

Forskjellen ligger i GB og GiB... 1024 byte ob bit osv... :p

Samme med harddisker og alt sånt.

Lenke til kommentar
Er joisticken på k800 bedre enn på tidligere SE modeller? :hmm:

6161592[/snapback]

 

Ja, den skal være betydelig forbedret fra den støvsamleren som var i K750!

:)

 

Men det finner vi vel strengt tatt ikke ut før om en stund, altså mht at folk har hatt denne mobilen en stund.

:)

Lenke til kommentar
Bra :D Nå mangler bare EDGE... :(

6161747[/snapback]

 

 

Hva skal du med EDGE når du har 3G?

6161766[/snapback]

Og ja litt enig der for netcom har jo ikke edge dekning hellr her nede på sørlandet!! så sånn sett mye bedre med 3G en edge for meg ivertfall!!

 

:love: K800 :love:

Endret av Pernilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...