Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Synest det er et litt dårlig trekk fra SonyEricsson's side å unnlate EDGE, i K800i. Hvis vi ser på konkurentene N73, N93 fra Nokia, så har disse telefonene denne funksjonene å jeg håper Se velger å gjøre det samme.

 

Edge er veldig nyttig i områder hvor det ikke er 3G-dekning å dette er det ikke over hele landet, enda..

 

Jeg lurer litt på om K800i har denne chippen, men ikke kan bruke den. Da tenker jeg på om softewaren kan ha satt begrensninger for dette.. Noen som vet dette? Er K790 og K800 lik hardware-messig?

Om det er slik kan det jo hende at vi ser en firmware oppgradering som lar en bruke EDGE, teknologien.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser egentlig ikke hvorfor de har valgt å ikke utnytte EDGE-teknologien i første omgang.. Dette vilel jo bare økt interessen rundt telefonen her i norge, jeg tror det vil være en negativ løsning, de har valgt å bruke for å skape interesse rundt denne telefonen.

Lenke til kommentar
Jeg ser egentlig ikke hvorfor de har valgt å ikke utnytte EDGE-teknologien i første omgang..  Dette vilel jo bare økt interessen rundt telefonen her i norge, jeg tror det vil være en negativ løsning, de har valgt å bruke for å skape interesse rundt denne telefonen.

6121543[/snapback]

K790 vil neppe slå ann i Norge heller... hvis den ikke blir vesentlig billigere.

Lenke til kommentar

Var ikke klar over at den skulle selges i Norge, men dette er meget mulig, om dette stemmer, uansett så ser jeg da ikke vitsen i å lage to like telefoner, en med UMTS og en uten.

 

Hva er det SE, egentlig tenker med?

 

Slik jeg ser det, ville en telefon med både UMTS og EDGE kunne bli en bedre konkurent til Nokia modellene som slippes kort tid etter K800 og K790, slippes for salg.

Lenke til kommentar
Var ikke klar over at den skulle selges i Norge, men dette er meget mulig, om dette stemmer, uansett så ser jeg da ikke vitsen i å lage to like telefoner, en med UMTS og en uten.

 

Hva er det SE, egentlig tenker med?

 

Slik jeg ser det, ville en telefon med både UMTS og EDGE kunne bli en bedre konkurent til Nokia, modellene som slippes kort tid etter K800 og K790..

6121564[/snapback]

Hmm.. kan godt hende den ikke er tenkt til det norske markedet, men på den norske SE-siden er den... ;)

Lenke til kommentar
Egen versjon uten 3g

Ettersom mange land enda ikke har et fungerende 3g-nett, vil K800 komme i en egen GSM-versjon med EDGE i land uten 3g-nett. Denne versjonen vil bli hetende K790, og eneste synlige forskjell er at K790 ikke har kamera på fremsiden. K790 vil i følge Mats Nevelius i Sony Ericsson Norge, mest sannsynlig ikke komme til Norge.

 

Jeg søkte litt på amobil.no sine sider, og leste litt og jeg fant til slutt denne teksten, quotet kilde

 

Jeg vil med dette anta at K790i ikke kommer til norge, men ettersom EDGE og UMTS er tilgjenglig i norge ser jeg ikke hvorfor SE, ikke velge å utnytte denne brede støtten Norge med mobil tjenester som faktisk bare vil kunne øke interessen for K800. Jeg tror nesten jeg tør å påstå her at SE vil tape kunder på dette, da Nokia og andre produsenter har valgt å kombinere UMTS og EDGE.

Lenke til kommentar
Der var min bestilt :) 26/5 sier de, får ta det med en klype salt... Overraskende billig, 3600,- Trodde i alle fall den ville havne godt over 4k. Jeg har bestilt uten abb, og jeg vurderer Djuice allstar ved siden av, noen bedre forslag?

6126647[/snapback]

Hva med noextras eller talkmore? ;)

Lenke til kommentar
Jeg må si meg helt enig med deg Dubster, er det noen offentlig uttalelse fra SE om hvorfor de har valgt å sløyfe EDGE-biten på K800i

6121930[/snapback]

 

Bør de i dine øyne komme med en beklagelse pga at de har utelatt EDGE i denne mobilen?

;)

 

kan vi ikke bare akseptere det, kjøpe eller ikke kjøpe denne mobilen da?

Det fins tross alt viktigre ting enn EDGE...

:)

 

SE satser på to ting, GSM med EDGE, og 3G uten EDGE...så har man valget!

:)

Hvor vanskelig kan det være?

Lenke til kommentar
Jeg må si meg helt enig med deg Dubster, er det noen offentlig uttalelse fra SE om hvorfor de har valgt å sløyfe EDGE-biten på K800i

6121930[/snapback]

 

Bør de i dine øyne komme med en beklagelse pga at de har utelatt EDGE i denne mobilen?

;)

 

kan vi ikke bare akseptere det, kjøpe eller ikke kjøpe denne mobilen da?

Det fins tross alt viktigre ting enn EDGE...

:)

 

SE satser på to ting, GSM med EDGE, og 3G uten EDGE...så har man valget!

:)

Hvor vanskelig kan det være?

6127056[/snapback]

 

Ja selvsagt må vi godta dette. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor SE ikke sattser på å bruke det godt utbygde EDGE-nettet her i Norge! Derimot så er 3G-nettet ikke så veldig bra enda, og jeg tror vi skal vente en stund før hele Norge har 3G dekning. Men jeg tror SE taper en del kjøpere med dette valget de har tatt.

Lenke til kommentar

kansje ja men for meg gjør det ikke så mye fordi Netcom har ikke edge nett her nede på sørlandet vis ikke jeg har forstått feil!! og hadde ikke akk tenkt til og bytte selv om det har vært noe tull med netcom har dette ikke ramma meg noe faktisk!! hehe

 

men men uannsett det hadde vært veldig greit med det!!

og for all del de mister nok noen der men ikke alle!!

men de kan ikke miste så veldig mye!! for jeg føler alle kjøper SE telefoner jo!! men men vet ikke åssen det er anndre steder i norge da!! hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...