Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Jeg syns de burde skynte seg litt nå! sånn at den ikke blir drokna av andre nye mobiler. da tenker jeg spes på nokia N73. men for meg endrer den ikke noen ting! hehe liker bedre k800. så ville hatt den isteden for N73 selv vis den kommer før! men det sjer nok ikke!

hadde vært greit om de hadde fått den i butikken til begynnelsen av juni! Venta leeenge på denne nå og skal ha den!

Og er det noen som har fått den allerede??

Og vis ikke er det noen som vet sikkert når noen får den?

Og Når Amobil kommer med en full test av mobilen??

 

Mvh

 

Per Nilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg har hørt er at Netshop håpet å kunne levere til noen i slutten av uka. Den infoen fikk jeg for 3-4 dager siden.

6209769[/snapback]

 

Men om de håper på dette, hvorfor har de en ubekreftet dato i slutten av juni da? Tipper det ikke er vits å legge inn ordre på netshop om denen nå, det er vel en rimelig lang forhåndsbestillingskø derfra allerede?

Lenke til kommentar
Eneste jeg har hørt er at Netshop håpet å kunne levere til noen i slutten av uka. Den infoen fikk jeg for 3-4 dager siden.

6209769[/snapback]

 

Men om de håper på dette, hvorfor har de en ubekreftet dato i slutten av juni da? Tipper det ikke er vits å legge inn ordre på netshop om denen nå, det er vel en rimelig lang forhåndsbestillingskø derfra allerede?

6209893[/snapback]

Det er det nok...reserverte nesten med en gang så jeg er forhåpentligvis tidlig ute. :)

Lenke til kommentar
Har dere glemt moralen i livet? :p

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

 

bmwm3, er ikke uke 26 denne uka?

6212293[/snapback]

Neij det er uke 22 i dag vis jeg ikke tar feil. og da blir ikke det før om 4uker! da kan det stemme at Netshop hadde en leverings tid til 26.Juni! hehe

Lenke til kommentar

Pernilsen: "vis" skrives hvis, "sjer" skrives skjer og "leverings tid" skrives leveringstid.

 

Så tilbake til K800en:

 

Jeg kan ikke skjønne at de ikke vil lansere mobilen før ferien starter. Det er jo nå folk får feriepengene sine!

 

Men når den kommer er den vel som alle andre mobiler jeg har kjøpt, artig de første dagene, en vanlig mobil de de neste.

Lenke til kommentar
Pernilsen: "vis" skrives hvis, "sjer" skrives skjer og "leverings tid" skrives leveringstid.

 

Så tilbake til K800en:

 

Jeg kan ikke skjønne at de ikke vil lansere mobilen før ferien starter. Det er jo nå folk får feriepengene sine!

 

Men når den kommer er den vel som alle andre mobiler jeg har kjøpt, artig de første dagene, en vanlig mobil de de neste.

6213965[/snapback]

 

Uke 26 er vel like før ferien?

Husk at denne mobilen egentlig ikke skulle være her før høsten, W850 og K800 byttet på rekkefølgen.

 

Den er ikke magisk nei, blir lei av alt, kommer nok noe til høsten som du kommer til å like også!

 

:)

Lenke til kommentar
Eneste jeg har hørt er at Netshop håpet å kunne levere til noen i slutten av uka. Den infoen fikk jeg for 3-4 dager siden.

6209769[/snapback]

 

Fikk dette som svar fra netshop når jeg spurte om de ventet inn noen få telefonen i denne uka. Ble ikke helt klok på dette, noen som skjønte hva han mente med 7 av 35 bestilte? Har de 7 på lager nå, eller? :blush:

 

"

Vi har 3 innkjøp på denne, alle har ubekreftet leveringsdato. Denne datoen er satt ut fra hva vår leverandør antar, og kan endres.

Pr nå har vi 7 stk tilgjengelig av 35 bestilt, så dersom du ønsker å få tidlig er det nok en ide å legge en ordre. Dersom du eventuelt finner den et annet sted før oss, kan du bare logge deg på hos oss og slette ordren om ønskelig."

Lenke til kommentar
Eneste jeg har hørt er at Netshop håpet å kunne levere til noen i slutten av uka. Den infoen fikk jeg for 3-4 dager siden.

6209769[/snapback]

 

Fikk dette som svar fra netshop når jeg spurte om de ventet inn noen få telefonen i denne uka. Ble ikke helt klok på dette, noen som skjønte hva han mente med 7 av 35 bestilte? Har de 7 på lager nå, eller? :blush:

 

"

Vi har 3 innkjøp på denne, alle har ubekreftet leveringsdato. Denne datoen er satt ut fra hva vår leverandør antar, og kan endres.

Pr nå har vi 7 stk tilgjengelig av 35 bestilt, så dersom du ønsker å få tidlig er det nok en ide å legge en ordre. Dersom du eventuelt finner den et annet sted før oss, kan du bare logge deg på hos oss og slette ordren om ønskelig."

6214555[/snapback]

De mener nok at de har ingen på lager, men 7 telefoner som er bestilt er enda ikke reserverte.

Lenke til kommentar
Pernilsen: "vis" skrives hvis, "sjer" skrives skjer og "leverings tid" skrives leveringstid.

 

Så tilbake til K800en:

 

Jeg kan ikke skjønne at de ikke vil lansere mobilen før ferien starter. Det er jo nå folk får feriepengene sine!

 

Men når den kommer er den vel som alle andre mobiler jeg har kjøpt, artig de første dagene, en vanlig mobil de de neste.

6213965[/snapback]

Å kommentere andre på forumets skrivefeil er en uting...viktigste er vel at man forstår det som blir skrevet?!

 

"Men når den kommer er den vel som alle andre mobiler jeg har kjøpt, artig de første dagene, en vanlig mobil de de neste" ...men i og med at du bytter er den vel sikkert også en bedre mobil de neste dagene...

 

Gleder meg til K800i...håper det blir den jeg knipser feriebildene med!

Lenke til kommentar

Den har visst blitt utsatt IGJEN nå, endel butikker som skulle ha den inn idag og sa de håpa den kom i juni nå, men hadde hørt juli/august fra flere sikre kilder. Hva skjer egentlig? Begynner å bli veldig lei nå merker jeg. Synd det ikke er andre interessante telefoner på markedet, hadde glatt valgt en annen nå.

Lenke til kommentar

Dette må vell være en sak for MARKEDSFØRINGSLOVEN!

 

-------------------------

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

 

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

 

Kunngjøring eller andre meddelelser om utsalg, realisasjon, eller annen form for salg i detaljhandelen til nedsatte priser må bare anvendes når prisene på de tilbudte varer virkelig er nedsatt.

 

Departementet kan ved forskrift gi nærmere bestemmelser om sammenlignende reklame.

 

Endret ved lover 21 des 2000 nr. 106 (i kraft 1 mars 2001 iflg. res. 21 des 2000 nr. 1352), 21 juni 2002 nr. 30 (i kraft 1 juli 2002 iflg. res. 21 juni 2002 nr. 568).

-------------------

 

Mener at komplett.no bryter denne loven når de setter en ubekreftet dato som de selv sikkert vet at de helt sikkert ikke kan holde!

Lenke til kommentar

Lagte en liten ros og ris mail til dem selv.

 

Kunne kanskje vert en idè å sendt saken videre til Forbrukerrådet?

 

-------------

Hei.

 

Har ventet på K800i som dere har på nettbutikken, men ser denne blir utsatt og utsatt med noen få dager frem i tid.

Dette er vel noe som bryter helt klart med § 2 i Markedsføringsloven?

 

"Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser."

 

Det er flere nettbutikker som benytter seg av dette "trikset". Men når man ser at de fleste nettbutikker har ubekreftet dato på 30.06.06, så virker dette som en mer riktig informasjon enn å "lure" kunder til å tro at de bestiller ett produkt som dere "tror" dere kanskje får inn om noen dager. Men som høyst sannsynlig ikke kommer inn på lageret deres før om en 30 dagers tid.

 

En tilbakemelding på om dette er en markedsføringsmetode eller bare en høyst usannsynlig tilfeldighet hadde vert greit.

 

 

Sitat fra markedføringsloven:

 

§ 2. Villedende forretningsmetoder.

 

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser.

Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.

 

Kunngjøring eller andre meddelelser om utsalg, realisasjon, eller annen form for salg i detaljhandelen til nedsatte priser må bare anvendes når prisene på de tilbudte varer virkelig er nedsatt.

 

Departementet kan ved forskrift gi nærmere bestemmelser om sammenlignende reklame.

 

Endret ved lover 21 des 2000 nr. 106 (i kraft 1 mars 2001 iflg. res. 21 des 2000 nr. 1352), 21 juni 2002 nr. 30 (i kraft 1 juli 2002 iflg. res. 21 juni 2002 nr. 568).

 

 

 

Hilsen

Christian S.

-------------

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...