Gå til innhold

PS Data - svindlere med stil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor hører man det samme hver bidige gang;

 

noen klager på de store og alle er der for å forsvare. Jeg velger å holde meg avventende inntil Ps har svart, eller det dukker opp en annen side av historie. Det faktum at noen har tiltro til PS er ikke bevis nok for det ikke skjærte seg denne gangen :)

5526360[/snapback]

 

I dette tilfellet er vel saken ikke at noen klager på "en av de store", men at trådstarter kaller "en av de beste" for svindlere. Ut fra at få kjenner seg igjen i karakteristikken av PS Data som blir gitt her, så er det like greit å si fra. Det betyr ikke at vi ikke tror på historien, men personlig har jeg en helt annen erfaring med denne bedriften.

Lenke til kommentar
Vil først høre fra begge sider og gjerne noe mere info angående "reklamasjonen" før jeg vil si noe som helst angående hvem som har rett og galt.

Regner med at PS har noe på sin side som tilsier måten returen er behandlet på....

5526656[/snapback]

Det er vanskelig å se hvorfor PSData kan ha noen gyldig grunn til å behandle kunder dårlig. De kan godt ha unnskyldninger om at kunden har vært uhøflig, truende etc, men det burde ikke være noen gyldig grunn... ei heller at kunden befinner seg på andre siden av kloden.

Lenke til kommentar

Når topic er at PSdata er en svindel-bedrift, så er det bare naturlig at folk som er uenige sier i fra. Det er også viktig at det blir gjort, sånn at folk som ikke har vært kunder av PSdata før ikke sitter igjen med feil inntrykk av bedriften etter å ha lest denne tråden. _En_ misfornøyd kunde kan ikke få ødelegge ryktet til en bedrift, alle må ha lov til å gjøre en tabbe innimellom.

 

Jeg hadde faktisk en retursak på en Soltek Qbic på PSdata selv i høst. Gjorde feilsøkinga selv og fant ut at det var 12-volten på strømforsyninga som hadde blitt ustabil. Ringte inn, fikk forklart problemet, beskjed om å sende inn strømforsyning, skrudde ut strømforsyning, sendte inn, og fikk ny i posten en stund etterpå. Enkelt og greit.

Men, det er _mulig_ PSdata er flinkere til å behandle folk som fikser alt grovarbeidet og feilsøkinga selv, og at de er dårligere på andre retursaker, og at det er derfor de fleste her er fornøyd med bedriften (flertallet på forumet her skrur mer på pcene sine selv enn det den gjennomsnittlige pcbruker gjør).

Det blir uansett oppgitt for lite informasjon i første post her til at jeg greier å ta stilling til om det er kunde eller bedrift som har gjort noe feil.

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vil først høre fra begge sider og gjerne noe mere info angående "reklamasjonen" før jeg vil si noe som helst angående hvem som har rett og galt.

Regner med at PS har noe på sin side som tilsier måten returen er behandlet på....

5526656[/snapback]

Det er vanskelig å se hvorfor PSData kan ha noen gyldig grunn til å behandle kunder dårlig. De kan godt ha unnskyldninger om at kunden har vært uhøflig, truende etc, men det burde ikke være noen gyldig grunn... ei heller at kunden befinner seg på andre siden av kloden.

5526899[/snapback]

 

I stil med ett par/tre andre deltakere i tråden, men med motsatt fortegn..:

 

"Hvofor er det alltid slik at"... en "møkk-kasting tråd" mot en Webshop utifra en *subjektiv* erfaring/vinkling tilsynelatende bare er å akseptere som fakta.. for så å kaste seg med i hylekoret. ?

Hvor kan man utlede her at PS-Data har vært uhøflig? Utifra trådstarters oppfatning/utsagn i tråden? Var du/dere tilstede ved telefonsamtale(ne)?

Ikke det nei.. :)

 

Det er mye lettere å få sympati ved å velge en annen vinkling/ordbruk.. mener jeg.

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning trådstarters tone må jeg bare anta at han har hatt samme tonen eller verre overfor kundebehandlerne i PS Data. I så fall er det ikke rart man får dårlig service. At butikkene er litt drittsekk tilbake synes jeg er helt legitimt - de bør vise hvor skapet står slik at folk ikke tror at de får samme servicen uansett hvordan de oppfører seg. Husk at servicepersonellet som regel aldri er skyld i feilene de må rydde opp i, og da er det bak mål å la aggresjonen gå ut over dem.

Lenke til kommentar
I stil med ett par/tre andre deltakere i tråden, men med motsatt fortegn..:

 

"Hvofor er det alltid slik at"... en "møkk-kasting tråd" mot en Webshop utifra en *subjektiv* erfaring/vinkling tilsynelatende bare er å akseptere som fakta.. for så å kaste seg med i hylekoret. ?

Hvor kan man utlede her at PS-Data har vært uhøflig? Utifra trådstarters oppfatning/utsagn i tråden? Var du/dere tilstede ved telefonsamtale(ne)?

Ikke det nei.. :)

 

Det er mye lettere å få sympati ved å velge en annen vinkling/ordbruk.. mener jeg.

5526984[/snapback]

Utgangspunktet er at vi må anta at trådstarter er ærlig med oss? Dessuten er det bedre at det negative rundt en webshop kommer frem enn alt det positive(Edit: det er sef viktig at de positive tilbakemeldningene kommer frem slik at man ikke står igjen med ett bilde om at alle er misfornøyde.). Når du leser reviews(uansett), hvilke klikker du på først? Selv klikker jeg alltid på dem som gir "lavest" score først, dersom det ikke er noen med lav score så er det enten ett utrolig bra produkt eller så er alle brukte fantikere(ala mac brukere ;) )?

 

Poenget er ikke å henge seg med i hylekoret, men å si at PSData her viser en svakhet. Uansett kunde, så har butikkene etter min mening en plikt å behandle alle likt og ikke komme med svar som virker hånende/arrogante eller liknende(antar igjen at info trådstarter kommer med er riktig.). Når det er sagt ville jeg ikke vært redd for å handle hos PSData, jeg har faktisk aldri hatt problemer med noen nettbutikk og i farten kan jeg komme på følgende nettbutikker jeg har kjøpt datautstyr fra: Multicom, MPX, ITbutikken, databutikken.com, komplett, PSData, Microplex

Endret av kindings
Lenke til kommentar
hvorfor hører man det samme hver bidige gang;

 

noen klager på de store og alle er der for å forsvare. Jeg velger å holde meg avventende inntil Ps har svart, eller det dukker opp en annen side av historie. Det faktum at noen har tiltro til PS er ikke bevis nok for det ikke skjærte seg denne gangen :)

5526360[/snapback]

 

I dette tilfellet er vel saken ikke at noen klager på "en av de store", men at trådstarter kaller "en av de beste" for svindlere. Ut fra at få kjenner seg igjen i karakteristikken av PS Data som blir gitt her, så er det like greit å si fra. Det betyr ikke at vi ikke tror på historien, men personlig har jeg en helt annen erfaring med denne bedriften.

5526851[/snapback]

 

folk får mene hva de vil. Det jeg nevner er at dette er et fellestrekk; det er mange som fremstår som forsvarere uansett. selvfølgelig ser jeg grunn til å reagere på svindelanklager, men du kan ikke nekte for tendense "jeg har en dårlig opplevelse med komplett/ps" og andre skal på død og liv svare "det har ikke vi, så er du sikker på at det ikke er deg det er noe med?"

Lenke til kommentar
Jeg lukter TV2 Hjelper deg!

5523493[/snapback]

 

Jeg lukter rettsak, rope på mamma og pappa, fengselsstraffer og offentlige plakater om PS Datas ufyselige oppførsel. I tillegg må vi selvfølgelig kontakte FBI som er NRK sitt program og TV2 hjelper deg som er TV2 sitt program innen slike saker.

 

... Eller... finne en løsning, ikke overdrive, ikke tro på alt man leser og høre saken fra to sider?

 

Jeg venter selv spent på hva som skjer i denne saken da dette er første gang siden PS Data startet opp at jeg har hørt noe slikt "ufyselig" om dem.

Lenke til kommentar

Er det noe Du må ha med PsData så er det tolmodighet! de ordner opp men Jeg ville ikke latt være å sjekke at penger er på knt. Har noen retur saker å vise til og standard er at Jeg må mase for å få pengene på knt. (tar mndèr) de betaler altid men kanskje ikke ? hvis det ikke ble purret på rtk.nr og sende nr. i posten.

Det er iriterende da det er snakk om små beløp som må følges opp, virker som det er krediterings ansvarlig som sliter med kordinering med retur avd. i hvertfall er det der de sier det skall sjekkes opp og når sant skall sies så er Jeg i tvil om alle mine returer til PsData er blitt kreditert så det sier kanskje noe om tiliten de får fra meg!

Komplett har minn fulle tilit selv om de ikke altid gir medhold i retur saker så har de orden på motat/kreditering.

Endret av loggon
Lenke til kommentar

Pga dette innlegget ringte en Jarle fra PS Data meg opp i dag. Jeg skulle få pengene på konto i løpet av noen dager. Jeg har aldri trodd at PS Data er noen versting, jeg har registrert at de har et veldig godt ry. Derfor ble jeg veldig provosert av den kjøter-behandlingen jeg fikk. Hvorfor skrev jeg denne tråden? For å opplyse litt om at det store glansbildet som dannes av enkelte butikker aldri stemmer. PS Data er neppe hverken mye verre eller mye bedre enn de fleste. Tittelen min var satt på spissen, og jeg visste den ville provosere mange, jeg visste den ville få oppmerksomhet og jeg hadde en bang anelse om at dette innlegget kom til å få ryddet opp i marerittet. Og ingen kan si at jeg hadde ikke aldri i verden hadde fått ordnet dette nå hadde det ikke vært for dette innlegget!

 

Siden det har vært så mye skeptisisme til meg her og sannheten i det jeg trekker frem vil jeg bare liste opp essensen i mitt ublide møte med PS Data:

 

- Jeg har aldri vært uhøflig mot PS Data! Aldri frekk, aldri sendt trusler, aldri vært ufin! Tro det eller ei. Selv etter flere brutte løfter og ignorerte eposter har jeg bare svart enkelt; "jeg har fortsatt ikke fått pengene". Jeg har i en periode presset dem på forbrukerkjøpsloven som de har brutt på en rekke punkter. Da fikk jeg til svar:

"Trusseller hjelper litte!!!!" Jeg velger å konkludere med at PS Data har en del pubertile yngre gutter i staben som ikke helt vet å oppføre seg og heller ikke kan norsk lov. Har fått svar fra flere forskjellige med vanvittige stavefeil.

 

- De forsøkte å avverge at jeg sendte den inn i utgangspunktet. De var veldig ivrige på at jeg selv skulle drive feilsøking i samråd med dem. Når de svarer på under 50% av epostene og svarer på under 50% av innholdet går det dårlig. Jeg skrur gjerne på PCer selv, det er ikke det. Men jeg visste at den saken der, den var kaputt! Og det har de selv erkjent!

 

- Når jeg først sender den inn forventer jeg at de i det minste har tittet på den etter flere uker. Da får jeg til svar at det kommer ikke på tale. Den står i kø og der skal den stå en en stund! Jeg sier sånt kan de ikke gjøre, jeg har i så fall krav på vederlag. Enten få en låne-PC eller økonomisk kompensasjon. Det ignorerer de glatt og svarer frekt tilbake.

 

- Så etter en måneds tid ser jeg tilfeldigvis at de uten å ha sagt et eneste ord plutselig har sett på saken. Dette ser jeg helt tilfeldig ved innlogging på psdata.no ! De sier ikke et ord. Jeg reiser bort i jula og i mellomtiden returnerer de alle enkelt-komponentene. Når jeg kommer tilbake får jeg med et nødskrik hentet de tidsnok på posten!

 

- Så begynner maset om pengene jeg skal ha igjen! De sender ut til feil adr, selv om jeg for lengst har oppdatert adr i innlogging på psdata.no . De mangler fullstendig kontroll på hva de driver med! De sender meg frem og tilbake og jeg får hele tiden forskjellige beskjeder om pengene. Men jeg ser aldri noe til de. Så slutter de å svare. Det endte med at jeg ringte i går og fikk beskjed om de hadde sendt til feil adr. Jeg sa at den skulle de jo ha fått i retur for lengst i så fall. De benekter og sier at det tar nok minst en måned til, de kan evt se på saken igjen om en måned! Bare løgn igjen. Han som ringte meg i dag avslørte seg, de har fått utbetalingen i retur for flere uker siden!! Og ikke giddet å gjort noe med det! Og jeg som har mast og gnålt etter de pengene de skylder så lenge!!

 

Konklusjon; før tenkte jeg at hver gang man fikk slik behandling så man personlig boikotte dem. Bare vås! For slik behandling får man overalt. Det eneste tlf-abbonnementet som duger i norge i dag, både billig og Telenor sin dekning, det er Tele2 scratch kontant. Det er best! Men jeg kunne skrevet side opp og side ned om hvor elendig behandling jeg har fått av Tele2, de har holdt nummeret mitt urettmessig dødt i 3-4 måneder...to ganger! Serverte den ene løgnen etter den andre! Men jeg kunne aldri tenkt meg noen annen leverandør. Poenget mitt er at alle har sine svin på skogen. Folk er forskjellig. PS Data har sikkert noen OK folk. Denne gang fikk jeg bare udugelige folk. Men jeg bærer ikke nag, jeg bare prøver å opplyse om at alt som glimrer er slettes ikke gull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
I stil med ett par/tre andre deltakere i tråden, men med motsatt fortegn..:

 

"Hvofor er det alltid slik at"... en "møkk-kasting tråd" mot en Webshop utifra en *subjektiv* erfaring/vinkling tilsynelatende bare er å akseptere som fakta.. for så å kaste seg med i hylekoret. ?

Hvor kan man utlede her at PS-Data har vært uhøflig? Utifra trådstarters oppfatning/utsagn i tråden? Var du/dere tilstede ved telefonsamtale(ne)?

Ikke det nei.. :)

 

Det er mye lettere å få sympati ved å velge en annen vinkling/ordbruk.. mener jeg.

5526984[/snapback]

Utgangspunktet er at vi må anta at trådstarter er ærlig med oss? Dessuten er det bedre at det negative rundt en webshop kommer frem enn alt det positive(Edit: det er sef viktig at de positive tilbakemeldningene kommer frem slik at man ikke står igjen med ett bilde om at alle er misfornøyde.). Når du leser reviews(uansett), hvilke klikker du på først? Selv klikker jeg alltid på dem som gir "lavest" score først, dersom det ikke er noen med lav score så er det enten ett utrolig bra produkt eller så er alle brukte fantikere(ala mac brukere ;) )?

 

Poenget er ikke å henge seg med i hylekoret, men å si at PSData her viser en svakhet. Uansett kunde, så har butikkene etter min mening en plikt å behandle alle likt og ikke komme med svar som virker hånende/arrogante eller liknende(antar igjen at info trådstarter kommer med er riktig.). Når det er sagt ville jeg ikke vært redd for å handle hos PSData, jeg har faktisk aldri hatt problemer med noen nettbutikk og i farten kan jeg komme på følgende nettbutikker jeg har kjøpt datautstyr fra: Multicom, MPX, ITbutikken, databutikken.com, komplett, PSData, Microplex

5527123[/snapback]

 

Man kan vel ikke anta at noen er ærlig/uærlig.. eller har "ærlige/uærlige" hensikter.. med mindre man har bestemt seg på forhånd/velger å forhåndsdømme?

Det er nok lurt å tenke litt/evaluere selv.. før man "kaster seg ut i" debatter med enten medhold/kritikk.

Nå har trådstarter skrevet ett nytt.. langt.. innlegg som virker troverdig, men jeg vil fortsatt si/mene at tittel på tråden er mer enn tendensiøs/vinklet på verst mulig måte..

"Uheldig erfaring med PS-Data - Min histore".... hadde vært ett mye bedre utgangspunkt for en debatt..

Nok en gang...:

Bare min mening om saken... :)

Lenke til kommentar

Det var bra de ordnet opp, men synd det tok så lang tid som det gjorde, og at du måtte poste dine beklagelser her før de tok tak i det. Nå ville jeg aldri påstått at PSData er det perfekte webshop, det er jo umulig å få til. Men det finnes verre steder, det er jo bare å browse litt rundt på kategorien her for å se. :) Lurer på hvem det var på support som svarte deg jeg, kjenner noen som jobber der. :hmm:

Lenke til kommentar

Har kjøpt fra Ps-data i en årrekke. Det samme har venner av meg. Ingen av oss har noen gang hatt problemer med firmaet.

 

Kan nevne ett eksempel, en venn fikk en cd-rom spiller som ikke fungerte. Ny kom etter få dager, ingen diskusjon nødvendig. Etterpå gikk det opp for han at den første nok var i orden, han hadde rett og slett feilmontert den...

 

De har også alltid vært svært hjelpsomme ved spørsmål angående produkene deres.

 

Dame Edna

Lenke til kommentar

Alle butikker og tjenestetilbydere har sine svin på skogen.

At de behandler kunder på denne måten, er totalt horribelt.

Fullstendig mangel på respekt og folkeskikk, dette er absolutt ikke måten å tilegne seg kunder på!

Selv har jeg god erfaring med komplett, pcutstyr og mpx.

Det blir nok til at jeg handler med dem i fremtiden, ser ingen grunn til å ikke handle med dem når jeg alltid har fått mer service enn jeg noen gang har forventet at jeg skulle få.

Det er slik det skal være, på denne måten kommer kundene tilbake og handler senere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...