Gå til innhold

Gjør klar for G71


Anbefalte innlegg

Er ikke ATI som utvikler spill.

 

Og det er fremdeles ikke noen lanserte skjermkort som får AGP 8x til å slite med båndbredde.

 

Hadde vært morro å sett hva som skjedde om man fikk stillt ned PCI-E til f.eks 4x får å se hvor stor innvirkning det hadde på ytelsen for et 7800(gtx) kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lansering med tilgjnglighet kommer iallefall før CeBIT hører jeg. "Nøkkel-partnere" skal allerede ha fått samples av kortet...

5417526[/snapback]

 

Blir spennende å se om de greier å gjennta knallsuksesen som med 7800Gtx 256 versjonen eller om de dukker under og gjentar fiaskoen (produksjonsmessig) som 512 utgaven.

Lenke til kommentar
Per i dag er det nok ikke det, muligens bortsett fra 6200TC og lignende løsning fra ATi.

5418166[/snapback]

Siden spill og slikt hittil er utviklet med tanke på en max 266MB/s upstream, så går jeg ut i fra at ingen hittil er så radikale på dette =)

 

Men, er det ikke her TurboCahce o.l skal hjelpe på egentlig?

 

Men det kommer nok =)

Lenke til kommentar
Hvordan ville det i det hele tatt funke med texturing? Blir ikke det da en waitstate?

5418194[/snapback]

Kommer ann på spillet. Men siden spillene beveger seg mer mot å være shader intensive så vil også flere og flere sykluser gå med i fragment pipene.

 

Edit: Det vil også si at G71 ikke vil få så stor fordel over R580 i de fleste av dagens spill som det jeg trodde.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Når har jeg lagt ord i munnen på deg?

 

And I quote:

"Motstanderen (GTX512) som kanskje ikke en gang er bedre (enn x1800XT)..."

 

Ettersom dette utsagnet er rett og slett feil (ettersom GTX512 slår x1800xt med god margin i så og si alle spilltester), så har jeg ikke noen reservasjoner mot å bruke slike "sterke" ord som latterlig.

 

Om du mente pris. pr ytelse eller noe slikt, så er det ikke min feil at du ikke spesifiserte det i din post. Som regel når folk bare sier "bedre" uten å legge mer i det, så betyr det raskest når man snakker om skjermkort. Ettersom jeg ikke er en tankeleser så må jeg som andre folk forholde meg til hva som står skrevet.

 

Når folk kommer med direkte feil uttalelser på forumet, så har jeg ikke noe imot å rette dem. Uansett om det var grunnet mangelnde kunnskaper eller dårlig ordlyd...

 

-Stigma

 

Stigma:

Folk og særlig du akkurat her har det med å legge ord i munnen på andre. Jeg synes derimot reaksjonen din er latterlig.

 

Det jeg sier, og som jeg synes kommer klart frem i mitt innlegg( med et kanskje i setningen som kunne vært tydeligere med et spørsmålstegn som ble et utropstegn) er at jeg ikke vet om 7800GTX 512MB er i noe særlig grad bedre enn X1800XT 512MB i den grad at det er verdt 2000,- ekstra i innkjøp. Og kanskje derfor er et bedre kjøp for pengene akkurat nå.

 

Derimot får man vel 7800GTX 256MB ned mot 3.600,- og man kan spørre seg hvem som er best av de to. Men uansett så vil vel da X1800XT 512MB kortet ha områder det overgår GTX 256MB. Både pga mer minne og bedre funskjoner/nyere funksjoner.

5415480[/snapback]

Lenke til kommentar
hvis det er sånn at det er dyrere og produsere og de ikke klarer å levere så mange,, så hadde det vel ikke vært så dumt, å fase ut, spesielt hvis det nye ikke yter så mye bedre en 512 mb versjonen., bare min synsing dette da..

5416589[/snapback]

 

GTX512 produseres så langt jeg kjenner til i begrenset opplag. Det var vel mest ment som en bro over til G71 for å holde kronen som raskeste produsent når R520 kom på banen.

 

Hvis det er noe slags sannheti de specs'a vi ser her, så er det ihvertfall ingen tvil om G71 vil slå selv GTX512 ganske så kraftig!

 

-Stigma

Lenke til kommentar
brsseb Postet i dag, 15:49

  Men er man ikke snart faretruende nært det punktet er det ikke lenger spiller noen rolle om et kort er 4x bedre enn det som kom i "forrige uke" når CPU-produsentene henger så langt etter? Hjelper liksom ikke om man kan få doble 8400GTX 1GB eller X2400XTX-DELUXE 2GB til sommeren hvis ikke Intel og AMD finner opp noe genialt snart. Og forskjellen mellom nvidia og ATI sine toppkort vannes jo ut da man "bare" bruker en FX-55 eller noe for å teste dem...

 

Det er jo det at AMD ligger så langt foran Intel, så de tjener så lite på å sitte å pushe på forskerne sine. Mens Nvidia og ATI ligger såpass jevnt.

5415177[/snapback]

 

Det er jeg ikke enig i . AMD sammenligner jeg med ATi egentlig så bryr seg kun om ytelse og ikke noe innovativt og stabilitet. Intel og nVIDIA er de 2 merkene jeg sverger trofast til og det ikke uten grunn. Samtlige av maskiner jeg har satt opp med enten AMD eller ATi har resultert i errors jeg ikke skjønner grønnskogen av.

Lenke til kommentar
Er ikke ATI som utvikler spill.

 

Og det er fremdeles ikke noen lanserte skjermkort som får AGP 8x til å slite med båndbredde.

 

Hadde vært morro å sett hva som skjedde om man fikk stillt ned PCI-E til f.eks 4x får å se hvor stor innvirkning det hadde på ytelsen for et 7800(gtx) kort

5417062[/snapback]

 

På tomshardware.com har de for en god stund tilbake testa å sette et pci-e kort ned til 4x og 2x. Dette gjorde de ved hjelp av å tape deler av plugin delen av kortet.

Etter det jeg husker, så var det lite forskjell på 4x pci-e og 16x pci-e.

Hvis du leter litt på tomshardware.com , så finner du det nok.

:thumbup:

 

 

Edit: fant linken.

Tomshardware pci-e test

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Det er jeg ikke enig i . AMD sammenligner jeg med ATi egentlig så bryr seg kun om ytelse og ikke noe innovativt og stabilitet. Intel og nVIDIA er de 2 merkene jeg sverger trofast til og det ikke uten grunn. Samtlige av maskiner jeg har satt opp med enten AMD eller ATi har resultert i errors jeg ikke skjønner grønnskogen av.

5418708[/snapback]

 

Jaha... og forteller ikke det egentlig mer om dine ferdigheter enn AMD's produkter?

 

Og forøvrig, hva er det liksom for noen faktastisk innovative løsninger Intel har som ikke AMD har? (og viktigere, skal det liksom veie opp for at du kan få samme ytelse fra en AMD som koster en fjerdedel av en tilsvarende Intel CPU?)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Vel, et X850XT er bra nok for en FX 57.... og kort som er raskere enn det slitter med cpu power.

5418963[/snapback]

 

 

 

må si meg uenig her, husker tydelig at "simalarion" møtte veggen på sitt gtx 512. hann hadde en 3500+ på 2,2 ghz. men bare klokking opp 100 mhz ga store forandringer i 3d mark. noe som forteller meg at limiten på det kortet ligger på ca 2,3- 2,4 så man bør vel ha noe som går rundt 2,5 for dette.

 

men klart at de fleste cpuer har godt av en FX-57 :yes:

Lenke til kommentar
Det er jeg ikke enig i . AMD sammenligner jeg med ATi egentlig så bryr seg kun om ytelse og ikke noe innovativt og stabilitet. Intel og nVIDIA er de 2 merkene jeg sverger trofast til og det ikke uten grunn. Samtlige av maskiner jeg har satt opp med enten AMD eller ATi har resultert i errors jeg ikke skjønner grønnskogen av.

5418708[/snapback]

 

Jaha... og forteller ikke det egentlig mer om dine ferdigheter enn AMD's produkter?

 

Og forøvrig, hva er det liksom for noen faktastisk innovative løsninger Intel har som ikke AMD har? (og viktigere, skal det liksom veie opp for at du kan få samme ytelse fra en AMD som koster en fjerdedel av en tilsvarende Intel CPU?)

 

-Stigma

5418813[/snapback]

Det var vel litt tatt i.Aa si att du faar samme ytlese til en 4del av prisen,hvis du velger Amd istedenfor Intel.Forstod jeg deg rett,eller misforstod jeg deg.Er enig i att AMD er bedere i spill,men i Windos applikasjoner,er vel Intel hakket vassere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...