Gå til innhold

Gjør klar for G71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har litt is i magen kan det dukke opp enda bere priser (kommer mye an på hvordan x1900 serien blir priset), 7800gtx 512 har vi nokk sett det siste til uansett. Er ganske sikker på at det ikke kommer noe særlig bedre priser på dem i alle fall (tror de som produseres alleredet er kjøpt for å si det slik).

 

edit:

En annen ting som jeg har glemt er jo at dette er et klart bedre valg en 7800gtx 256 til samme pris

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det er viktig å provosere vet du vel... :roll:

Uansett, jeg mener fortsatt at x1800xt yter mye bedre med en gang man skrur på AA og AF, og spesielt på høye oppløsninger. Det er et fåtall spill som kjører bedre på 7800gtx 256(som black and white 2 feks.). Jeg skjønner ikke hvordan du fortsatt kan si at 7800gtx 256mb yter like bra?

5424259[/snapback]

Skjønner du er en virkelig "fanboy". :!:

 

Men ingen skjermkort yter bedre når man skur på AA og AF. Bare så det er sagt. AA og AF gir drop i framerate, uansett om det er ATI eller Nvidia :tease:

 

Ikke glem at 7800GTX også ble lansert nesten et halvår før XT1800XT, så det skulle bare mangle at ATI ikke skulle kunne klare og levere noe som var marginalt bedre (i oppløsninger med AA/AF som alikevel gir uspillbar FPS)...

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Krapfoss

Han mener vel at X1800XT yter bedre enn gtx 256 kortet når du skrur på AA og AF. Ikke bedre i seg selv.

 

Om 7800GTX ble lansert 6mnd tidligere enn X1800XT betyr ikke at teknologien ble utviklet 6mnd før. At det oppstår forsinkelser i prosessen behøver ikke å ha noe som helst med teknologi å gjøre.

 

Så jeg synes det er helt feil å si(some enkelte tilnærmede fanboys sier) at "7800 er 6mnd eldre enn X1800, så det skulle bare mangle"

 

X1800 ble utviklet på mer eller mindre samme tid som 7800 serien utfra alt jeg har sett her i forumet. Eneste aberet er at det kom for sent til butikkene. Men den 6mnd kommentaren begynner å bli utslitt.

 

Simalarion:

Du mener X1800XT 512MB er et vesentlig bedre kjøp enn 7800GTX 256MB til samme pris? Det samme tenkte jeg..

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp det er det uten tvil. Det er et bedre kort og har en mer fremtidsrettet layout(1800gxt). Men

 

men det er mye bedre enn 7800gtx 256 i de aller fleste situasjoner.

 

dette er det jeg hevder er å ta for hardt i på dagnes spill.

 

Grunnen til forsinkelsen var lekasje i pipelines, ved å legge dobbel beskyttelse fikset de det problemet (veldig enkelt å banalt forklart), de gav ut mange av 1800xl kortene med denne første kjernen derfor er det umulig å stille noe særlig på volt, det skal også si bom stopp når det kommer til et vist punkt med klokking.

 

Litt mer ontopic så

 

NVIDIA GeForce 7900 512MB (700MHz GPU / 1800MHz GDDR-3 (not GDDR-3+) (AMD A64 FX-60 2.8GHz)

~13,000 3DMarks (?)

 

greit nokk det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jepp det er det uten tvil. Det er et bedre kort og har en mer fremtidsrettet layout.

5425634[/snapback]

 

Teknologisk sett så er det ikke det, siden dynamic branching og flow control er en av delene som først R520 serien har gjort gjørbart. Samt HDR+AA.

Minnekontrolleren til R520 er også ganske så programmerbar i forhold til tradisjonelle, så fort spillutviklere (f.eks) klarer å kjøre med "tag's" med prioriteter på minneadresseringene så vil vi kanskje se en liten ytelsesøkning her også.

 

Derfor mener jeg at X1800 har en "mer fremtidsrettet layout".

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

det er x1800xt vi snakker om hehe

 

edit

ser ut som det ble 1800 ja, vansklig tenke meg at det blir så mye bedre en 1.1 minne jeg har på mitt 7800gtx 512. Det er jo som kjent derfor kortene kommer i 4000 eksemplarer i mnd (samsung ønsker ikke\kan ikke levere mer 1.1 ns minne)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
NVIDIA GeForce 7900 512MB (700MHz GPU / 1800MHz GDDR-3 (not GDDR-3+) (AMD A64 FX-60 2.8GHz)

~13,000 3DMarks (?)

greit nokk det.

5425634[/snapback]

Så det er da 1800Mhz og ikke 1900Mhz som nevnt?

5425674[/snapback]

Tja.. Det er jo minst en faktafeil der (det uthevede) så jeg stoler ikke helt på informasjonen som står der.

Lenke til kommentar
Det er viktig å provosere vet du vel... :roll:

Uansett, jeg mener fortsatt at x1800xt yter mye bedre med en gang man skrur på AA og AF, og spesielt på høye oppløsninger. Det er et fåtall spill som kjører bedre på 7800gtx 256(som black and white 2 feks.). Jeg skjønner ikke hvordan du fortsatt kan si at 7800gtx 256mb yter like bra?

5424259[/snapback]

Skjønner du er en virkelig "fanboy". :!:

 

Men ingen skjermkort yter bedre når man skur på AA og AF. Bare så det er sagt. AA og AF gir drop i framerate, uansett om det er ATI eller Nvidia :tease:

 

Ok, du kan jo i det minste PRØVE å tolke det jeg skriver da. Jeg regner med at du skjønte hva jeg mente... :hrm:

 

Det er jammen godt vi er enige Simalarion :wee:

 

EDIT: Simalarion: Det virker som om det heller er du som "pynter" på postene for å få fram poenget ditt. Du skriver jo forskjellige meninger i hver eneste post jo...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Les postene du

jeg troddet og tror fortsatt

 

x1800xt er mer fremtidsrettet men yter omtrent likt -+ med 7800gtx 256 i dagens spill (marginalt bedre).

 

7800gtx 512 er bedre en x1800xt

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Av de påstandene jeg har quoutet fra deg + det du skriver i senere poster er det umulig å fårstå hva du mener, så jeg aner rett å slett ikke hva du er enig i. Når alt kommer til alt er jeg også null intresert i om du er enig i noent ting.

 

dette er påstandene dine

 

påstand 1

 

Jeg er ikke enig med deg om at 7800gtx 512mb er så overlegent x1800xt, i hvert fall ikke i shader intensive spill som fear, og til dels battlefield 2. Se på den testen her feks:

 

 

påstand 2

1800xt

 

men det er mye bedre enn 7800gtx 256 i de aller fleste situasjoner.

 

I senere poster blander du pluttselig inn andr argument som aa-af osv

 

Jeg foreslår at om du absolutt ønsker å forstette denne nå tåpelige diskusjonen som ikke har noe i denne tråden å gøre så - Send meg PM - , for jeg er 100% sikker på at ingen gidder å lese mere om den.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

det er da utrolig så dere diskuterer da...... ;)

 

slenger inn en tabell som var linka til fra XS. hvis det stemmer at g71 kommer med 750/1900 er krigen allerede over tror jeg.men vi får se når alle de nye shaders hos ati blir testa i spill. kan jo bare forestille seg hva som skjer når man klokker opp dagens gtx 512 200mhz og slenger på 8 pipelines til............

post-70872-1137080219_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...