Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fant bruksanvisningen nå, og det står ikke noe om at det skal være mulig å bruke sånne "PC-høytalere" på den. Det eneste jeg trenger nå er egentlig en ny volumknott (har tatt den lille grå fra mitt gamle anlegg) Noen som vet om det er mulig å oppdrive? Dekselet foran er også knekt i høyre feste, så trenger å fikse det på et vis også

Lenke til kommentar

Fant en aktiv subwoofer idag!

Sony SA-WBE1 og foran står det: Home TheaterSystem HT-BE1

Med innebygget 5.1 kanals forsterker.

Denne har noen kjekke saker som, f.eks stereo inn, digital optisk og coax kabel og USB :thumbup:

Har kun testet den med analog stereo og usb.. begge funker utmerket :dribble:

Men mangler desverre de 5 små satelittene og kablene til dem (spesial koblinger.. men dette fikses lett med runde kabelsko) og fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fant en aktiv subwoofer idag!

Sony SA-WBE1 og foran står det: Home TheaterSystem HT-BE1

Med innebygget 5.1 kanals forsterker.

Denne har noen kjekke saker som, f.eks stereo inn, digital optisk og coax kabel og USB :thumbup:

Har kun testet den med analog stereo og usb.. begge funker utmerket :dribble:

Men mangler desverre de 5 små satelittene og kablene til dem (spesial koblinger.. men dette fikses lett med runde kabelsko) og fjernkontrollen.

7560137[/snapback]

 

pent funn drkangel! :)

 

her i drøbak har det stått stille, det stedet jeg hentet fra er nå stengt og flyttet til et annet sted i nærheten, denne gangen med låste containere :thumbdown: blir sikkert og ta meg en tur muligens, for og sjekke om noen bare har latt tingene sine stå utenfor og ikke gidde og be betjeningen på expert låse opp cantainerne... kan jo hende jeg er heldig :D

Lenke til kommentar

Fant meg en komplett Dell Dimension XPS T500 bak Lefdal på Lade for et par dager siden. Tørr og fin innvendig og alt ser greit ut, men jeg lar den av naturlige årsaker stå til over nyttår før jeg gidder å teste den.

 

Onkel Google forteller meg at denne med standardkonfigurasjonen intakt trolig er en 500 MHz med 10 GB og 128 MB SD-minne. DVD-spiller, CD-brenner, 32 MB skjermkort, nettverkskort, lydkort og DVD-dekoderkort. Helt greit som Windows 2000-maskin til enklere nettsurfing og denslags.

 

Vet noen av dere forresten hva sistnevnte tilleggskort er godt for? Internt er det kabler fra skjermkortet og til lydkortet, og det har utganger for TV, S-VHS, lyd og SPDIF. Er hensikten med dette kortet å avlaste systemminnet eller noe ved avspilling av DVD-filmer? Trenger man virkelig et slikt kort for å se DVD på såpass gamle maskiner, eller hva er hensikten og mulighetene?

Lenke til kommentar

gårsdagens funn som jeg fikk av en kamerat=)

1 komplett pc.. multicom.

Amd athlon 1500+, 256mb sd-ram, hovedkortet støtter også ddr-ram, 40gb disk, dvd-rom, 64 (?) mb skjermkort, et tillegs kort som har ei tilkobling som ligner tv ut.. men det står vga in, og over den er det standard vga ut, sammen med non andre porter.

på hovedskjermkortet er det også ei rar tilkobling.. ligner mini jack plugg, er orange farge på den.

Pc'n har også ganske ny strømforsyning, med justerbar vifte eller noe.. siotter en vri knapp bak, denne har også strøm for p4 kobling og 2 eller 4 s-ata.

Skal teste den nå snart =)

 

var også en annen pc, men denne var ikke like spennende.. var bare hovedkort og cpu igjen i den.. p3 på 1 ghz :)

Lenke til kommentar

Snakk om service :) multicom pc'n funka på første forsøk.. startet opp windows 2000 med engang.. men den trenger nok en reinstall før den kan brukes til noe hehe.

 

Tror forresten at det tilliges kortet kan være et dvd-dekoder kort som han over den andre posten min sier :shrug:

 

*edit*

har skrudd ut kortet nå.. det står creative CT7260 på den..

bakpå kortet er det:

1x line-out (mini-jack)

1x spdif out (rca)

1x tv out (rund plugg med 7 pinner)

1x vga out (d-sub)

1x vga in (rund plugg med 9 pinner)

 

Og skjermkortet er et Elitegroup AG315P-64 v1.1

dette har:

1x orange minijack tilkoblin.g

1x composit tv utgang

1x s-video utgang og selvfølgelig vga d-sub

 

*edit 2*

Tok å skrudde ut psu'n for morro skyld.. 400 watt av merket CRS, som jeg aldri har hørt om.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Hallo

Kom over denne tråden, og etter å ha lest 40 sider så orket jeg ikke å lese mer.

Er det noen som vet hvor det er best i Mandal?

- Expert øvrebyen
- Expert malmø
- Euronics
- Mobildata
- Brennevinsmyra (søppelplassen)
- Eller den nye ute på sanden, husker ikke hva den heter  :hmm: 

Fikk sinnsykt lyst til å begynne med dette nå som jeg har lest her, men vet ikke helt hvordan, er det bare å snuse bak butikken etter stengetid eller kan det lønne seg å spørre først??  :roll: 

Hvis jeg skal spørre, hvordan da?

Jeg er jo ikke innteresert i noe spess, men tar det jeg finner og ser om jeg får liv i det.

Kan det lønne seg å si at jeg skal slette harddisker uten å kikke på innholdet, eller skal jeg la være å si noe om dette hvis jeg ikke blir spurt om det??

Som sagt, hvordan skal jeg gå frem??

Edit: mener ikke at jeg tar rubel å bit, men ting som jeg kan få bruk for i et av mine prosjekter. 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Creative Labs DXR3 Encore DVD PCI Decoder CT7260

 

Specifications:

 

Part number CT7260

PCI card

Provides one standard 15-pin monitor port, one line-out jack, one SPDIF-out jack, one TV-out jack, and one VGA-in jack

Standard full-height mounting bracket

HCDI product code 52131

 

hvis man har en pc med liten mhz så måtte man bruke slike kort for dekoding av dvd

du har en kabel fra skjermkortet, inn i dekoderkortet og videre så til skjermen. må vel ha en spesiell kabel for det

Lenke til kommentar

Regna med at det var noe sånt :)

Tror ikke det har mye nytte av seg i den pc'n.. var jo en 1GHz, har spillt av dvd glatt på mindre enn det før.. hehe.. men da muligens med mer enn 256 mb ram.

 

Men,men.. fikk tak i enda en pc idag.

en HP.. ganske ribba men.. kabinettet så ok ut, om det vaskes litt og kanskje lakkeres.

Innvendig var det kun igjen cd eller dvd rom, hovedkort og psu.. socket 370 hovedkort om jeg ikke så feil i farten.

Og et paralell port kort.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

ThorU, den 28/12-2006 : 17:11, sa:

Hallo

Kom over denne tråden, og etter å ha lest 40 sider så orket jeg ikke å lese mer.

Er det noen som vet hvor det er best i Mandal?

- Expert øvrebyen
- Expert malmø
- Euronics
- Mobildata
- Brennevinsmyra (søppelplassen)
- Eller den nye ute på sanden, husker ikke hva den heter  :hmm: 

Fikk sinnsykt lyst til å begynne med dette nå som jeg har lest her, men vet ikke helt hvordan, er det bare å snuse bak butikken etter stengetid eller kan det lønne seg å spørre først??  :roll: 

Hvis jeg skal spørre, hvordan da?

Jeg er jo ikke innteresert i noe spess, men tar det jeg finner og ser om jeg får liv i det.

Kan det lønne seg å si at jeg skal slette harddisker uten å kikke på innholdet, eller skal jeg la være å si noe om dette hvis jeg ikke blir spurt om det??

Som sagt, hvordan skal jeg gå frem??

Edit: mener ikke at jeg tar rubel å bit, men ting som jeg kan få bruk for i et av mine prosjekter.

snapback.png

 


Quoter bare meg selv: Er det ingen som kan svare meg på den delen med å spør eller å gå etter stenge tid, ellers må jeg vel bare prøve meg frem sad.gif 

Tenker uansett jeg skal ta en observasjons runde i morra og se hvordan utvalget er.

BTW: jeg har lest alle 86 sidene cool.gif 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

hadde et lite funn på jobben i går, skulle gå ut med noe søppel og hva ser jeg ikke i søppelrommet: en halvt knust pc, og som den skrotnissen jeg er så måtte jeg jo ta en kikk... Det jeg fikk ut og som var helt var 1,3ghz celeron socket 370, og 2x128mb sdram brikker :D skulle funke fint som server kombinert med et hovedkort jeg har liggende

Lenke til kommentar
Når du velger å besøke et slikt sted kan det lønne seg å gjøre det etter butikkens stengetid. Dette er fordi det finnes enkelte ansatte på disse stedene som anser oss som skadedyr og det som værre er. Mye av grunnen til dette er at enkelte skattejegere roter unødvendig mye. Skrur du opp en PC skrur du den også igjen! Butikkselgere og lageransatte er generelt late, og må de plukke to deler opp i steden for en når de skal fylle containerne blir stemningen fort sur.

5345279[/snapback]

Det er ikke værre enn å spørre da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...