Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jobber på en av disse butikkene i Bergen som tar imot el-retur, og jeg har bare positive ting å si om denne ordningen. Liker den. Men det jeg IKKE liker, er folk som dere... Nå skal jeg ikke generalisere eller noe slikt, men de fleste butikkene sliter med at folk ikke rydder opp etter seg. Det burde vel være det minste vi kan forlange? Kjipt å liksom bruke 3 timer på å rydde etter dere ute i minus ti grader, så ser det like bomba ut igjen 2 dager etterpå...

 

Skjerp dere på ryddesiden, så kan dere bare plukke så mye dere vil....

5346167[/snapback]

 

Når var det 10 minus i Bergensomdråde, 1953 eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Det stopper på 233Mhz faktisk :p

 

Fra 75 - 233MHz ifølge Wiki

 

Men men, alt er mulig! 8MHz CPU og 19MB ram på XP:

7473511[/snapback]

233MHz er det høyeste for sokkel 7 ja, men for super sokkel 7 som er nesten helt lik så får man prosessorer helt opp til 600MHz. (AMD K6-2+)

 

8MHz tror jeg ikke mye på. Det må enten være underklokket kraftig eller vise feil. Jeg har for morroskyld plukket ut rambrikker fra en gammel PC for å se hvor lite ram XP kan starte med. Jeg kom til at 96MB var smertepunktet dersom PCen skal brukes til noe som helst. (Jeg testet med å åpne notepad). Ved 64MB startet den, men selv å flytte musepekeren ble et ytelseproblem så snart pila passerte et ikon eller noe som skulle laste den gule tekstboksen som forklarer hva ikonet er. Ved 32MB var det som å ro i sirup. Det var ekstremt mye swapping på harddisken og det tok 3 kvarter bare å starte windows. Notepad tok yttligere 10 minutter.

 

Men over til saken: Jeg har noen celeroner på 400, 633 og 667MHz med sokkel 370 om du vil ha. Men da må du altså ha hovedkort og det har ikke jeg.

Lenke til kommentar
233MHz er det høyeste for sokkel 7 ja, men for super sokkel 7 som er nesten helt lik så får man prosessorer helt opp til 600MHz. (AMD K6-2+)

 

8MHz tror jeg ikke mye på. Det må enten være underklokket kraftig eller vise feil. Jeg har for morroskyld plukket ut rambrikker fra en gammel PC for å se hvor lite ram XP kan starte med. Jeg kom til at 96MB var smertepunktet dersom PCen skal brukes til noe som helst. (Jeg testet med å åpne notepad). Ved 64MB startet den, men selv å flytte musepekeren ble et ytelseproblem så snart pila passerte et ikon eller noe som skulle laste den gule tekstboksen som forklarer hva ikonet er. Ved 32MB var det som å ro i sirup. Det var ekstremt mye swapping på harddisken og det tok 3 kvarter bare å starte windows. Notepad tok yttligere 10 minutter.

 

7474253[/snapback]

 

Det står også Pentium Overdrive 8MHz. Pentium Overdrive startet på 63 MHz.

Wiki

Det bildet er nok modifisert noe ja.

 

 

Ontopic:

Har selv funnet en del bra på dynga. Bl.a. fant jeg fant jeg en Ibm Netvista 866MHz for noen år tilbake. Det vanligste da var rundt 1200MHz, denne virket 100%, manglet kun disk og cd/dvd-rom

Fant også en P4 2.4GHz i mars/april i år, med 1GB ram og 128MB skjermkort. Denne virket fint helt til nå nylig da prosessoren tok kvelden.

Har ellers funnet en del datautstyr og paraboltunere.

Lenke til kommentar
233MHz er det høyeste for sokkel 7 ja, men for super sokkel 7 som er nesten helt lik så får man prosessorer helt opp til 600MHz. (AMD K6-2+)

 

8MHz tror jeg ikke mye på. Det må enten være underklokket kraftig eller vise feil. Jeg har for morroskyld plukket ut rambrikker fra en gammel PC for å se hvor lite ram XP kan starte med. Jeg kom til at 96MB var smertepunktet dersom PCen skal brukes til noe som helst. (Jeg testet med å åpne notepad). Ved 64MB startet den, men selv å flytte musepekeren ble et ytelseproblem så snart pila passerte et ikon eller noe som skulle laste den gule tekstboksen som forklarer hva ikonet er. Ved 32MB var det som å ro i sirup. Det var ekstremt mye swapping på harddisken og det tok 3 kvarter bare å starte windows. Notepad tok yttligere 10 minutter.

 

7474253[/snapback]

 

Det står også Pentium Overdrive 8MHz. Pentium Overdrive startet på 63 MHz.

Wiki

Det bildet er nok modifisert noe ja.

 

 

Ontopic:

Har selv funnet en del bra på dynga. Bl.a. fant jeg fant jeg en Ibm Netvista 866MHz for noen år tilbake. Det vanligste da var rundt 1200MHz, denne virket 100%, manglet kun disk og cd/dvd-rom

Fant også en P4 2.4GHz i mars/april i år, med 1GB ram og 128MB skjermkort. Denne virket fint helt til nå nylig da prosessoren tok kvelden.

Har ellers funnet en del datautstyr og paraboltunere.

7474365[/snapback]

 

 

Ja, han fyren som testet ut dette hadde prøvd forskjellige sokkler, og underklokket det mer og mer.. 25mhz, 20mhz osv.. Det skal riktignok sies at det tok 30min å starte Windows XP da

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Hm, da tror jeg heller bare at jeg oppgraderer til Windows 2000 eller slikt. Fattern skal kun bruke denne PCen til å scanne inn bilder på og så sende det over til en annen PC gjennom nettverk. Siden Windows 2000 og XP er forholdsvis likt skal det vel ikke bli noe problem å opprette et simpelt nettverk mellom dem. Til 2000 skal vel en MMX 166MHz holde.

Lenke til kommentar

Ruslet for moro skyld ut til "skrotkurven i går, og dette ble resultatet:

 

IMGP1191.jpg

160Gb disk, og alt funker! Folk reklamerer for bagateller. Batteriene var jo ikke engang satt i fjernkontrollen! :!:

 

 

To for ordens skyld en tur i dag også, og her er dagens fangst:

 

IMGP1190.jpg

 

19" LCD-tv med innebygd "slot-in" DVD-spiller! Her var imidlertid reklamasjonen berettiget, ettersom spilleren ikke virket.

Etter litt feilsøking fant jeg ut at spenningen til spilleren var for lav; bare 1,27v. Rappa 12v fra et annet sted i elektronikken, og dermed våknet spilleren for så vidt til liv. Men bare nesten. Den trakk inn CD´n, men det var også alt.

Jaja, jeg trenger sagtens en 19" TV på do! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Hvordan skaffer du alt det Skrue? Sinnsykt!

 

Jeg er nok litt mer heldig i forhold til mange andre! Kanskje det har sammenheng med lykketiøringen min? :!:

Som nevnt lenger oppe i tråden, har jeg tilgang til "skrotkurven" fra en herværende OBS!-butikk.

Der havner det til stadighet så godt som nye ting, med av og til store defekter, men også mindre skavanker som det går an å leve med.

Midt oppe i det hele har jeg også funnet varer som er 100% i orden, og som antakelig er returnert pga "fingertrøbbel" fra kundens side.

Butikken har som tidligere nevnt hverken kapasitet eller kompetanse på feilsøking, og dermed leveres ny vare over disk.

Vær samtidig klar over én ting: Det er (alt for) ofte snakk om utpreget billigelektronikk, som i de siste tilfelle utstyr av merke Lumatron.

Skal man ha noe med kvalitet, så styr unna det merket!

Det kan jeg si, ettersom jeg har dissekert mye rart fra den kanten, og sett hvor elendig disse er laget. Men så lenge det virker... :mrgreen:

Lenke til kommentar

Veit ikke om noen har spurt, men er det noen bra steder i Drammen hvor man kan raide litt? Fikk veldig lyst til å hente meg noen klenoider nå :)

Foreldra liker det nok ikke, men men, jeg kan snike meg ut om natta :evil: Eller jeg kan si at jeg skal overnatte hos en venn, så trur de jeg snike meg inn hos dama, men så stikker jeg ned og henter deler til HTPC-prosjektet mitt: kontra-unnskyldende nattutsnikning i teknologifaglig øyemed :!:

Endret av G.G.
Lenke til kommentar

Fant denne i dag, har testet den med en MP3 spiller og høytalere fra det gamle anlegget mitt. Funker fint med slike høytalere som du må koble til med 2 ledninger, men har enda ikke fått den til å virke med RCA(?) høytalere.

 

Noen som har noen tips om hva jeg kan bruke denne til, evt, hva som kan være grunnen til at høytalerene som går inn i subwooferen min på creative settet jeg har til PCen ikke virker på denne? Jeg er ikke akkurat god på dette området, men har koblet dem til der det står "out" :p

 

En bruksanvisining hadde vært kjekt også, modellnummeret er STR-DB840

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...