Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er den billigste måten å skaffe seg vista på? :)

7860111[/snapback]

Kjøpe en OEM versjon.

7860116[/snapback]

Takk, da venter jeg litt ekstra til jeg får ny bærbar i mars:)

7860129[/snapback]

Jeg vet om en billigere

7860234[/snapback]

Det gjør du sikkert. Alle som klarer å stave Google kan sikkert finne både det ene og det andre. Men heldigvis prøver man å holde dette forumet fritt for diskusjoner om slikt, og da skjønner jeg ikke vitsen med å nevne det.

7860269[/snapback]

Ja, jeg tenkte på Windows Markedplace..

Lenke til kommentar
så hva er dere windows rating score

7860547[/snapback]

 

5 her :)

 

Hva er det høyeste man kan få?

7861310[/snapback]

 

5.9 tror jeg..ligger også på en 5 ;)

 

Prosessor Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz 5,2

 

Minne (RAM) 2,00 GB 5,0

Grafikk NVIDIA GeForce 8800 GTS 5,9

Spillgrafikk 1407 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) 5,9

Primær harddisk 17GB ledig (56GB totalt) 5.0 (lol er delt opp, har 600 gb tilsammen hehe)

Lenke til kommentar
Det er tilgjengelig på engelsk operativsystem

7859006[/snapback]

Så foreløpig så må jeg smøre meg med tolmodighet siden jeg har norsk?

7859290[/snapback]

Litt treigt svar, men laster du ned engelsk språkpakke kan spretter texas hold'em opp som mulig nedlasting ;)

7861235[/snapback]

Ok, så da kan jeg laste ned Texas Hold´Em til norsk Vista?

Lenke til kommentar
Blir hele windows til engelsk hvis jeg laster ned engelsk språkpakke og har norsk? :dontgetit:

7861380[/snapback]

 

Tror ikke den blir engelsk i den forstand at sånn som med XP, så lanseres oppdateringer osv tidligere til engelske versjoner, enn andre versjoner..

Men alt blir vell hvert fall engelsk tror jeg..

 

Vet ikke helt om man får raskere oppdateringer om mann har engelsk vista, sånn som det var/er med xp jeg

Lenke til kommentar
Er det noen som veit om et overklokkingsprogram for skjermkort til Vista? Gjelder ATI-kort. :)
ATI-Tool 0.26 skulle være Vista-kompatibel.

7859597[/snapback]

 

Får blåskjerm under oppstart med det, og får beskjed om at den ikke klarer å få kontakt med driveren eller noe. Jeg har prøvd med nyeste Vista-driveren fra ati.com og 0.26 Atitool. :(

 

Men takk for svar! :)

7859622[/snapback]

 

Prøv å kjøre det i compatibility mode for XP SP2.

 

 

Gikk ikke, men fant en løsning. Legger den ut her, i tilfelle andre vil prøve:

 

to disable UserAccessControl, go to Control Panel >> User Accounts >> Security Settings and uncheck the box for "enable User Access Control (UAC) to help protect your computer", then reboot when prompted

 

 

to disable Driver Signing, do the following (thanks to PyR0 @PlanetAMD64)

To prevent vista from requiring signed drivers:

 

1. customize the start menu and enable the run command, in the run command box, type cmd

2. enter the following in the command window that appears, to disable driver signature checks:

bcdedit –set nointegritychecks ON

3. reboot the computer

 

if the "bcdedit –set nointegritychecks ON" does not work, try "bcdedit /set nointegritychecks ON"

 

after the reboot, you should have no problem istalling ATITool

 

Funker fint som bare det :)

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

Dette er helt fantastisk..

 

Jeg mangler altså, som vell alle med nVidia nForce basert brikkesett gjør, en skikkelig nForce brikkesett driver til min nForce versjon.. (Dog så virker jo brikkesettet i teorien med disse driverne som er i Vista, hvert fall hvis du har nForce680i som meg, men optimalt er det jo på langt nær ikke, du har jo strengt tatt ingen nForce driver)

Og nVidia har ikke kommet med noe som helst informasjon angående deres Vista brikkesett drivere, noe som jeg syntes er utrolig dårlig.. De har vært temmelig flinke med skjermkort driverne sine, men for meg er brikkesett driveren, om ikke viktigere, hvert fall minst like viktig som skjermkort driver til mitt 8800GTS kort..

Men, ikke stort vi kan gjør med det, men hadde forventet langt mer fra nVidia for å si det sånn..

 

Men driver nummer to jeg mangler, er en liten webcam driver fra Philips, til mitt SPC900NC/00.. Det utrolige er, at jeg har sendt dem et par mail, og de lovet at driveren skulle være på plass 29-31 Januar.. Det var den jo ikke.. Men drivere til alle andre av webcammene deres har vært uten en liten stund allerede.. Men vi som sitter med den dyreste, altså toppmodellen dems, i en SPC900NC, vi får ikke en gang driver til Vista release, da de lovet oss det.. Jeg misliker sterkt når faktisk folk som betaler mest, for toppmodellen, får dårligst support, og må vente lengst.. Gud veit hvor lang tid det kan ta..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Blir hele windows til engelsk hvis jeg laster ned engelsk språkpakke og har norsk? :dontgetit:

7861380[/snapback]

 

Tror ikke den blir engelsk i den forstand at sånn som med XP, så lanseres oppdateringer osv tidligere til engelske versjoner, enn andre versjoner..

Men alt blir vell hvert fall engelsk tror jeg..

 

Vet ikke helt om man får raskere oppdateringer om mann har engelsk vista, sånn som det var/er med xp jeg

7861431[/snapback]

 

Okei, men går det ann å bytte tilbake til norsk igjen..er jo best med norsk egentlig..

Lenke til kommentar
Resten av marskinvaren Gojira?

7861422[/snapback]

 

Processor Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz 5,3

Memory (RAM) 2,00 GB 5,6

Graphics NVIDIA GeForce 7900 GS 5,9

Gaming graphics 751 MB Total available graphics memory 5,8

Primary hard disk 61GB Free (128GB Total) 5,3

 

CPU og HDD som begrenser tydelighvis her da..

 

På RAM så er det PC6400

Discen er en Samsung spinnpoint

Lenke til kommentar
Blir hele windows til engelsk hvis jeg laster ned engelsk språkpakke og har norsk? :dontgetit:

7861380[/snapback]

 

Tror ikke den blir engelsk i den forstand at sånn som med XP, så lanseres oppdateringer osv tidligere til engelske versjoner, enn andre versjoner..

Men alt blir vell hvert fall engelsk tror jeg..

 

Vet ikke helt om man får raskere oppdateringer om mann har engelsk vista, sånn som det var/er med xp jeg

7861431[/snapback]

 

Okei, men går det ann å bytte tilbake til norsk igjen..er jo best med norsk egentlig..

7861483[/snapback]

 

Best med norsk?

Hvis det er sånn med Vista, som med XP.. At de med Engelsk utgave, får oppdateringer osv tidligere og raskere enn de med andre språkutgaver, så er vell ikke Norsk best?

 

Dog hvis det ikke er tilfelle lengre med Vista, så går det jo mer på smak og behag..

Jeg for min del velger aldri Norsk, pågrunn av som oftest en del språk bugs, dessuten er Engelsk et mye finere språk syntes jeg, og mye mer internasjonalt, så jeg anser det som en fordel å ha Engelsk fremfor Norsk..

Men er det ingen andre forskjellen enn akkurat at Engelsk er Engelsk, og Norsk er Norsk.. Så er det jo smak og behag.. Kan ikke si at at Norsk er noe bedre enn Engelsk hvert fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...