Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg registrert meg på den siden for å få gratis Vista. Skal se videoene så får vi se om det går bra.

7397801[/snapback]

Hvor kan man få gratis Vista? :dribble:

7398898[/snapback]

 

Det var på powertogether siden en kunne få en gratis Vista Business lisens, men nå tror jeg det er fult...Fikk e-post av Microsoft i dag.

"If you're joining us for a Windows Vista Webcast, please note that each live Webcast is a live event - space will fill up quickly. Make sure to log on early to ensure your spot. You will receive an e-mail 30 minutes before each live Webcast begins to remind you to tune in. But if a development crisis pops up, don't worry. Each live Webcast will be available on-demand 24 hours after its broadcast.

Don't forget that after you've watched three Windows Vista Webcasts, you will receive a free, fully-licensed copy of Microsoft Windows Vista Business."

 

Så gjennstår det å se om det dukker opp noe....

 

Måtte ha en adresse i USA, så jeg brukte min Magnum postboks-adresse i New jersey.

7407518[/snapback]

Står nå at jeg skal få det tilsent, så da får vi se om det kommer. Men det står at det blir sendt 6-8 uker etter lansering, og jeg har tenkt til å kjøpe ny PC når Vista kommer. Er lei av den PCen jeg har nå, og venter med å kjøpe ny til Vista kommer. Kommer Vista 30. januar i USA også? Kommer denne noe før siden det er Business versjonen?

 

Står forresten at de skal skjekke om jeg er kvalifisert til å få det, så det er vel ikke så sansynlig at jeg får det.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Noen her som klarte å svare på spørsmålet mitt på side 231 nederst?

7411349[/snapback]

 

Dere vet at dere kan velge å vise flere innlegg samtidig under kontrollpanel(foruminnstillinger)? Går litt raskere når det er 100 innlegg på hver side:p

 

Jeg vet dessverre ikke så mye om Vista.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
Var det ikke buiseness versjonen som kom 30. November?

7411383[/snapback]

RTM av business ble sluppet under TechEd ITForum i starten/midten av november (Vista ble forøvrig kjørt så og si over alt både under TechEd Developer og TechEd ITForum - av speakers så vel som comnet). RTM-versjonen er mulig å hente ned fra Microsoft for MSDN(AA)-medlemmer (foreløpig ikke norsk utgave), CD eller DVD, x86 eller x64. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Vista RTM siden den kom ut.

I dag fikk jeg meg en Logitech G5 og prøvde å installere driveren til den (selv om den sier at den ikke er "Vista kompatibel).

Bare som en advarsel til dere som har G5. IKKE installer driveren til XP!

Hele pc'en ble merkelig. Lyden på mitt X-FI ble også hakkete og er det ennå etter avinstallering av Logitechdriveren.

Tikk,tikk,tikk,tikk,tikk...hele tiden mens jeg hører på musikk.

Musepekeren begynnte å leve sitt eget liv også. Nod32 kom også oppp med en virusmelding når jeg installerte driveren.

Slik var det ikke før. :hrm:

 

Sikkert min feil,men nå vet dere andre hva dere ikke bør gjøre. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

We recognize that many GeForce 8800 customers are eager to use their new hardware with Windows Vista. We've received numerous questions from users, and we've seen your comments and complaints on the forums.

 

Due to rigorous testing requirements to ensure stability and optimal performance, Vista drivers for GeForce 8800 are still in QA. Our driver team and test labs must ensure compatibility across multiple platforms and hundreds of applications, a process that takes several weeks to complete. Please keep in mind that Windows Vista will not be available to end-users until the end of January. We'd like to assure you that Vista drivers for the GeForce 8800 will be available to download when Vista ships to end users at the end of January.

 

Thank you."

 

 

 

Søren får vente da.

Lenke til kommentar

Bare for å ha det sagt, dette er IKKE Motion Desktop, men en hack for å la en skjermsparer bli en bakgrunn. For å lukke denne skjermspareren må du åpne "Task Manager" og avslutte prosessen manuelt.

 

Metode

motiondesktopxo5.png

 

Åpne Command (Startmeny>Tast inn "CMD" og trykk enter). Skriv inn det som er i uthevet skrift;

1. cd\

2. cd Windows

3. cd System32

4. ribbons.scr /p65552

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar

Okey gutter, jeg har et stort problem.

 

Skulle åpne en .lnk fil (som var et bilde jeg hadde fått tilsendt over msn uten filtype etter seg) og måtte derfor velge manuelt Windows Photo Gallery. Problemet jeg har nå er at ALLE shortcut filene mine, og da mener jeg absolutt alle, skal åpnes i det programmet. Jeg kan få endret til at .lnk filene (shortcut) blir åpnet i andre programmer og, men hva hjelper det? Jeg må ha de som de var! Slik at jeg får brukt snarveiene.

 

Har lett lenge på internet og det ser ut som det finnes løsninger for Windows XP, desverre fungerer ikke de hos Vista. http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

Hjelp!

 

edit: Her er et beskrivende bilde :

post-12185-1165173645_thumb.png

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...