Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første - slå på system restore servicen igjen .

Sett heller slideren på hvor mye den skal bruke ned til 3-4% .

 

Ink er benyttet i Vista til extension for shortcuts , du skal ikke assosiere andre program med denne .

 

Er det en bilde fil spør avsenderen om format og hva den skal åpnes i .

 

Fikse assosiasjon burde være enkelt :

Lag en "New Text Document.txt" fil på C:\

Remame den til New Text Document.txt.lnk

Høyreklikk på den + properties + open with + change

trykk browse + sett file types til *.*

Browse til C:\Windows\System32 og velg shell32.dll

 

 

Edit:

Tror ikke det over virker .

 

 

Importer denne til registry .

Eksportert fra min \HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk

LNK_reg.zip

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Sliter med at noen ganger så fyker prosessor-bruken opp til 100% og maskina blir helt umulig å bruke..

Etter en stund når jeg kommer inn i Task manager, så er det eneste jeg ser som bruker mest av prosessoren er Task Manager.. :S

Så, prøver å lukke taskmgr, men det er fremdeles like tregt, da er det noe anna tydeligvis osm bruker mye CPU.

 

Så, restarter jeg, funker supert en liten stund, og så er det på'n igjen. MB-vifta starter og går som et helvete hele tiden også, skrur seg ikke av eller ned. Og samme hvor mange prosesser jeg avslutter, blir det ikke bedre.

 

Har kjørt igjennom systemet med Windows Defender.. Og installert Avast! antivirus og kjørt igjennom, ingenting der.. Så lurer veldig på hva som skjer med systemet mitt...

 

og Com Surrogate klikker hele tiden, hva er det? Så noen snakka om DivX-ting.. Har riktignok bare ffdshow installert jeg.

Lenke til kommentar
og Com Surrogate klikker hele tiden, hva er det? Så noen snakka om DivX-ting.. Har riktignok bare ffdshow installert jeg.

7417849[/snapback]

 

Det gjør det hos meg og.

7419575[/snapback]

 

Hos meg var det på grunn av Nero. Da jeg avinstallerte det forsvant også com surrogate problemet.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har ikke fulgt så godt med i svingene her, men denne søk funsjonen, kan noen utdype den litt for meg.

Altså hvordan skiller søk fra start linjen seg fra den søk funksjonen man har i XP?

Og søk i IE7, er den låst til MSN søkemotoren eller hvordan fungere denne?

 

Og til slutt, slik jeg har skjønt det er noe av det som virkelig er endret her (bortsett fra grafiske egenskaper) måten drivere ol håndteres. Dette høres for meg veldig interessant ut. Men innebærer det at Vista ikke er kompatibel med dagens program/spill/enheter uten nye tilpassede drivere?

5322443[/snapback]

IE7 er ikke låst til en enkel søkemotor, man kan velge mellom de fleste andre også og sette den man ønsker som standard, vel og merke igjennom en microsoft liste.

Lenke til kommentar

Det er feil. Vista har endret på lisenskravene nå etter mye mas fra entusiaster. Du kan bare ha vista installert på én maskin av gangen, men du vil ikke komme til å måtte kjøpe nye uansett hvor mange ganger du flytter den rundt. Eneste som kan være er at du må ringe MS og få en ny lisensnøkkel etter en del bytter, slik som med XP.

Lenke til kommentar
Dere visste kanskje allerede om det men jeg poster dette likevel.

 

Med Vista kan du kun oppgradere pcen din 1 gang, skal du gjøre det 2 ganger må du kjøpe ny lisens.

 

http://www.associatedcontent.com/article/8...ta_license.html

 

Jeg har sluttet å bruke bruke windows og anbefaler andre å se etter alternativer.

7420077[/snapback]

 

 

Dette er feil, som de to før meg allerede har påpekt. Var en fyr fra miscosoft som svarte leserne på vg.no for noen dager siden. Han sa at lisensen er "final" så lenge man har vista innstallert på 1 pc om gangen.

 

Må inrømme at det var veldig skittent fra miscosoft å prøve seg på å lage en lisens som Kylefj beskrev. Hadde ALDRI i livet kjøpt vista hvis lisensen gikk ut etter 2. oppgradering av pcen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...