Gå til innhold

Firefox når 100 millioner i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, denne tror jeg også på at er et mer riktig bilde for statistikken.

 

Neppe. De teller jo alle som laster ned nye versjoner av Firefox også, eller som laster ned Firefox til alle sine 3 pcer, eller tvangsinstallerer det på foreldrene/kjæresten sin pc :)

5027497[/snapback]

Lenke til kommentar

Det er bra tall! Jeg håper Firefox og Opera klarer å øke sine markedsandeler til over det I.E. har selv om det sikkert er lenge igjen til det.

 

Jeg så et kart over utbredelsen av Firefox i europa der hvert land fikk sin farge basert på prosentandelen firefox. Prosentandelene kunne i mine øyne vært betydelig høyere enn det jeg så der. (PS. Hvis noen har sett dette kartet og har URL'en så hadde det vært fint om dere postet det)

 

Firefox over 30 prosent

Opera tror ikke på nettlesertall

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg tror Norge lå ganske langt nede. 5-10% eller noe sånt. Mens det var noen europeiske land som var helt oppe i 20-30%.

 

Edit: Jeg bommet litt, men her er den mest oppdaterte siden jeg fant (17. Juli):

Link (spansk?)

 

Søket gikk faktisk fantastisk lett: Jeg bruket bare bildesøket på google og søkestrengen "firefox europa"

 

Her er de viktigste bildene:

firefox-mundo-mapa.gif

firefox-europa-mapa.gif

intern20.gif

 

De historiske grafene tyder også på at Firefox er i sterk vekst så de har kanskje steget til rundt 14-16% i norge siden den gang.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan da henne at de logger iper i tallene sine...

5027635[/snapback]

Ja, men tviler.

Burde kanskje vært opplyst om det, men det står jo faktisk bare at "firefox er lastet ned C ganger"... :)

 

Tipper ip`en her (skolen) har skyld i sikkert 500 nedlastninger...

5027732[/snapback]

 

Det vil jo vere heilt forkasteleg, då dei fleste har dynamiske IP-ar som endrar seg.

 

Og nei, dei har aldri påstått at dette gjeld unike brukarar. Det gjeld antall nedlastingar, uansett om du og du har lasta ned FF 100 gonger kvar.

 

Tenk også på alle som brukar FF under GNU/Linux. Desse nedlastingane vert aldri registrert, fordi FF følger med alle moderne GNU/Linux-distribusjonar (ergo, ein nedlasting og massedistribusjon til alle brukarar).

Lenke til kommentar

Oki, det er sikkert der jeg hadde sett det før. (Også er det vel ikke "mitt" bilde selv om jeg fant det via google ;) )

 

PS. Jeg ser programmer.no har nyere statistikk enn den jeg fant. Jeg ser at Firefox-andelen er på vei ned i både Norge, Sverige, Finland og et par land til. Kanskje Opera er på vei opp i disse landene på bekostning av Firefox?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...