Gå til innhold

Nintendos revolusjon er avslørt (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes dette var sykt kul!! bare pga dette så tror jeg at jeg skal gå til anskaffelse av nitendo noe jeg ikke hadde tenkt i begynnelsen.. :yes:

 

Utrolig kult at de endelig tørr og satse på noe nytt!! Blir kanskje mest til og bruke en vanlig kontroller vis ikke den der faller i smak men det er jo et steg i riktig retning.-..vis ingen prøver noe nytt så blir man jo bare sittende med det samme gamle hele tiden som etterhvert blir kjedelig! all respekt og ære til nintendo!

 

 

Dessuten er jeg PS fanboy å skal ha PS3 før alt annet men revolution ligger på en klar andre plass.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal vente på denne her før jeg kjøper meg en konsoll. Ser veldig spennende ut, og spille med vanlig "gamepad" kan jeg jo gjøre på PC hvis jeg ønsker det.

 

Det eneste blir å se hvor bra de greier å registrere bevegelsene våres, og ikke alle EyeToy som ikke ser forskjellen på en arm eller en hode, eller SingStar som gir poeng bare du gir fra deg litt lyd.

 

I et tennis spill vil jeg ikke bare ha "lobb, smash, forhand og backhand", jeg må greie å utføre dropshot, diverse skruball osv.

 

I et skytespill må den være så rask at hvis jeg spiller mot raske motstandere så skal det ikke ta flere sekunder.

 

Gleder meg gleder meg!

 

Det meste PS3 og 360 gjør er vel bare å bruke gamle spill, lage nye historie og pusse opp grafikken kraftig (med få unntak).

Lenke til kommentar

Hmm, synes ikke det er så altfor mye revolusjonerende med den kontrolleren.

 

Du kan peke med den på TVen og f.eks skyte. Javel, det har man jo kunnet gjøre i over 10 år med lyspistoler og slikt.

 

Du kan svinge den rundt som et sverd. Javel, det fikk man til f.eks PS2 og Onimusha 3 limited edition (Katana: The Soul Controller sword)

 

Du kan bruke den som en fiskestang. Javel, det kan man med Fishing Rod Controller fra Topway til Xboxen.

 

Eneste Nintendo har gjort er å slenge de sammen i en kontroller.

 

Det som blir interessant å se er hvor mye bevegelsene har å si. Vil man i sverdskamper måtte selv gjennomføre hele slaget, eller blir det som nåværende spill, der du bare indikerer retning og spillet gjør det for det? Hva med flerspiller? Vil det gi en fordel for de som har litt insikt i f.eks sverdkamp kontra de av oss som er best på knappekombinasjoner?

 

Videon var kul nok den, viser masse folk som hopper og spretter rundt om kring, men ikke noe av det som er vesentlig, hvordan den *egentlig* vil virke mot spill/programmer.

 

Øystein

Endret av ØysteinT
Lenke til kommentar

Et mulig potensielt problem jeg ser,

 

"Tileggskontrollen" som man plugger inn under, ledningen på den var ikke så veldig lang, og dersom man "fekter" med høyre biten, uten at venstre (tillegskontrollbiten) følger med så kan;

 

1. Du fektet så hardt, og kontrollen satt så godt i at ting vil ryke.

2. Tillegsbitten faller av.

 

Mulig løsning: trådløs :D

 

Med så mange bevegelser, så håper jeg Nintendo greier å lage robuste håndkontroll som varer så lenge maskinen var i live så jeg slipper å skifte ut håndkontroll flere ganger i året.

Lenke til kommentar
Hmm, synes ikke det er så altfor mye revolusjonerende med den kontrolleren.

 

Du kan peke med den på TVen og f.eks skyte. Javel, det har man jo kunnet gjøre i over 10 år med lyspistoler og slikt.

 

Du kan svinge den rundt som et sverd. Javel, det fikk man til f.eks PS2 og Onimusha 3 limited edition (Katana: The Soul Controller sword)

 

Du kan bruke den som en fiskestang. Javel, det kan man med Fishing Rod Controller fra Topway til Xboxen.

 

Eneste Nintendo har gjort er å slenge de sammen i en kontroller.

Du skriver "du kan, du kan, du kan". Dette er bare tre eksempler på mulighetene man har med den nye kontrolleren. Den gjør så mye mer enn bare dette. Det er mer enn å bare "slenge de sammen i en kontroller". Det er som å si at hjulet ikke var så revolusjonerene for man hadde jo allerede runde steiner som kunne rulle.

 

Bare fordi den kan gjøre disse tingene betyr ikke at det er det eneste den kan gjøre.

Lenke til kommentar
Hmm, synes ikke det er så altfor mye revolusjonerende med den kontrolleren.

 

Du kan peke med den på TVen og f.eks skyte. Javel, det har man jo kunnet gjøre i over 10 år med lyspistoler og slikt.

 

Du kan svinge den rundt som et sverd. Javel, det fikk man til f.eks PS2 og Onimusha 3 limited edition (Katana: The Soul Controller sword)

 

Du kan bruke den som en fiskestang. Javel, det kan man med Fishing Rod Controller fra Topway til Xboxen.

 

Eneste Nintendo har gjort er å slenge de sammen i en kontroller.

 

Det som blir interessant å se er hvor mye bevegelsene har å si. Vil man i sverdskamper måtte selv gjennomføre hele slaget, eller blir det som nåværende spill, der du bare indikerer retning og spillet gjør det for det? Hva med flerspiller? Vil det gi en fordel for de som har litt insikt i f.eks sverdkamp kontra de av oss som er best på knappekombinasjoner?

 

Videon var kul nok den, viser masse folk som hopper og spretter rundt om kring, men ikke noe av det som er vesentlig, hvordan den *egentlig* vil virke mot spill/programmer.

 

Øystein

Herregud, er da ikke de enkelte tingene som er revolusjonerende, men at du faktisk får et 100% analogt styresystem til en konsoll. Analogstikka føles såå gammeldags etter dette, den er det jo umulig å styre presist, dessuten har den mer eller mindre statisk hastighet og ihvertfall topphastighet.

 

Med dette har du mulighet til å lage det første skikkelige FPS til konsoll, med nøyaktig sikting.

 

Ta FPS da, er ikke snakk om å stå oppreist og lage skytebevegelser mot skjermen mens du hopper rundt som i teaseren, det er bare for å understreke poenget. Tenk deg heller at du sitter tilbakelent og styrer personen din med analogstikka i venstre hånd (som WASD) og styrer siktet med enkle håndleddsbevegelser med høyre hånd (MUS).

 

Andre ting er bilspill, som gir deg mulighet til ørsmå justeringer på svingradiusen.

 

Og RTS-spill blir faktisk mulig å gjennomføre på konsoll, tenk Black & White!

 

Folk henger seg altfor mye opp i at det kan brukes til fiskestang og sikte på skjermen.

 

Folk var skeptiske til farge-tv også.

Lenke til kommentar

Jaggu blir det revolusjon. Er ingen Nintendo fanboy egentlig, men vurderer å bli det. Hvis det kan velges, da, hehe:p For når sant skal sies, så er det Nintendo som alltid har dratt utviklingen videre. Og på dette punktet tror jeg Sony og Microsoft driter seg ut no' grådig i den kommende konsollkrigen season 2. Satan, som jeg gleder meg..!

Endret av ratamahat
Lenke til kommentar

Ja, du som ikke engang har prøvd kontrollen vet nok mer enn den staben med ingeniører som har laget den, alle spillsider som har rost den opp i skyene osv. Hvorfor skal du ha en vanlig kontroll også? Siden dette ble laget på 80tallet, betyr det at det fortsatt er beste løsning? Husker folk tviholdte på å spille FPS med kun piltastene uten mus også i sin tid, de så ikke vitsen med å bytte.

 

Mennesker er vanedyr, noen er bare dumme.

Lenke til kommentar
Du kan peke med den på TVen....lyspistoler og slikt.

 

Du kan svinge den rundt som et sverd....(Katana: The Soul Controller sword)

 

Du kan bruke den som en fiskestang....Fishing Rod Controller fra Topway til Xboxen.

Då har du nok misforstått. Denne kontrollen kan du bruke på alle spel til Revolution, ikkje berre dei som er laga for det. Kan du spele bilspel eller Mario med Lyspistol, Sverd eller Fishing Rod Controller? Neppe, men det kan kontrollen til Revolution.

 

Det skal bli spanande å prøve denne nye kontrollen, stiller meg litt skeptisk, men er åpen for alt nytt.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Ta FPS da, er ikke snakk om å stå oppreist og lage skytebevegelser mot skjermen mens du hopper rundt som i teaseren, det er bare for å understreke poenget. Tenk deg heller at du sitter tilbakelent og styrer personen din med analogstikka i venstre hånd (som WASD) og styrer siktet med enkle håndleddsbevegelser med høyre hånd (MUS).

Og? Det er da virkelig ikke noe nytt.

 

Microsofts gamle SideWinder Dual Strike gamepad hadde samme funksjon mer eller mindre. Med venstre hånd holdt du hoveddelen av gamepaden, og styrte bevegelsene frem og tilbake, mens høyre del av leddet og registrete hvordan du snudde, vred og roterte på den delen av paden og overførte de bevegelsene til spillet på samme måte som mouselook gjør.

 

Den ble lansert i 1999.

 

Øystein, som hadde en slik.

Lenke til kommentar
Ja, du som ikke engang har prøvd kontrollen vet nok mer enn den staben med ingeniører som har laget den, alle spillsider som har rost den opp i skyene osv. Hvorfor skal du ha en vanlig kontroll også? Siden dette ble laget på 80tallet, betyr det at det fortsatt er beste løsning? Husker folk tviholdte på å spille FPS med kun piltastene uten mus også i sin tid, de så ikke vitsen med å bytte.

 

Mennesker er vanedyr, noen er bare dumme.

Jeg har da holdt en fjernkontroll... og den delen man kan plugge inn likner veldig mye på den i midten på N64 kontrolleren... Ser ikke på noen måte at dette kan bli bra, men hvis alt funker som det skal og den ikke er slitsom å bruke (man må jo stå for a få det meste ut av det), så skal jeg gratulere og med glede innrømme at den er best, men jeg tror det ikke før jeg får se/prøve.

Lenke til kommentar
Ta FPS da, er ikke snakk om å stå oppreist og lage skytebevegelser mot skjermen mens du hopper rundt som i teaseren, det er bare for å understreke poenget. Tenk deg heller at du sitter tilbakelent og styrer personen din med analogstikka i venstre hånd (som WASD) og styrer siktet med enkle håndleddsbevegelser med høyre hånd (MUS).

Og? Det er da virkelig ikke noe nytt.

 

Microsofts gamle SideWinder Dual Strike gamepad hadde samme funksjon mer eller mindre. Med venstre hånd holdt du hoveddelen av gamepaden, og styrte bevegelsene frem og tilbake, mens høyre del av leddet og registrete hvordan du snudde, vred og roterte på den delen av paden og overførte de bevegelsene til spillet på samme måte som mouselook gjør.

 

Den ble lansert i 1999.

 

Øystein, som hadde en slik.

Ja? Poenget ditt?

Jeg hadde en sånn, men vet du hva, den var til pc! Pc trenger ikke en erstatning for mus og tastatur, men det gjør gamepadene til dagens spillkonsoller.

 

Must/tastatur er ikke et alternativ på konsoll, det blir for tungvindt om man skal spille i senga eller godstolen.

 

rulleguru, som aldri har hatt behov for gamepad på pc.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...