Gå til innhold

Nintendos revolusjon er avslørt (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Debatten om hvorvidt MS og Sony har lånt ideer fra Nintendo, foretas videre her:

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=471091

 

Hva gjelder kontrollen, så er det bare et tidsspørsmål før alle forstår hvor rett dette er. Jeg tror ikke det vil ta mer enn noen få år før de "klassiske" kontrollene føles lite "fri" å bruke. Jeg tror Nintendo har truffet spikeren på hodet, og jeg tror mange vil bli overrasket over hvor sterke de blir i den neste generasjonen.

Lenke til kommentar

Unødvendig flaming, drittkasting osv. er fjernet/sensurert fra tråden. Det er overhodet ingen grunn til å være uhøflige. Vennligst hold dere til saken, og vær saklig fra nå av. Hvis det er vanskelig, så kan dere hellerl la vær å kommentere. Neste overtramp fører til advarsel.

Lenke til kommentar

stekri88:

 

Her ser du knappene.. Jeg har vært så flink at jeg har markert de for deg. Jeg teller 4 + dpad'n. Men så er der og en ''a'' og ''b'' -knapp lenger nede på hovedkontrollen. Dette gir tilsammen 6 knapper + dpad'n. Er det så mange flere på Xbox og PS2? Trenger du flere for å spille fps? Nei!

post-75-1126884830_thumb.jpg

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Folk som har problemer med bevegelser kan ikke spille med noe, da en trenger bevegelse i fingrene for å spille...

Med denne må man bevege armen/håndleddet så folk som sliter med det får ikke spilt...

ja, og folk uten tomler kan ikke spille ps3 og xbox360..

 

Tror nok nintendo overser en stor gruppe siden man trenger ferdigheter i å bevege håndleddet. Ganske mange som ikke er i stand til det.

 

Og til deg som ikke klarer leve deg inn i rollespill med denne kontrolleren, HVORFOR?

 

Man styrer jo som før bare at man beveger hånda/peker istden for å dra rundt på en spak... Eller er rollespillene dine heller tvilsomme, der jokking på en spak gir deg innlevelse i spillet.

Lenke til kommentar

Hvorfor må de ha en tråd/ledning mellom extension og den vnalige kontrolleren? Det ville vært mer "naturlig" om jeg hadde 1 pad i hver hånd, og kunne vifte og svine med begge hendene fritt? (Sånn som trommeslageren på videoen).

 

Hmm... spill som krever 2 motion sensor, wow... blir morsom med spill som krever koordinasjon :D

 

Gleder meg, noen som aner i hvilket kvartal .. eller halvår den blir lansert?

Lenke til kommentar
Hvorfor må de ha en tråd/ledning mellom extension og den vnalige kontrolleren? Det ville vært mer "naturlig" om jeg hadde 1 pad i hver hånd, og kunne vifte og svine med begge hendene fritt? (Sånn som trommeslageren på videoen).

 

Hmm... spill som krever 2 motion sensor, wow... blir morsom med spill som krever koordinasjon :D

 

Gleder meg, noen som aner i hvilket kvartal .. eller halvår den blir lansert?

Nå er vel ikke designet 100% enda. Så det er mulig de gjør den trådløs, eller i det minste forlenger ledningen

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Unødvendig flaming, drittkasting osv. er fjernet/sensurert fra tråden. Det er overhodet ingen grunn til å være uhøflige. Vennligst hold dere til saken, og vær saklig fra nå av. Hvis det er vanskelig, så kan dere hellerl la vær å kommentere. Neste overtramp fører til advarsel.

Og siden stekri88 og Prebo ikke brydde seg nevneverdig om denne eller to tidligere formaninger fra Orresnei, fikk de innleggene sine fjernet og fy på lanken av denne moderator.

 

En grei teknikk er denne: Tenk først, skriv, tenk igjen og post. Så unngår dere å si noe dumt...

 

Et par andre off topic innlegg forsvant i samme slengen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror nok at nintendo har utviklet kontrolleren nå fordi at teknologien har blitt såpass presis at den faktisk kan brukes i en kontroller til konsoll.

De legger såpass mye ressurser og innsats, samt at de tar sjansen på dette nå, at det er tvilsomt at de har gjort dette uten å ha kalkulert sjansen for suksess som relativt høy. Dvs at teknologien er god nok til å brukes i noe så hektisk som spill kan være.

Lenke til kommentar

En ting jeg har bitt meg merke i nå. Kontrollen virker ganske uergonomisk. Altså, den er bare veldig svakt buet bakpå. Foran så den jo grei ut. Jeg mener dog at den skulle vært mye rundere i formen. Runde gjenstander ligger mer naturlig i menneskelige hender. Altså, trenger ikke være like runde som skaftene på lasersverdene, men en mellomting av hvordan de er nå og hvordan skaftene på lasersverdene er.

 

*Ser fram til en mulig Star Wars opplevelse, med heftige lasersverd-dueller. Og Zelda som duellerer mot Ganondorf :love: *

Lenke til kommentar

Orresnei...

Utifra nintendos ekspertise innen å lage behagelige kontrollere, så ser det kanskje rart ut med en firkantet kontroller igjen.

Men de lager jo ikke ting sånn og sånn uten en grunn? Personlig tror jeg at de har valgt den retningen på grunn av at du skal kunne snu den rundt og bruke den som nes pad. Ergonomien må jo passe uansett hvilken vei en bruker den.

Lenke til kommentar
En ting jeg har bitt meg merke i nå. Kontrollen virker ganske uergonomisk. Altså, den er bare veldig svakt buet bakpå. Foran så den jo grei ut. Jeg mener dog at den skulle vært mye rundere i formen. Runde gjenstander ligger mer naturlig i menneskelige hender. Altså, trenger ikke være like runde som skaftene på lasersverdene, men en mellomting av hvordan de er nå og hvordan skaftene på lasersverdene er.

 

*Ser fram til en mulig Star Wars opplevelse, med heftige lasersverd-dueller. Og Zelda som duellerer mot Ganondorf :love: *

Tsja.. Ta tak i en liten fjernkontroll du.. Så kan bedømme om hva du synest. Jeg har en Philips fjernkontroll som ligner sykt på rev. kontrollen, bare større. Og da den er god og holde i, går jeg utifra at rev. kontrolleren ikke er dårligere;)

Lenke til kommentar
Orresnei...

Utifra nintendos ekspertise innen å lage behagelige kontrollere, så ser det kanskje rart ut med en firkantet kontroller igjen.

Men de lager jo ikke ting sånn og sånn uten en grunn? Personlig tror jeg at de har valgt den retningen på grunn av at du skal kunne snu den rundt og bruke den som nes pad. Ergonomien må jo passe uansett hvilken vei en bruker den.

Så sant så sant. Jeg tviler ikke på at kontrollen vil føles god å holde i. Nintendo ville tross alt ikke lage et produkt som gir deg kramper i hendene etter hardt bruk :!:

 

Ellers tror jeg at jeg må skrive til Nintendo at de må la analog-stikke extension-greia være tådløs. Eller hvertfall med lengre ledning for det der så jo litt begrenset ut.

 

Ellers er jeg sabla fornøyd.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...