Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt jeg har lest tilsier at AT&T ikke låser opp telefonen, du må altså få den låst opp på andre måter. Ta deg et google søk som sagt så finner du raskt en løsning.

 

Jeg kjørte nå gjennom en slik sim unlock guiode fra ifon.no som en kompis også brukte (og det virket for han) jeg fikk alt jeg skulle få (ifølge guiden) og resultatet er helt likt, ingen endring.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært og hentet Macbooken. TNT klarte ikke ringe på døren (jeg var ikke stått opp da de var her, men det var to andre hjemme pluss to hunder som bjeffer når folk går utenfor/ringer på), og kjørte igjen, så jeg måtte ned på sentralen dems for å få utlevert pakken i dag. Jaja, løste seg i hvertfall.

 

Tips til programmer som er nyttige? Jeg har også et gavekort i Mac App Store på 550 kroner som jeg kan bruke. Hittil har jeg installert:

uTorrent

VLC

Spotify

Firefox

Lenke til kommentar

Er det mulig å konfigurere touchpaden til å åpne ny fane i Firefox f.eks. ved klikk med tre fingre? Jeg åpner ofte alle nye tråder i mine innlegg i hver sine faner, så leser jeg dem etterpå, og det ville gått fortere f.eks. ved trefingret klikk, enn tofingret klikk for å så trykke "Åpne i ny fane".

Lenke til kommentar

Da har jeg vært og hentet Macbooken. TNT klarte ikke ringe på døren (jeg var ikke stått opp da de var her, men det var to andre hjemme pluss to hunder som bjeffer når folk går utenfor/ringer på), og kjørte igjen, så jeg måtte ned på sentralen dems for å få utlevert pakken i dag. Jaja, løste seg i hvertfall.

 

Tips til programmer som er nyttige? Jeg har også et gavekort i Mac App Store på 550 kroner som jeg kan bruke. Hittil har jeg installert:

uTorrent

VLC

Spotify

Firefox

 

Windows.

 

 

jk :D

 

Lenke til kommentar

So very much Alfred.

Ellers liker jeg veldig godt BetterSnapTool, Istat Menubar, Adium for chat, Sparrow for mail (gmail), MplayerX har totalt erstattet VLC for meg, Pixelmator for enkel fotoredigering, The Unarchiver...

 

Og så selve juvelen: 1Password. Guaranteed to change your life!

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har lagt det inn enda er jo nytteprogrammer som Java og Adobe Reader svært nyttig.

Hva er galt med Preview? :p

 

Samtidig så er jo Adobe Reader bare møkk harhar.gif

 

Har et lite problem, reiser til Tokyo, Japan på tirsdag og pakker med meg min MacBook Pro 17" 2011 modell og jeg har en mini-displayport til HDMI adapter som jeg tar med meg + en HDMI kabel så jeg kan spille av filmer på hotellrommet osv osv..

 

Problemet er bare det at når jeg nå for første gang faktisk skulle teste hvorvidt denne adapteren kjørte lyd over HDMI eller ikke, for å finne ut av om jeg trenger en minijack til RCA kabel itillegg så viser det seg at jeg faktisk ikke får bilde i det hele tatt?

 

Kobler adapter til maskinen, kobler HDMI inn i adapter og TV-en reagerer og merker at noe har blitt koblet til men null bilde av noe som helst slag, går jeg inn på system preferanses og under display så ser alt helt vanlig ut der, ingen indikasjon på at jeg har koblet til noe som helst. Men når jeg napper ut adapteret så blinker skjermen på maskinen så det er tydelig at både maskinen og tven merker at noe blir koblet til men det er ingen kommunikasjon eller bilde å spore på TV-en?

Lenke til kommentar

Aldri vært noen stor fan av VLC selv, men Perian + QuickTime fungerer helt håpløst sammenlignet med VLC på min MacBook Pro 17" 2011 modell hvertfall, kan bare glemme å kjøre noen 1080P MKV filer fra filserveren her i huset hvertfall.

 

Mens med VLC så spilles det nå hvertfall av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...