Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Plastikken til MacBook er aldeles ikke dårlig, noe av den beste plasten jeg har vært borti på bærbare laptoper. Solid er den for å være plastikk og den knirker heller ikke, det eneste som er minuset er at det blir riper med en gang du åpner den så det er det du må venne deg til :)

 

Jeg hadde nok uansett gått for Pro da det er så liten prisforskjell, det er nok litt bedre kvalitetfølelse på Pro'en enn den vanlige MacBook.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min første Mac, en Macbook Pro 15" (standard spec men hi-res glossy skjerm), for drøye 2 uker siden og er i det store relativt fornøyd. Betalte 1400 pund for den, inkludert apple care (studentrabatt i UK).

 

Ting som plager meg enda:

 

- OSX er uvant, spesielt installasjon av programmer virker veldig.. dumbed down for meg

- Kommer ikke i nærheten av det Apple sier man kan få av batteritid. Tror KANSKJE jeg kan komme meg til 4 timer. Må batteries 'læres' for å få slik kapasitet eller gjør jeg noe veldig feil?

- Den skarpe kanten på innsiden er litt irriterende i lengden

 

Ting jeg liker:

 

- Trackpaden er helt overlegent suveren

- Godt tastatur

- Veldig fin skjerm, kan anbefale hi-res glossy for de som skulle være i tvil :)

- Superb byggekvalitet

- Hibernate/stenge lokket for så å ta maskinen i bruk igjen senere fungerer veldig, veldig bra, maskinen er oppe i løpet av 2 sekunder

- Veldig rask boot

 

Kjæresten min som har en 16" Acer-laptop er misunnelig allerede. :p Hennes laptop har noe nytt galt med den hver gang jeg drar til henne så om 1-2 år så må hun vel kjøpe noe nytt.

Lenke til kommentar

Fikk min første Mac, en Macbook Pro 15" (standard spec men hi-res glossy skjerm), for drøye 2 uker siden og er i det store relativt fornøyd.

Gratulerer! Du kommer ikke til å angre! :)

 

- Kommer ikke i nærheten av det Apple sier man kan få av batteritid. Tror KANSKJE jeg kan komme meg til 4 timer. Må batteries 'læres' for å få slik kapasitet eller gjør jeg noe veldig feil?

Hvor lenge batteriet varer kommer helt an på hvilke oppgaver du kjører. Jeg har fått fem-seks timer ut av min MacBook Pro ved surfing og lav lysstyrke. Men spiller du av musikk, eller enda verre; flash, synker batteritiden drastisk. Et annet tips er å skru av blåtann og lignende som bidrar til å tømme batteriet.

Lenke til kommentar

Angående batteri, så skal man få ganske mange timer ut av de nye maskinene. Jeg har en førstegenerasjons MacBook Unibody (Alu) og jeg får tre og en halv time med batteritid ut av den når jeg sitter på toget og ser film. Det er da uten WiFi, BT og med noe lavere lysstyrke. Denne maskinen har ikke et "superbatteri" slik som i de nye maskinene.

Lenke til kommentar

- OSX er uvant, spesielt installasjon av programmer virker veldig.. dumbed down for meg

Du blir vant til det etterhvert. Det verste for meg var å venne meg til nye erstatningsprogrammer, ikke selve OS-et. Spesielt tok det litt tid før jeg fant fram til Adium som er en meget bra messenger-klient.

 

Angående installasjoner, det er gjort enkelt ganske ofte, men hvorfor ikke? Er ikke som om du trenger å gjøre det vanskelig. Det finnes programmer som bruker windows-like installasjonsveiviser også.

Lenke til kommentar

For min del gikk det veldig greit å venne seg til OSX iallefall. Det eneste jeg savner (selv nå, 3 år etter jeg begynte med OSX) er at muligheten for å klippe ut og lime inn filer (ala ctrl+x i Windows) i Finderen mangler. Synd at erstatningen PathFinder er så treigt.

Lenke til kommentar

Problemet med det, er at du må fullføre flyttehandlingen før du gjør noe annet. Feks kan du ikke svare på msn eller mail uten at du må begynne på nytt. Du kan heller ikke gå opp i mappehierarkiet når du bruker springladede mapper(?).

 

PathFinder har en god løsning med en droppsone, hvor du kan mellomlagre filer som du skal flytte:

 

post-51505-1277806798,6503_thumb.jpg

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Fant Adium her om dagen. Har sett noen av dere som har kontaktlista fra det programmet rett på skrivebordet, hvordan gjør jeg det?

Du logger inn, og lar programmer ligge "bakerst". Da vil kontaktlisten bli liggende på skrivebordet.

 

Jeg tror han mener visningsvalget "gruppebobler". :)

Lenke til kommentar

Med alt på max i WoW, og med LuIs UI har jeg ca 40 fps i Northrend. I Azeroth snakker vi ca 50-60-70, kommer litt annpå. Dalaran ligger på ca 35.

 

Har testet CS:S i OS X idag, men ikke sjekka FPS enda.

 

 

Å hvordan gikk det? og hva kjørte du? ++++++ dere som har I5/I7 har dere hatt noe problemer f.eks frysing

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...