Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flac er vel det som er mest interessant for min del, sjait at det ikke går. Men klarer meg forsåvidt godt med 320kbps mp3'er enn så lenge.

 

--

 

Er det noen som vet om man kan skru av den funksjonen at eps filer konverteres til pdf og åpnes i Preview automatisk? Laster ned endel eps filer fra bildebanker o.l på jobb, og det er mildt sagt irriterende at han absolutt skal måtte åpne de..

Lenke til kommentar
Får se hva jeg får til når macen kommer i posten på fredag :)

6643068[/snapback]

Gratulerer olsen! :D

 

Hva har du bestilt? Nå vet jeg jo ikke om du er student, men det skader jo ikke å ta en titt her?

6643236[/snapback]

Fattig som jeg er så bestillte jeg den billigste macbooken, og en iPod til min kjære far. Selvsagt med studentrabatter. Vurderte ADC, men så god tid har jeg ikke ;)

Lenke til kommentar

Hmm, ser ikke ut som det står så mye om rabatter på de sidene. Noen som vet hvor mye man får i rabatt med ADC og om det er i tillegg til studentrabatten hos apple?

 

Edit: Ah, det er en salgsrepresentant som regner ut rabatten. Men lurer egentlig på om det er verdt stresset med å vente på registreringen til ADC ?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
http://www.apple.com/no/macpro/

 

Denne virker litt herlig. Men dyr. Men herlig.

6661221[/snapback]

 

Billig spør du meg, pris/ytelse.

6662517[/snapback]

$1000 billigere en enn Dell med samme/lignende konfigurasjon (iflg. WWDC keynoten).

6662658[/snapback]

 

Der ser du.

 

Jeg må anbefale en Widget. Dash Clipping En kopi av widgeten Steve Jobs viste oss på keynoten.

Fungerer slik at du skriver inn url for en internettside og klipper ut det du vil ha på siden som en widget. Fungerer veldig bra, la inn ett eksempel fra Dagbladets Nemistripe som vil oppdateres hver dag. post-39786-1155419705_thumb.png

Lenke til kommentar
Dell: "If you can't innovate, impersonate"

6629558[/snapback]

Morsomt at Apple også "kopierer" ved at de åpner opp muligheter for 64-bits programmer. Dette har vi hatt i Windows Vista i OVER et år :roll:;)

 

Edit: De også skal ha en automatisert backingsfunksjon GENIALT, INNOVATIVT!!

6629590[/snapback]

 

 

da kan man jo si at 10.5 også har hatt det over ett år da, de har sikkert jobbet på det minst så lenge.. ingen av dem er jo i butikkene enda..

Lenke til kommentar
da kan man jo si at 10.5 også har hatt det over ett år da, de har sikkert jobbet på det minst så lenge.. ingen av dem er jo i butikkene enda..

6663652[/snapback]

Virkelig? Kan jeg installere 10.5 på maskinen min og teste det ut?

 

Isåfall har jo Windows hatt gjennomsiktige vinduer og GPU-basert UI siden 2003 da :no:

Lenke til kommentar
da kan man jo si at 10.5 også har hatt det over ett år da, de har sikkert jobbet på det minst så lenge.. ingen av dem er jo i butikkene enda..

6663652[/snapback]

Virkelig? Kan jeg installere 10.5 på maskinen min og teste det ut?

 

Isåfall har jo Windows hatt gjennomsiktige vinduer og GPU-basert UI siden 2003 da :no:

6666964[/snapback]

Det kan du, bare last ned den leakede 10.5 developers-preview'en, du finner den på ymse svenske torrentsider.

Lenke til kommentar
Backupfunksjonen er faktisk ganske innovativ ja. Skulle gjerne hatt en like enkel backupfunksjon som det der bygd inn i OSet med en gang!

6671167[/snapback]

Er ikke så innovativt (=nytenkende) når Windows blant annet har hatt dette i over tre år, siden Windows Server 2003. UIet var heller barnslig, og jeg kan ikke se nytten av å SE mappene "mens de flyr forbi" for å finne én enkelt fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...