Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt av poenget med Time Machine var jo at det skulle være en backup funksjon... Om Time Machine har støtte for snapshots er jo egentlig ikke så veldig viktig etter min mening. (Det beste hadde jo selvfølgelig vært en kombinasjon av snapshots og backup...)

6690733[/snapback]

Slik som Vista har? ;)

Lenke til kommentar
Slik som Vista har? ;)

6692012[/snapback]

Ja, nok et bevis på at Vista ikke ligger så mye bak Mac OS X (som Apple tror/sier).

På en del fronter ligger de faktisk langt foran.

Etter min mening blir ikke Leopard noe "Vista 2.0", men heller "Vista 1.0" (Leopard har mye og mangler mye av det Vista har) og så var Tiger heller "Vista 0.5".

 

EDIT:

Litt av poenget med Time Machine var jo at det skulle være en backup funksjon... Om Time Machine har støtte for snapshots er jo egentlig ikke så veldig viktig etter min mening. (Det beste hadde jo selvfølgelig vært en kombinasjon av snapshots og backup...)

6690733[/snapback]

Ja, selfølgelig, men jeg skulle helst sett at de skulte ut backup funsjonen og "Time Machine" funsjonen. Når man tar backup tar man jo heller sjelden vare på endringer og slettede filer. Og skal man ha nytte av Time Machin må man jo ha med seg backup-disken hvoren man drar.

Derfor hadde det hvert mye bedre vis den hadde tatt backup av dokumenter og innstillinger til den eksterne harddisken og oppdaterte filene der hver gang noen av filene på harddisken ble endret. Og så at man hadde lagret snapshots av endrede filer i 30 dager på den vanlige disken.

 

Men Leopard er jo heldigvis bare i beta enda, så vi kan jo håpe på litt forbedringer.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Bra at du er reflektert, det skal du ha. :)

 

Jeg håper også at det er de små ting som skiller OSene, men at hvert OS har noe som tiltrekker forskjellige brukergrupper. Jeg tror det nettopp vil bli slik, og håper "Top Secret"-funksjonene inneholder noe interessant, noe jeg tror det vil.

Lenke til kommentar
Litt av poenget med Time Machine var jo at det skulle være en backup funksjon... Om Time Machine har støtte for snapshots er jo egentlig ikke så veldig viktig etter min mening. (Det beste hadde jo selvfølgelig vært en kombinasjon av snapshots og backup...)

6690733[/snapback]

Slik som Vista har? ;)

6692012[/snapback]

Ja. Ikke det at jeg kjenner spesielt til backupfunksjonen til Vista, men hvis den er lik så ja :yes:

 

EDIT: Eller vil ha... Det skal sies at Vista heller ikke har kommet ut enda, derfor vil jeg ikke si at vi kan utelukke at Microsoft enten finner på en eller annen crazy grunn til å droppe det, eller at Apple bestemmer seg å implementere det...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Noe jeg lurer på, er om Speech Recognition i OSX fungerer på samme måte (like bra?) som Vistas:

 

http://www.istartedsomething.com/20060808/...ion-screencast/

 

:)

6697541[/snapback]

Har brukt det noen ganger sammen med Skype blant annet... Fungerer ganske godt selv om jeg ikke har veldig god bruk for det til vanlig... Når det kommer til Voice over så vil jeg si at Leopard vil være enda bedre enn Vista... Ta en titt på Steve Jobs sin keynote for å se en demonstrasjon av Vistas Voice Over mot Leopards voice over...

Lenke til kommentar
Har brukt det noen ganger sammen med Skype blant annet... Fungerer ganske godt selv om jeg ikke har veldig god bruk for det til vanlig... Når det kommer til Voice over så vil jeg si at Leopard vil være enda bedre enn Vista... Ta en titt på Steve Jobs sin keynote for å se en demonstrasjon av Vistas Voice Over mot Leopards voice over...

6697598[/snapback]

Når det gjelder Voice Over ble ingenting fremvist under presentasjonen. Det ble kun spilt av filer. Sant må sies så er Vista Beta 2 ikke et ferdig produkt.

 

Jeg vil vite mer om Speech Recognition.

Lenke til kommentar

Vista og Leopard er begge i test fase/beta ingen vett akuratt hva som disse vil inneholde før de er lansert.

 

Blir feil og si "slik vista har", da det kun er i beta.

 

en vett bare om noen få funksjoner som kommer til leopard, og en vett sikkert ikke så mye mer om hva som kommer til vista. en kan si "sån vista/leopard får"

Lenke til kommentar
Har brukt det noen ganger sammen med Skype blant annet... Fungerer ganske godt selv om jeg ikke har veldig god bruk for det til vanlig... Når det kommer til Voice over så vil jeg si at Leopard vil være enda bedre enn Vista... Ta en titt på Steve Jobs sin keynote for å se en demonstrasjon av Vistas Voice Over mot Leopards voice over...

6697598[/snapback]

Når det gjelder Voice Over ble ingenting fremvist under presentasjonen. Det ble kun spilt av filer. Sant må sies så er Vista Beta 2 ikke et ferdig produkt.

 

Jeg vil vite mer om Speech Recognition.

6697641[/snapback]

Filene henviser til Voice Over slik det vil bli i Vista og Leopard, og for å si det slik Apple sin teknologi er foreløpig foran på dette området. Verken Vista eller Leopard er ferdige, så man kan egentlig aldri vite hva som kommer til å implementeres eller ikke...

Lenke til kommentar
Filene henviser til Voice Over slik det vil bli i Vista og Leopard, og for å si det slik Apple sin teknologi er foreløpig foran på dette området. Verken Vista eller Leopard er ferdige, så man kan egentlig aldri vite hva som kommer til å implementeres eller ikke...

6702153[/snapback]

Ja, de er hakket foran foreløbig, selv om det ikke er så veldig merkbar forskjell. Men nå skal de jo sies at det var Apple som har laget den teksten programmet leste opp så det kan hende de har prøvd å få den til å funke best på akkurat den teksten.

 

Men noe av det jeg likte med Apple sin er at de har lagt til en del spesielle ord sånn at f.eks. iPod og iTunes leses riktig. Versjonen i XP leser jo ikke en gang Microsoft sitt navn riktig.

 

EDIT: Den Speech Recognition funsjonen funket utrolig bra. Den fulgte jo til å med nå han fyren skrev tekst i Notisblokken. Snart trenger vi ikke bruke tastaturet til annet enn enn snarveier.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Noe jeg lurer på, er om Speech Recognition i OSX fungerer på samme måte (like bra?) som Vistas:

 

http://www.istartedsomething.com/20060808/...ion-screencast/

 

:)

6697541[/snapback]

Dette er til nå det eneste jeg har blitt skikkelig imponert over med vista. Og helt ærlig talt; hvis det er like bra som de demonstrasjonene jeg har sett av Vistas voice-control-sak, ligger de milevis foran Apple på dette området.

 

Riktignok er dette en av de funksjonene jeg ser minst nytte for -- pr. dags dato. Dette kan jo selvsagt endre seg ettersom mulighetene ligger i hendene mine.

Lenke til kommentar
Riktignok er dette en av de funksjonene jeg ser minst nytte for -- pr. dags dato. Dette kan jo selvsagt endre seg ettersom mulighetene ligger i hendene mine.

6704161[/snapback]

Det er nok helt avhengig av hvem du spør. Personer med skriveproblemer, leddgikt eller hva det nå måtte være som hindrer de fra å skrive effektivt vil nok ha bruk for en slik funksjon. Det jeg lurer på er om det bare vil funke på engelsk, eller om det vil være lokaliserte versjoner tilgjengelig.

 

Er imponert jeg også, i alle fall hvis det viser seg at vi får en norsk versjon som funker like bra :)

Lenke til kommentar
Er imponert jeg også, i alle fall hvis det viser seg at vi får en norsk versjon som funker like bra :)

6704296[/snapback]

Det tror jeg aldri kommer til å skje. I hvert fall ikke på lenge.

Husk at Microsoft har fortsatt ikke laget en TabletPC versjon for andre språk enn engelsk og det er jo langt enklere å implimentere og har mye større salgspotensiale.

Lenke til kommentar
Filene henviser til Voice Over slik det vil bli i Vista og Leopard, og for å si det slik Apple sin teknologi er foreløpig foran på dette området. Verken Vista eller Leopard er ferdige, så man kan egentlig aldri vite hva som kommer til å implementeres eller ikke...

6702153[/snapback]

Rettelse: Filene henviser til hvordan Beta 2 har det, og hvordan Leopard vil få det.

Lenke til kommentar
Filene henviser til Voice Over slik det vil bli i Vista og Leopard, og for å si det slik Apple sin teknologi er foreløpig foran på dette området. Verken Vista eller Leopard er ferdige, så man kan egentlig aldri vite hva som kommer til å implementeres eller ikke...

6702153[/snapback]

Rettelse: Filene henviser til hvordan Beta 2 har det, og hvordan Leopard vil få det.

6704437[/snapback]

Skjønner tydelig at du er veldig på den "slik Apple ikke har" og "slik Vista har hatt lenge...". Poenget er uansett at Apples Voice over er mye bedre enn Microsofts per dags dato.

Lenke til kommentar
Apple sin Windows logo under WWDC keynoten

 

Og Windows Speech Reconition er ikke like bra. I hvert fall ikke med mye bakgrunnsstøy.

6704522[/snapback]

Jeg kan forklare det en gang til. Det var et minneslukproblem og ikke et problem med akkustikken, folk som pratet etc. Problemet var at programmet, i Beta 2, stoppet opp samtidig som det mottok signaler. Brukeren kan ikke vite det, og i mens fyrer han av enda flere kommandoer. Slik stokker kommandoene seg opp og forårsaker problemer. Dette er, som vist med tidligere videoer, fikset i build 5472.

 

Rettelse: Filene henviser til hvordan Beta 2 har det, og hvordan Leopard vil få det.

6704437[/snapback]

Skjønner tydelig at du er veldig på den "slik Apple ikke har" og "slik Vista har hatt lenge...". Poenget er uansett at Apples Voice over er mye bedre enn Microsofts per dags dato.

6704533[/snapback]

Jeg er ikke veldig på den. Jeg sier at de ikke viste en live-demonstrasjon av systemet i tillegg til at de spilte av lydfiler fra en egenlaget tekst. En uavhengig test når begge er i RTM vil avgjøre hvem som er best, men jeg avfeier på ingen måte at Apples sin kan være best. Noe må jo de 600 MB være brukt til. :)

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...