Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Alltid så mye ram som mulig på hvilken som helst mac, med ett unntak.

 

De nye maskinene drar nytte av dual channel-teknologi, som gjør at maskinen yter bedre hvis det er to like minnebrikker i maskinen. (dette gjelder macbook)

 

Jeg ville helt klart gått for 1.83 med 2gb ram. Ta deg råd til dette, det er verdt det.

 

Edit: MacBook er forresten ikke noen spillemaskin pga det svake Intelskjermkortet..

6599508[/snapback]

 

OK. Ja, jeg tror jeg sater på det. Jeg VET ikke det er noe spillemaskin, men jeg har sett filmer fra flere på youtube at de kjører f.eks Half Life 2 nesten glatt med svakeste macbooken og 2GB Ram. Så jeg tror ikke skjermkortet er så dårlig som alle skal ha det til, bare man har nok RAM! :) Og WC3 og Call Of Duty 1 skulle gått HELT glatt. Call of duty 2 skulle også ha funket bra(mye bedre en på min PC nå i allefall :p hehe)

 

Er det fortsatt MPX som har billigste RAM´en til Macbook? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er litt nifst.. som de nevner i artikkelen, hva om noe slikt skjer på et fly? Batterier av den typen er jo ikke så lett å få slukket heller.

 

Selv har jeg nettopp fått min MacBook (den sorte med 1gb ram) og håper den holder seg i skinnet og ikke tar fyr. Tror dog jeg skal være påpasselig å slå den av når jeg forlater huset heretter.

 

Bedre føre var enn etter snar. ;)

Lenke til kommentar

Kjøper du 1gb fra apple får du 2 512 brikker.

Det er jo en smule upraktisk hvis du skal oppdatere til 2gb etterhvert. Bedre å kjøpe 1gb fra stretto feks. og la en av det originale 256 brikkene stå igjen, sånn at det blir 1.25gb ram.

 

Da får du jo ikke den ytelsesfordelen det er å ha 2 like brikker, men du får jo 256ram mer så du går fortsatt i pluss..

Endret av mcbanan
Lenke til kommentar
Etter min mening er 1gb ram litt i minste laget for OS X. Helt klart mye, mye bedre enn 512mb, men.

6613654[/snapback]

 

du mener jeg bør ha 2 gb?

6613657[/snapback]

Jeg mener absolutt at du burde kjøpe så mye ram som du har mulighet til å ta deg råd til.

OS X spiser minne til frokost, lunsj, middag og kvelds.

 

Jo mer jo bedre, rett og slett.

Lenke til kommentar
Dell: "If you can't innovate, impersonate"

6629558[/snapback]

Morsomt at Apple også "kopierer" ved at de åpner opp muligheter for 64-bits programmer. Dette har vi hatt i Windows Vista i OVER et år :roll:;)

 

Edit: De også skal ha en automatisert backingsfunksjon GENIALT, INNOVATIVT!!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Dell: "If you can't innovate, impersonate"

6629558[/snapback]

Morsomt at Apple også "kopierer" ved at de åpner opp muligheter for 64-bits programmer. Dette har vi hatt i Windows Vista i OVER et år :roll:;)

6629590[/snapback]

Unnskyld meg men: :lol:

 

Ja, jeg får vel gå innom Telehuset og kjøpe meg Windows Vista. :lol: ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...