Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Får lage litt liv i den tråden her igjen da! :new_woot:

Har oppkjøring om nøyaktig 1 måned og 11 daga, altså på bursdagen min den 17.12 klokken 09.30 og har vært så inni granskauen utålmodig siden jeg fikk vite oppkjøringsdatoen min for drøyt 1 måned siden.

 

Har egentlig ikke så voldsomt mye kjøreerfaring, men har hatt 8 kjøretimer og kjørt litt privat også, har lært veldig fort og kan kjøre ganske greit tatt i betraktning når jeg startet å kjøre!

 

Greia er det at jeg har oppkjøring midt i mørketiden her i Tromsø, og håpe for all del at jeg ikke vokner til snøstorm og null sikt :blink:

 

Det jeg frykter mest på oppkjøringen som jeg har lest i denne tråden, er rett og slett sensoren. Jeg tviler ikke på mine egne kjørekunnskaper, men er redd for å få en såpass fæl sensor som har dårlig dag som skal stryke meg på bagateller, men håper jeg tar feil.

 

Besto teorien for 1 måned siden også sånn ca, og har nå bare et par kjøretimer (inkl.veiledningstime) og Sikkerhetskurs på vei, så er man klar og gud på jord hvor jeg håper jeg består... Har liksom tenkt å handle julegaver uten å ta bussen til senteret!

 

Er det noen her som har hatt oppkjøring i Tromsø og kan komme med tips sådan? :roll:

 

Hoping for the best, but expecting the worst.

 


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Høres ikke ut som du er trygg på deg selv i det hele tatt, hvis det har noe å si hvilken kjørelærer du har. Det er ikke meninga du skal føle deg trygg fordi du har en lærer ved siden av. Hvordan forventer du å kunne kjøre alene uten noen ved siden av deg, ingen å fortelle deg hva du gjør galt eller riktig? Det er ikke vits å være trygg på kjørelæreren hvis du ikke er trygg på deg selv. Hvis du er trygg på deg selv har det ikke noe å si hvem som sitter ved siden av.

 

Kanskje jeg burde ha flere kjøretimer, men virker ikke som læreren bryr seg om at jeg stryker og ber meg bare om å bestille en ny oppkjøring. Har ikke gjort det ennå, for jeg vil slippe å stryke flere ganger. 6000 bare på oppkjøring er alt for mye for meg. Har så å si aldri hørt noe positivt av kjørelæreren, så kanskje jeg ikke er så flink som jeg og fatter'n tror at jeg er. Men rart hvis han tar meg opp til oppkjøring HVIS han ikke synes at kjøringa mi er bra. Litt rart han bare ber meg om å bestille ny oppkjøring når jeg har stryket 2 ganger... Virker nesten som han gjør det kun for pengene sine skyld.

 

Strøk 2 ganger selv. Tror det var delvis på grunn av kjørelærer og, kjenner meg godt igjen i situasjonen. Når jeg gjorde noen feil virket det som om han nesten ble irritert, noe som stresset meg, og når man er stresset gjør man utrolig fort feil igjen. Når han først påpekte noen store feil skulle han plutselig påpeke så mange småfeil, som at jeg kjørte litt for nærme bilene som stod parkert, i tilfelle de skulle rygge, selv om de har vikeplikt(??).

 

Var samme med at selv om jeg strøk 2 ganger hadde han ikke noen problemer med å la meg bestille oppkjøring, men det ønsket jeg selv, fordi jeg ville bli ferdig så fort som mulig. Når jeg kjørte med andre var det ikke så stress, for da slapper jeg helt av og er trygg.

 

Vil råde deg til på oppkjøring og late som om du sitter ved siden av en du kjenner. Sensor skal jo bare sitte der og ikke si noe hvis du ikke har lyst. Ellers er det bare å stå på, du greier det til slutt. Å ta oppkjøring litt for mange ganger er ikke noe du kommer til å tenke på etterpå, når man først har greid det har man den for alltid.

 

Jeg vil råde deg til å på oppkjøring stole på deg selv og stole på den teorien du vet er riktig. Ikke begynn å tenke for mye. Det jeg gjorde feil var at jeg plutselig ble usikker, og stolte på usikkerheten. Det er ikke lurt.

 

 

Hei! Så ikke svaret før nå, var alt for deppa da jeg skrev dette. Hehe.

 

Har byttet tilbake til min gamle kjørelærer som var sykmeldt i flere måneder, og føler at alt går mye bedre nå. Det første han spurte meg før første time etter at jeg begynte å kjøre med han igjen var: "Har du kjørt bil før?", "Ehhh ja, jeg er egentlig ferdig med alt jeg..." Men så plutselig husket han meg. :rofl: Jeg sa til han hva jeg strøk på, og da sa han at da skal vi øve på det jeg strøk på. :) Har kun kjørt med han i 3x45 minutter, men han sier at han ikke vil at jeg skal bruke så mye mer penger på kjøretimer fordi jeg kjører så bra at det nesten ikke er vits å kaste bort mer penger på kjøretimer. Så har fått oppkjøring den 26. november, og jeg er mer positiv og optimistisk enn forrige gang! Men jeg sa til han at jeg gjerne vil ha en sikkerhetskontroll-time med han et par dager før oppkjøring, jeg synes det kan være greit. Pluss at jeg har en kjøretime rett før oppkjøringen slik at jeg kan forberede meg best mulig. Nå SKAL jeg klare det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei jeg hadde oppkjøring den 6.11.14 på Billingstad, denne dagen så var jeg veldig klar og oppkjøring men så skjedde det følgende :

 

Jeg fikk 2 sensor på oppkjøringen en var elev sensor og andre var lærer kanskje, 2 sensor i bilen gjorde meg veldig nervøs men så tenkte jeg samme det nå må jeg bevise at jeg kan kjøre.

 

sikkerhetsspørsmål var om dekk og slitasje det gikk fint men til slutt så fikk jeg STRYK og da ble jeg så forbannet på han sensor eleven, dette er hans forklaring på hvorfor jeg fikk stryk.

 

1 Kjøremåten er ikke trafikksikker og tar ikke hensyn til andres behov.

2 gjennomgående ikke god nok !!!

3 Kjørte fort flere ganger forbi buss som blinket til høyre og jeg var på venstre side av bussen.

​4 Sensor måtte gripe inn selv om bussen stoppet for å slippe passasjerer ? Hvorfor skal han gripe inn når bussen blinker til høyre og har stoppet helt? hva faen.

5 for fort over jernbane overgang. farten var jo 30 kmt og jeg kjørte mindre enn det.

6 for fort i enkelte svinger og gasset på . det er jeg helt uenig på hvordan kan lyve bare sånn.

7 Holder jevn fart i lange perioder, hvis farten er 60 kmt og det er lang vei hva skal jeg gjøre kjøre på 80 ?

8 Litt for kort avstand til sykkelstien . Herregud

 

 

Jeg spør dere er dette alvorlig feil som jeg har fått av en sensor elev? Mener dere at dette er riktig at jeg har fått stryk?

 

Burde jeg klage på det og hjelper det noe?

 

Tusen takk mvh Masih.

post-366544-0-87138200-1415301694_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Skyhihgh, synd med resultatet ditt. Når det er sagt så ser eg kanskje litt av utfordringen din.

 

Ta feks gjentagende episoder med buss som blinker til høyre. Du holder jevn fart forbi, pga?

Er det fordi du ikkje ville hatt vikeplikt? Er det fordi det ikkje finnes risiko ved passering av stillestående buss ?

 

Når det gjelder svinger skal du huske på at for ein passasjer (sensor) virker det kanskje meir ubehagelig enn fører. Du holder tross alt fast i rattet. Tidspunktet for auke av fart i sving kan ha våre for tidlig kanskje?

 

Ut ifrå tilbakemelding du har fått tolker eg det som at du har ukorrekt oppfatning av kva nivå du skal vera på under ein førerprøve. samt svak i risikoforståing og forventninger framover i trafikken.

 

Å sende inn klage på dette hjelper deg ingenting, det er Staten du har med å gjera.

 

Ta til deg tilbakemeldinga du har fått og prøv å ikkje få dei neste gang.

 

Lukka til.

 

-Robin

Lenke til kommentar

Takk for svarene.

Er det lurt å ta oppkjøring på vinter? Tenker på glatte veier mye snø. Eller bør man vente til tørketiden nærmerer seg?

Det handler jo om å vise at du har vett.

Klarer du å unngå å få skrens om det er speilglatt, er det vel en pluss.

Det spørs jo også hvor kjøreturen går en. I et bystrøk skal det ikke være store forskjellen. Litt lengre ut på landet, kan du havne på halvtime med nybrøytet landevei.

Lenke til kommentar

 

<snip>

Ikke noe problem det. Handler om å tilpasse seg forholdene :)

 

 

Jeg strøyk på første oppkjøring pga sensor mente jeg kjørte for sent ift. forholdene. Sa meg sterkt uenig med det var det, andre oppkjøring med en annen sensor bestod jeg med glans uten noen videre kjøretimer imellom, det var forøvrig akkurat like forhold som første oppkjøringa og jeg holder samme tempo.

 

Dette er riktignok endel år siden nå da men, fortsatt smålig irritert på første sensor - og det å tilpasse seg forholdene er forskjellig for sensor og en ny sjåfør. Men det burde ikke være noen problemer å ta oppkjøringen under vinteren, jeg gjorde det på begge mine.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tok nylig oppkjøringa mi på Lillestrøm.
Sommerfugler i magen og nervøs som få.. Da jeg kom frem til stasjonen og tilogmed måtte vente på sensor som var SEN, var jeg sikker på at jeg kom til å stryke.. Det hadde jeg forresten være overbevist om fra det jeg fikk dato, at dette kom ikke til å gå greit, så jeg fortalte kun 3 personer om oppkjøringen, inkl han som skulle kjøre meg dit og sjefen min på jobben fordi jeg måtte ha fri den dagen..

Så jeg gjorde slik som dere gjør nå og googler alt jeg kan om trafikkstasjonen og sensorene på Lillestrøm, leste kun innlegg om "strykejernet" og "strykepia", urettferdige sensorer og at "man stryker nesten før man har satt seg i bilen"..
Det DUMMESTE jeg noen gang kunne ha gjort.

Dagen kommer og jeg skal kjøre opp..
Jeg fortalte dette til kjørelæreren min på vei dit, og hun spurte om vi bare skulle snu og kjøre tilbake til skolen igjen, men jeg bestemte meg for å gi det en liten sjanse, uansett hvor minimal den måtte være.

Så, sensor kommer (bittelitt sen),smiler og tar meg i hånda.
*var vel ikke helt slik jeg så for meg en grusom sensor*
Vi pjusker oss ut til bilen, han stiller meg et kontrollspørsmål (som jeg, klønete og ganske nervøst, stammet frem svaret på.
Så spurte han meg hvordan jeg ville ha det i bilen under oppkjøringen; om jeg ville ha radio på, om vi skulle tørrprate eller om det skulle være HELT stille. Jeg tok motet til meg og ba om litt "bakgrunnsstøy" i radioen og litt småprat.
Etter det husker jeg INGENTING av hvor jeg kjørte, hvilken fartsgrense eller type vei jeg kjørte på. Jeg var helt enkelt et nervevrak.
Han hadde fortalt meg på forhånd at han kom til å notere litt underveis, men det var kun for å huske alt etter timen, men DETTE hengte jeg meg opp i. "Hva skriver han nå? - Åh, nei! Nå gjorde jeg sikkert en feil, hva kan ha gått galt der? Huff, igjen?? Nå har jeg ihvertfall strøket.."
UTEN grunn!

Alt fordi jeg hadde lest disse nytteløse innleggene dagen før, som hvis du tenker på det, kun er skrevet at folk som IKKE består - og dermed blir negative. De som består pleier ikke å øse galle og danne følgegrupper på nettet..?
Uansett, det var den koseligste sensoren jeg kunne ha fått.
En ganske ung nordlending med typisk nordlandsk humor. (noe jeg setter pris på).
Og dette skriver jeg ikke bare fordi jeg har bestått, for mirakuløst nok bestod jeg den prøven, men fordi jeg vil si det ikke lønner seg å lese alle negative kritikkene til sensorene der du skal kjøre opp.
Det hjelper deg ingenting. Kjør slik du pleier, så er det du selv som stryker deg eller består, avhengig om du kan reglene eller ikke. Ikke noe annet.

Et annet tips: Gå på do før prøven, spis noe lite og drikk en energi drikk/kaffe eller lignende. DET funker!
Og slapp av og PRAT med sensoren din. Det får deg selv også til å slappe mere av under prøven. Prøv ihvertfall.

Og så vil jeg selvfølgelig anbefale Lillestrøm Trafikkstasjon og dets sensorer til oppkjøring! Meget koselige mennesker!!

Og Lippert Hadeland trafikkskole før oppkjøring! En sikker vinner! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt fordi jeg hadde lest disse nytteløse innleggene dagen før, som hvis du tenker på det, kun er skrevet at folk som IKKE består - og dermed blir negative.

 

Har oppkjøring selv i morgen, og er enig med deg der. Jeg strøk forrige gang, men sensor var egentlig superkoselig. Var bare jeg som gjorde dumme feil og som egentlig ikke var klar. Byttet lærer, og nå føler jeg at det går mye bedre og har mer tro på at jeg består denne gangen. Hadde ikke hatt noe i mot om jeg fikk han sensoren som jeg hadde forrige gang, for han var veldig hyggelig. Snakket om jakt og fiske, men det hjalp meg dessverre ikke da han måtte tråkke på bremsen. Det var min egen feil. Det siste han sa var: "Du får glemme denne hendelsen og øvelseskjøre litt mer, for du er hjertelig velkommen tilbake, og jeg ønsker deg en trivelig dag videre". Så sensorer er nok ikke så "slemme" som folk skal ha det til. Jeg hadde ikke gitt meg selv "bestått" den dagen jeg kjørte opp.

 

Har lært mer av kjørelæreren jeg kjører med nå enn det jeg lærte av han forrige, så både jeg og kjørelæreren tror at jeg består. Er selvfølgelig veldig nervøs da, koster jo ufattelig mye penger (3100 bare for oppkjøringen). Men det er jo bare en oppkjøring, og består jeg ikke denne gangen heller er det bare å prøve igjen. :) Nå vet jeg også hva jeg går til. Jeg så også for meg at sensoren skulle være en surpomp av en person, men de er jo bare mennesker de også. Jeg leste nok litt for mye på nettet slik at jeg ble enda mer nervøs før oppkjøringen forrige gang.

Endret av m20k
Lenke til kommentar

3 Kjørte fort flere ganger forbi buss som blinket til høyre og jeg var på venstre side av bussen.

​4 Sensor måtte gripe inn selv om bussen stoppet for å slippe passasjerer ? Hvorfor skal han gripe inn når bussen blinker til høyre og har stoppet helt? hva faen.

Dette viser at du ikke har tenkt så langt på at det kan være en fotgjenger eller annet foran bussen som har tenkt å krysse veien. At sensor følte han måtte gripe inn sier noe om farten du og hadde forbi en stoppet buss.

Dette alene er et godt grunnlag for stryk.

 

5 for fort over jernbane overgang. farten var jo 30 kmt og jeg kjørte mindre enn det.

Så du på speedometeret før du krysset slik at du faktisk vet at farten var under 30km/t eller synser du bare her? Selv om fartsgrensen er 30km/t er det ikke ensbetydende med at absolutt alle plasser på denne strekken er tilrettelagt en slik hastighet.

 

6 for fort i enkelte svinger og gasset på . det er jeg helt uenig på hvordan kan lyve bare sånn.

Muligens du ikke følte det slik, men til gjengjeld er du og en ganske så fersk person bak rattet i motsetning til sensoren. I gitt tilfelle vil jeg nok tro at sensoren hadde rett her, særlig med tanke på hvordan du ellers håndterte denne oppkjøringen.

 

7 Holder jevn fart i lange perioder, hvis farten er 60 kmt og det er lang vei hva skal jeg gjøre kjøre på 80 ?

Etter hva jeg kan lese så står det at du holder ujevn fart i lange perioder.

 

8 Litt for kort avstand til sykkelstien . Herregud

Her og har du lest feil. Det står: "Holder for kort avstand til syklist over en lengre strekning." Som vil si at du klart og tydelig ikke har forståelse for bremselengde og reaksjonstid.

 

 

Jeg spør dere er dette alvorlig feil som jeg har fått av en sensor elev?

Det faktisk flere feil som kan kategoriseres som alvorlige, så ja. Her er det flere ting du må øve på. Eleven har nok bare ført notater på lik linje som sensoren har gjort, og hadde sensoren vært uenig med eleven hadde nok resultatet vært annerledes. Men slik er det jo ikke.

 

Kontakt kjørelæreren din, vis han arket og sett opp noen nye timer. Om kjørelæreren din mente du var mer enn god nok til en oppkjøring kontakter du kjøreskolen og ber om å få byttet lærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes forsiden mangler viktige tips, uansett;

1.

Det er lurt å ta med kjørelærer på oppkjøring(spør sensor om det er mulig at hun/han blir med), litt mere snakkevennlig en sensor samt hvis du gjør noe feil som gjør at du stryker så har kjørelærer sett feilen og kan hjelpe deg med det du gjorde feil.

 

Tips; Sensor er IKKE en psykolog han/henne har tendenser til å snakke veldig LITE

 

2. Er også lurt på slutten å nevne de evt feilene du gjorde(noen sensorer spør deg hvordan turen har gått) (for tru meg du kommer sikker til å gjøre feil)

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

1.

Det er lurt å ta med kjørelærer på oppkjøring(spør sensor om det er mulig at hun/han blir med), litt mere snakkevennlig en sensor samt hvis du gjør noe feil som gjør at du stryker så har kjørelærer sett feilen og kan hjelpe deg med det du gjorde feil.

Hvorfor skulle man dette? Kjørelæreren bruker vel denne tiden på å gjøre andre ting på sin jobb. Alternativet er vel å betale kjørelæreren for denne tiden, men da blir jo bare ekstra dyrt..

 

2. Er også lurt på slutten å nevne de evt feilene du gjorde(noen sensorer spør deg hvordan turen har gått) (for tru meg du kommer sikker til å gjøre feil)

Du vet at man i hovedsak blir spurt dette spørsmålet for å se om du er bevist på dine egne feil eller ikke? Har du hatt noen feil i grenseland og du ikke nevner noen av disse så tolker sensor det dit at du ikke var klar over dette og må øve mer før du kan slippes ut i trafikken på egenhånd.
Lenke til kommentar

Det er lurt å ta med kjørelærer på oppkjøring(spør sensor om det er mulig at hun/han blir med), litt mere snakkevennlig en sensor

Læreren i baksetet sier ikke et ord med mindre han får et spørsmål direkte fra sensor.

 

Hvorfor skulle man dette? Kjørelæreren bruker vel denne tiden på å gjøre andre ting på sin jobb.

Eller til å ha en time pause, men omtrent alle blir med hvis eleven spør.
Lenke til kommentar

Synes forsiden mangler viktige tips, uansett;

1.

Det er lurt å ta med kjørelærer på oppkjøring(spør sensor om det er mulig at hun/han blir med), litt mere snakkevennlig en sensor samt hvis du gjør noe feil som gjør at du stryker så har kjørelærer sett feilen og kan hjelpe deg med det du gjorde feil.

Lærer skal benche deg først, ikke etterpå. Det blir veldig veldig feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Får lage litt liv i den tråden her igjen da! :new_woot:

Har oppkjøring om nøyaktig 1 måned og 11 daga, altså på bursdagen min den 17.12 klokken 09.30 og har vært så inni granskauen utålmodig siden jeg fikk vite oppkjøringsdatoen min for drøyt 1 måned siden.

 

Har egentlig ikke så voldsomt mye kjøreerfaring, men har hatt 8 kjøretimer og kjørt litt privat også, har lært veldig fort og kan kjøre ganske greit tatt i betraktning når jeg startet å kjøre!

 

Greia er det at jeg har oppkjøring midt i mørketiden her i Tromsø, og håpe for all del at jeg ikke vokner til snøstorm og null sikt :blink:

 

Det jeg frykter mest på oppkjøringen som jeg har lest i denne tråden, er rett og slett sensoren. Jeg tviler ikke på mine egne kjørekunnskaper, men er redd for å få en såpass fæl sensor som har dårlig dag som skal stryke meg på bagateller, men håper jeg tar feil.

 

Besto teorien for 1 måned siden også sånn ca, og har nå bare et par kjøretimer (inkl.veiledningstime) og Sikkerhetskurs på vei, så er man klar og gud på jord hvor jeg håper jeg består... Har liksom tenkt å handle julegaver uten å ta bussen til senteret!

 

Er det noen her som har hatt oppkjøring i Tromsø og kan komme med tips sådan? :roll:

 

Hoping for the best, but expecting the worst.

 

 

 

 

Du skal ta disse som skylder på sensoren med en klype salt. Folk er aldri villige til å innrømme at de ikke er gode nok eller at de gjør feil, og da er det alltid mye lettere å skylde på sensoren. Men faktum er at sensoren gjør bare jobben sin, de sitter på med flere hundre oppkjøringer hvert år og har trening i å se hvem som er gode nok og hvem som ikke er det.

 

Selvfølgelig finnes det drittsekker som bare ikke liker trynet på en, men de er det heldigvis få av.

 

Det sagt - noen sensorer kan være mer stressende enn andre å ha ved siden av seg. Jeg blir fort stressa hvis kjørelæreren min er en feit, gammel gubbe med cowboyhatt. Da gjør jeg også lettere feil. Det er viktig å få en god tone med sensoren din. Smil og vær høflig og sørg for at du er den som tar initiativet til håndhilsen når du møter han.

Lenke til kommentar

Hei jeg hadde oppkjøring den 6.11.14 på Billingstad, denne dagen så var jeg veldig klar og oppkjøring men så skjedde det følgende :

 

Jeg fikk 2 sensor på oppkjøringen en var elev sensor og andre var lærer kanskje, 2 sensor i bilen gjorde meg veldig nervøs men så tenkte jeg samme det nå må jeg bevise at jeg kan kjøre.

 

sikkerhetsspørsmål var om dekk og slitasje det gikk fint men til slutt så fikk jeg STRYK og da ble jeg så forbannet på han sensor eleven, dette er hans forklaring på hvorfor jeg fikk stryk.

 

1 Kjøremåten er ikke trafikksikker og tar ikke hensyn til andres behov.

2 gjennomgående ikke god nok !!!

3 Kjørte fort flere ganger forbi buss som blinket til høyre og jeg var på venstre side av bussen.

​4 Sensor måtte gripe inn selv om bussen stoppet for å slippe passasjerer ? Hvorfor skal han gripe inn når bussen blinker til høyre og har stoppet helt? hva faen.

5 for fort over jernbane overgang. farten var jo 30 kmt og jeg kjørte mindre enn det.

6 for fort i enkelte svinger og gasset på . det er jeg helt uenig på hvordan kan lyve bare sånn.

7 Holder jevn fart i lange perioder, hvis farten er 60 kmt og det er lang vei hva skal jeg gjøre kjøre på 80 ?

8 Litt for kort avstand til sykkelstien . Herregud

 

 

Jeg spør dere er dette alvorlig feil som jeg har fått av en sensor elev? Mener dere at dette er riktig at jeg har fått stryk?

 

Burde jeg klage på det og hjelper det noe?

 

Tusen takk mvh Masih.

 

Dette var da veldig detaljert, men det er litt vanskelig å mene noe om dette nå man ikke var der selv og så det.

Men angående 7 og 8 så står det vel at du holdt ujevn fart (ikke jevn fart) og at du var for nærme sykkelist (ikke sykkelsti).

Lenke til kommentar

Kjør slik du pleier, så er det du selv som stryker deg eller består, avhengig om du kan reglene eller ikke. Ikke noe annet.

 

 

Dette er bunnlinjen. Du er trent opp til å kjøre slik kjørelæreren mener du bør kjøre for å stå på en oppkjøring, og kjører du slik på oppkjøringen så skal du stå.

 

Drit i alle "tips" og "triks" og "gjør ditt og datt". Problemet med slike er at de gjerne passer for den personen som skriver det, men ikke nødvendigvis for alle andre. For eksempel kan noen skrive at det bare handler om å kjøre seint. Det er et godt tips for en som ofte kjører litt for fort, men for en som kjører akkurat passe så er det et særdeles dårlig tips.

 

Når alt kommer til alt så har jeg kun to tips:

1) Drit i alle tips du leser (ja, jeg ser paradokset), og kjør slik du er vant til å kjøre.

2) Gjør alt du kan for å slappe av på oppkjøring. Her vet folk selv hva som passer best, om det er å drikke en energidrikk, cola, spise sjokolade, sette på yndlingsmusikken sin i bilen eller whatever... Smil, hils hjertelig og få en god tone med sensor fra begynnelsen, så blir det mer avslappende atmosfære i bilen.

Endret av Goonar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...