Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Off. Nå kommer jeg til å stryke pga håndplasseringen på rattet..

Jeg øvelseskjørte i sted og forsøkte å holde hendene i 10 på 2, og jeg kjørte vnglete og JÆVLI.!! :(

 

Men slik jeg skjønte deg så pleide du å holde begge hender på rattet, bare i en annen posisjon?

 

I såfall vil jeg anbefale deg å gjøre slik du er vant med. Det er bedre at du føler deg sikker på kjøringen din fremfor at du vingler av gårde.

Jeg kan ikke tro at "feil posisjon" skal være strykgrunn alene, så lenge du har kontrollen og faktisk har begge hender på rattet. Men pass som sagt på at du ikke hviler en arm på noe annet.

 

Ja jeg holder jo for så vidt begge hendene på rattet. Men venstre hånden er bare slapt nederst. så er jo ikke akkurat ett ordentlig grep. hender jeg kjører med begge armene nede også, på strake strekninger. er det ok å holde lavt grep?

 

hva mener du med å hvile armene på noe? når jeg holder lavt grep hviler jeg jo på en måte underarmen/albuen på lårene. er dette noe jeg bør unngå? jeg synes det er behagelig. kjører alltid slik med kjørelærer. han har ikke brydd seg/nevnt noe rundt dette. :/

 

 

Var det i dag du hadde oppkjøring? Hvordan gikk det?

 

Imorgen kl 10.50 :hm:

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er betryggende så satt jeg med hendene mine kvart over tre så godt som hele oppkjøringen. Ingen påpekelse på dette i det heletatt.

 

Tror det viktigste er å ha begge hendene på rattet hele tiden. Legges nok ikke noen ekstrem fokus på hvor, så sant du ikke sitter med de i kryss.

 

Argumentet jeg fikk for hvor hendene skulle være plassert var mest fokusert på at de ikke skulle krysse rattet til enhver tid i tilfelle man var ute for et uhell og airbaggen løste ut. Dette har jeg sett resultat av og en knekt nese ser alt annet enn godt ut.

Ellers var plasseringen ti på to en "standard" siden de aller fleste har lengst rattutslag, om dette sier deg noe, i de områdene.

Lenke til kommentar

 

 

Off. Nå kommer jeg til å stryke pga håndplasseringen på rattet..

Jeg øvelseskjørte i sted og forsøkte å holde hendene i 10 på 2, og jeg kjørte vnglete og JÆVLI.!! :(

 

Men slik jeg skjønte deg så pleide du å holde begge hender på rattet, bare i en annen posisjon?

 

I såfall vil jeg anbefale deg å gjøre slik du er vant med. Det er bedre at du føler deg sikker på kjøringen din fremfor at du vingler av gårde.

Jeg kan ikke tro at "feil posisjon" skal være strykgrunn alene, så lenge du har kontrollen og faktisk har begge hender på rattet. Men pass som sagt på at du ikke hviler en arm på noe annet.

 

Ja jeg holder jo for så vidt begge hendene på rattet. Men venstre hånden er bare slapt nederst. så er jo ikke akkurat ett ordentlig grep. hender jeg kjører med begge armene nede også, på strake strekninger. er det ok å holde lavt grep?

 

hva mener du med å hvile armene på noe? når jeg holder lavt grep hviler jeg jo på en måte underarmen/albuen på lårene. er dette noe jeg bør unngå? jeg synes det er behagelig. kjører alltid slik med kjørelærer. han har ikke brydd seg/nevnt noe rundt dette. :/

 

 

Det jeg mente med å ikke hvile armen betyr bare at du ikke må la armen "ligge"/hvile på noe.

Endret av Goonar
Lenke til kommentar

Gratulerer med lappen Benedicte25!

 

Hadde oppkjøring for 2 uker siden, besto med 0 feil. Han hadde en liten ting å pirke på og det var at jeg ikke kjørte forbi en lastebil på motorveien som lå i 70 i en 80-sone.

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

 

Herreguud! Jeg besto med 0 feil!! :D er i ekstase!

 

Gratulerer!! :)

 

Hvordan var rattgrepet ditt?

 

Takk!

 

Jeg kjørte som jeg alltid har gjort, med en hånd oppå rattet og den andre løst nede. På lange strake strekninger kjørte jeg med begge hendene nede på rattet.

 

Han påpekte ingenting om det under kjøringen/etterpå og jeg sa heller ikke noe om det selv. :) Så det der er vel helt opp til sensor om hva han velger å legge seg opp i.

Lenke til kommentar

 

 

Herreguud! Jeg besto med 0 feil!! :D er i ekstase!

 

Gratulerer!! :)

 

Hvordan var rattgrepet ditt?

 

Takk!

 

Jeg kjørte som jeg alltid har gjort, med en hånd oppå rattet og den andre løst nede. På lange strake strekninger kjørte jeg med begge hendene nede på rattet.

 

Han påpekte ingenting om det under kjøringen/etterpå og jeg sa heller ikke noe om det selv. :) Så det der er vel helt opp til sensor om hva han velger å legge seg opp i.

 

 

Da har nok sensor tenkt at rattgrepet ditt har gitt deg god nok kontroll slik at du kjører forsvarlig, og at stillingen derfor ikke er noe å pirke på.

 

Heldigvis er ikke alltid sensorene så firkanta og stivbeinte som vi tror de kan være.

Lenke til kommentar

Dere som har mistet lappen, og skal ha oppkjøring på klasse B. Ta heller oppkjøring på klasse BE, enklere oppkjøring, samt at man får tilbake alt man hadde fra før av, + lov å kjøre med tilhenger!

Kjørelærer ringte meg og lurte på om jeg hadde BE fra før av, og han anbefalte å ta BE istedetfor B. To fluer i en smekk.

Mer penger i kassa til kjørelærer + at jeg får BE. Og det faktum at jobben betaler BE gjør meg heller ingenting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har mistet lappen, og skal ha oppkjøring på klasse B. Ta heller oppkjøring på klasse BE, enklere oppkjøring, samt at man får tilbake alt man hadde fra før av, + lov å kjøre med tilhenger!

Kjørelærer ringte meg og lurte på om jeg hadde BE fra før av, og han anbefalte å ta BE istedetfor B. To fluer i en smekk.

Mer penger i kassa til kjørelærer + at jeg får BE. Og det faktum at jobben betaler BE gjør meg heller ingenting :)

Godt tips!

 

Gjelder dette alle førerkortklasser, eller bare BE? Funker det på tvers av klasser også, f.eks hvis man mistet lappen på A, og kjører opp for første gang på B, får man da tilbake begge klasser?

Lenke til kommentar

Er det ofte sensor ber deg om å lukeparkere? Har oppkjøring snart og gruer meg skikkelig. Stryker du om du ikke klarer å lukeparkere liksom?

 

Jeg har aldri hørt om det. Men det kan hende at sensor ber deg finne et sted å parkere, og at det da er best å lukeparkere fremfor å kjøre lenge for å finne et annet sted å stoppe. Men jeg tror egentlig ikke det skjer så ofte heller, det er vel helst slik at man ender opp på en parkeringsplass hvor sensor ber deg parkere (og da er som regel ikke lukeparkering aktuelt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere som har mistet lappen, og skal ha oppkjøring på klasse B. Ta heller oppkjøring på klasse BE, enklere oppkjøring, samt at man får tilbake alt man hadde fra før av, + lov å kjøre med tilhenger!

Kjørelærer ringte meg og lurte på om jeg hadde BE fra før av, og han anbefalte å ta BE istedetfor B. To fluer i en smekk.

Mer penger i kassa til kjørelærer + at jeg får BE. Og det faktum at jobben betaler BE gjør meg heller ingenting :)

Godt tips!

 

Gjelder dette alle førerkortklasser, eller bare BE? Funker det på tvers av klasser også, f.eks hvis man mistet lappen på A, og kjører opp for første gang på B, får man da tilbake begge klasser?

 

 

Det samme sa kjørelærer og. Ikke mange som vet om dette.

Jeg mistet lappen da jeg kjørte motorsykkel, og når jeg kjører opp igjen på klasse BE får jeg igjen alt det andre jeg hadde fra før av. (Har kun bil og MC)

Lenke til kommentar

Er det ofte sensor ber deg om å lukeparkere? Har oppkjøring snart og gruer meg skikkelig. Stryker du om du ikke klarer å lukeparkere liksom?

 

Nei, i følge min kjørelærer så er aldri lukeparkering en del av oppkjøringen lenger.

Du kan bli bedt om å parkere derimot, men det vil da være på en parkeringsplass eller i et parkeringshus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Herreguud! Jeg besto med 0 feil!! :D er i ekstase!

 

Gratulerer!! :)

 

Hvordan var rattgrepet ditt?

 

Takk!

 

Jeg kjørte som jeg alltid har gjort, med en hånd oppå rattet og den andre løst nede. På lange strake strekninger kjørte jeg med begge hendene nede på rattet.

 

Han påpekte ingenting om det under kjøringen/etterpå og jeg sa heller ikke noe om det selv. :) Så det der er vel helt opp til sensor om hva han velger å legge seg opp i.

 

 

Da har nok sensor tenkt at rattgrepet ditt har gitt deg god nok kontroll slik at du kjører forsvarlig, og at stillingen derfor ikke er noe å pirke på.

 

Heldigvis er ikke alltid sensorene så firkanta og stivbeinte som vi tror de kan være.

 

Ja det er mulig. :)

 

Ja, og takk gud for det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...