Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Nei, i følge min kjørelærer så er aldri lukeparkering en del av oppkjøringen lenger.

Du kan bli bedt om å parkere derimot, men det vil da være på en parkeringsplass eller i et parkeringshus.

Aldri er et sterkt ord. I Oslo, og sikkert andre større byer, er det ikke uvanlig å parkere langs en gate.

 

 

Om jeg ikke klarer sikkerhetsspørsmålet, kan jeg stryke da?

Ja, men du kan også stå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke en god grunn til å stryke deg, og du stryker aldri på det alene. Men du kan selvsagt stryke etter en helhetsvurdering der sikkerhetsspørsmålet også spiller innn. Det er uansett jo ikke noe problem, noen la ut en link til spørsmålene du kan få, gå gjennom dem sammen med den du kjører med privat eller kjørelæreren din. Det tar ikke lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke en god grunn til å stryke deg, og du stryker aldri på det alene. Men du kan selvsagt stryke etter en helhetsvurdering der sikkerhetsspørsmålet også spiller innn. Det er uansett jo ikke noe problem, noen la ut en link til spørsmålene du kan få, gå gjennom dem sammen med den du kjører med privat eller kjørelæreren din. Det tar ikke lang tid.

Da skjønner jeg :) takk for svar :)

Lenke til kommentar

Takk som spør, jeg bestod i dag! :dremel:

 

Var en grei tur med sensor som ikke var pratsom i det hele tatt, men det gikk allikevel. Var en tur i hovedsak gjennom Hønefoss sentrum, og tilbake til trafikkstasjonen. Hadde to rygginger, og det var i mellom en vegg og en bil, samt parkering og frakobling av henger.

Før turen var det sikkerhetskontroll og sensor stilte meg et par spørsmål samt ba meg veie henger (trakk ikke lapp med spørsmål, er ikke det vanlig prosedyre?)

Det var spørsmål om hvor mye bilen kunne trekke, samt hva maks nyttelast som var på den aktuelle hengeren var.

Og til dere andre, HUSK legitimasjon ved oppmøte på trafikkstasjonen. Det hadde jeg glemt. Det var på nippet til at jeg ikke fikk hatt oppkjøring i det hele tatt, men på mirakuløst vis løste det seg allikevel.. Og det stresset før oppkjøringa var ikke no gøy i det hele tatt :omg:

 

(hele BE kom på litt over 8000 om jeg ikke husker feil)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Så det og ikke klare sikkerhetsspørsmålet,er god grunn til å stryke deg? Trodde de la mer vekt på kjøringa. Dette hjalp ikke akkurat på nervøsiteten, hehe :)

 

Hvis jeg var deg så ville jeg pugget svar på hvert spørsmål. Det er jo en av de tingene du faktisk kan forberede deg til. Man vet jo aldri hva som kan skje i trafikken...

Lenke til kommentar

 

3 dager igjen til oppkjøring! Gruer meg og gleder meg! :D

Noen som vil si hva de gjorde riktig/feil på sin oppkjøring?

 

Lykke til! Har selv oppkjøring i morgen. Kan mildt sagt si at jeg gruer meg! :)

 

Gjør noe som leder bort tankene fra oppkjøringa :) Jo mindre man gruer seg, jo mindre stresset er man, og jo lettere er det å gjøre en god prestasjon! Dog lettere sagt enn gjort da ;)

 

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar

 

 

3 dager igjen til oppkjøring! Gruer meg og gleder meg! :D

Noen som vil si hva de gjorde riktig/feil på sin oppkjøring?

 

Lykke til! Har selv oppkjøring i morgen. Kan mildt sagt si at jeg gruer meg! :)

 

Gjør noe som leder bort tankene fra oppkjøringa :) Jo mindre man gruer seg, jo mindre stresset er man, og jo lettere er det å gjøre en god prestasjon! Dog lettere sagt enn gjort da ;)

 

Lykke til ihvertfall!

 

Takk for det :)

Har i tillegg et spørsmål jeg håper noen her kan svare på. La oss si jeg kjører i en 80 sone, og 200 m foran meg starter 50 sona. Skal jeg slippe opp gassen i god tid slik at jeg kjører inn i 50 sona i 50 km/t, eller skal jeg vente til jeg nærmer meg 50 sona, og da bremse forsiktig ned til 50 km/t? Dårlig formulert, men håper noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar

 

 

 

3 dager igjen til oppkjøring! Gruer meg og gleder meg! :D

Noen som vil si hva de gjorde riktig/feil på sin oppkjøring?

 

Lykke til! Har selv oppkjøring i morgen. Kan mildt sagt si at jeg gruer meg! :)

 

Gjør noe som leder bort tankene fra oppkjøringa :) Jo mindre man gruer seg, jo mindre stresset er man, og jo lettere er det å gjøre en god prestasjon! Dog lettere sagt enn gjort da ;)

 

Lykke til ihvertfall!

 

Takk for det :)

Har i tillegg et spørsmål jeg håper noen her kan svare på. La oss si jeg kjører i en 80 sone, og 200 m foran meg starter 50 sona. Skal jeg slippe opp gassen i god tid slik at jeg kjører inn i 50 sona i 50 km/t, eller skal jeg vente til jeg nærmer meg 50 sona, og da bremse forsiktig ned til 50 km/t? Dårlig formulert, men håper noen kan svare på dette :)

 

Jeg har hatt to forskjellige kjørelærere som begge har sagt forskjellige ting på dette, av ulike grunner:

 

1) Miljøvennlighet: å slippe gassen før vil være mer miljøvennlig, samtidig slipper man å bruke bremsene :)

 

2) Trafikkflyt: man slipper å sakke ned trafikken for tidlig ved å bremse når man kommer nærmere 50-sona

 

Lurer virkelig på om noen har et fasitsvar på dette! :D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

3 dager igjen til oppkjøring! Gruer meg og gleder meg! :D

Noen som vil si hva de gjorde riktig/feil på sin oppkjøring?

 

Lykke til! Har selv oppkjøring i morgen. Kan mildt sagt si at jeg gruer meg! :)

 

Gjør noe som leder bort tankene fra oppkjøringa :) Jo mindre man gruer seg, jo mindre stresset er man, og jo lettere er det å gjøre en god prestasjon! Dog lettere sagt enn gjort da ;)

 

Lykke til ihvertfall!

 

Takk for det :)

Har i tillegg et spørsmål jeg håper noen her kan svare på. La oss si jeg kjører i en 80 sone, og 200 m foran meg starter 50 sona. Skal jeg slippe opp gassen i god tid slik at jeg kjører inn i 50 sona i 50 km/t, eller skal jeg vente til jeg nærmer meg 50 sona, og da bremse forsiktig ned til 50 km/t? Dårlig formulert, men håper noen kan svare på dette :)

 

Jeg har hatt to forskjellige kjørelærere som begge har sagt forskjellige ting på dette, av ulike grunner:

 

1) Miljøvennlighet: å slippe gassen før vil være mer miljøvennlig, samtidig slipper man å bruke bremsene :)

 

2) Trafikkflyt: man slipper å sakke ned trafikken for tidlig ved å bremse når man kommer nærmere 50-sona

 

Lurer virkelig på om noen har et fasitsvar på dette! :D

 

Haha hadde jammen vært kjekt å vite det ja :) takk uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg har også oppkjøring om 3 dager (på Onsdag), og jeg gru-gleder meg. Har et stort press på meg ettersom det er mange som forventer at jeg består, blant annet familie, nabo, og min far, som har ventet veldig lenge på dette. Så stryk er IKKE aktuelt :)

 

Det eneste jeg lurer på er disse strekene (veioppmerkning). Noen ganger står det ikke skilt, og det er landevei, men disse strekene er så korte at jeg blir forvirret om fartsgrensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...