Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann sveisann :p

Har oppkjøring på torsdag og lurer litt på hvilke spørsmål dere har fått på oppkjøringen?

Sikkert spurt mange ganger før men gidder ikke lese hele tråden :p

 

Takk på forhånd :)

 

Første gangen eg hadde oppkjøyring fekk eg spørsmål om dekkdimensjonen. Det var berre å sjekke i vognkortet og sjå at alt samsvara med det som står på dekket. Bilen eg kjøyrte opp med hadde alternative dekk som også stod oppført.

 

Andre gangen fekk eg spørsmål om å vise at alle bremselysa virka, så eg forklarte sensor bremselysa og sendte ho bak for å sjekke om dei virka. Fekk tilleggspørsmål om det er forsvarlig å kjøyre om bremselysa ikkje virka. Eg sa at det var mulig å kjøyre midlertidig dersom det berre var eit bremselys som var gått, og resten virka, men at ein burde komme seg til verksted og få fiksa det raskt. Sa derimot at viss alle bremselysa var defekte, var det ikkje forsvarlig å kjøyre.

 

Nei, ein stryke ikkje dersom ein ikkje klare å sikkerhetsspørsmålet, men det kan vere med å trekke opp inntrykket. Det viktigaste er korleis ein kjøyre. Å svare riktig på sikkerhetsspørsmålet er ingen garanti for å stå. Sjølv om eg svarte riktig så bestod eg ikkje førarprøva første gangen. Faktisk nevnte ikkje sensor noko om sikkerhetsspørsmåla nokon av gongane, då ho oppsummerte. Alt i alt er det berre ein brøkdel av førarprøva.

Lenke til kommentar
Har oppkjøring på fredag i stjørdal. Selv har jeg kjørt mest i trondheim, så er veldig ukjent i terrenget der oppe :< Noen tips?

Kjør heller for sakte enn for fort - Kjørte selv opp på et sted jeg aldri hadde kjørt på før og jeg kjørte på en landevei som hadde 80 sone, men jeg holdt mellom 60 og 70 og fikk ikke noe minus på det.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er ny her. Ser det er her man skal lufte noen tanker om oppkjøring!

Har oppkjøring på mandag og kjørte kjempe dårlig i går på langkjøring!

 

Hun maste veldig om plassering i rundkjøring og farten min inn i krysset! Fikk også beskjed om å blinke inn i rundkjøring noe jeg aldri har lært før.. Hadde en helt ny lærer, hun mente at med en feilplassering i rundkjøring stryker jeg!

 

Hun sa selv at hun var strengere enn biltillsynet, men knuste selvtilliten min med masse negative kommentarer hele turen..

 

Skal ut å øve rundkjøringer i dag. Måtte også øve på lukeparkering..

 

Noen som vet om det er vanskelig å kjøre opp i regn klokka 1300 ? kjører opp i oslo

 

Har vært nervøs i flere uker nå!

Lenke til kommentar
Hei, jeg er ny her. Ser det er her man skal lufte noen tanker om oppkjøring!

Har oppkjøring på mandag og kjørte kjempe dårlig i går på langkjøring!

 

Hun maste veldig om plassering i rundkjøring og farten min inn i krysset! Fikk også beskjed om å blinke inn i rundkjøring noe jeg aldri har lært før.. Hadde en helt ny lærer, hun mente at med en feilplassering i rundkjøring stryker jeg!

 

Hun sa selv at hun var strengere enn biltillsynet, men knuste selvtilliten min med masse negative kommentarer hele turen..

 

Skal ut å øve rundkjøringer i dag. Måtte også øve på lukeparkering..

 

Noen som vet om det er vanskelig å kjøre opp i regn klokka 1300 ? kjører opp i oslo

 

Har vært nervøs i flere uker nå!

 

føler med deg :p

 

Kjørte opp i Oslo klokken 12 på en Tirsdag !

Det var mye trafikk, men ikke såpass mye at du står i kø !

Jeg strøyk dessverre, fikk en veldig streng sensor, så det var litt kjipt.

 

Har bestilt ny i Oslo og er ikke lenge til neste nå, gleder meg til jeg får lappen :)

 

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
/quote]

 

føler med deg :p

 

Kjørte opp i Oslo klokken 12 på en Tirsdag !

Det var mye trafikk, men ikke såpass mye at du står i kø !

Jeg strøyk dessverre, fikk en veldig streng sensor, så det var litt kjipt.

 

Har bestilt ny i Oslo og er ikke lenge til neste nå, gleder meg til jeg får lappen :)

 

 

Masse lykke til :)

 

Til deg og :p

 

Hva gikk galt første gang?

Lenke til kommentar
/quote]

 

føler med deg :p

 

Kjørte opp i Oslo klokken 12 på en Tirsdag !

Det var mye trafikk, men ikke såpass mye at du står i kø !

Jeg strøyk dessverre, fikk en veldig streng sensor, så det var litt kjipt.

 

Har bestilt ny i Oslo og er ikke lenge til neste nå, gleder meg til jeg får lappen :)

 

 

Masse lykke til :)

 

Til deg og :p

 

Hva gikk galt første gang?

 

Jeg strøyk på litt dårlig feltskifte til tider og jeg lå for nærme en lastebil i vålerenga tunnelen.

Utenom det var det ikke noe annet egentlig, om du ikke tar med at jeg "kutta" rundkjøringene litt, men det var 100% med vilje, siden det ikke var en eneste bil i nærheten(vet at det var feil)

 

Men de 3 tinga da, strøyk jeg på, trodde ærlig ikke det var nok, men var visst det :)

 

Men fikk et kjempe pluss for god bilbehandling og det var en av hans mest behaglige turer(sa han da) :)

 

Gi oss beskjed om du består eller ei da =)

Lenke til kommentar
/quote]

 

føler med deg :p

 

Kjørte opp i Oslo klokken 12 på en Tirsdag !

Det var mye trafikk, men ikke såpass mye at du står i kø !

Jeg strøyk dessverre, fikk en veldig streng sensor, så det var litt kjipt.

 

Har bestilt ny i Oslo og er ikke lenge til neste nå, gleder meg til jeg får lappen :)

 

 

Masse lykke til :)

 

Til deg og :p

 

Hva gikk galt første gang?

 

Jeg strøyk på litt dårlig feltskifte til tider og jeg lå for nærme en lastebil i vålerenga tunnelen.

Utenom det var det ikke noe annet egentlig, om du ikke tar med at jeg "kutta" rundkjøringene litt, men det var 100% med vilje, siden det ikke var en eneste bil i nærheten(vet at det var feil)

 

Men de 3 tinga da, strøyk jeg på, trodde ærlig ikke det var nok, men var visst det :)

 

Men fikk et kjempe pluss for god bilbehandling og det var en av hans mest behaglige turer(sa han da) :)

 

Gi oss beskjed om du består eller ei da =)

 

Skal det :p

Men fikk høre i går at man ikke skal gasse i en rundkjøring. Jeg kutta også rundkjøringene da jeg kjørte i går, da ble læreren sur.. Men skal kjøre litt nå og prøve meg på masse rundkjøringer og kryss..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...