Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

/quote]

 

føler med deg :p

 

Kjørte opp i Oslo klokken 12 på en Tirsdag !

Det var mye trafikk, men ikke såpass mye at du står i kø !

Jeg strøyk dessverre, fikk en veldig streng sensor, så det var litt kjipt.

 

Har bestilt ny i Oslo og er ikke lenge til neste nå, gleder meg til jeg får lappen :)

 

 

Masse lykke til :)

 

Til deg og :p

 

Hva gikk galt første gang?

 

Jeg strøyk på litt dårlig feltskifte til tider og jeg lå for nærme en lastebil i vålerenga tunnelen.

Utenom det var det ikke noe annet egentlig, om du ikke tar med at jeg "kutta" rundkjøringene litt, men det var 100% med vilje, siden det ikke var en eneste bil i nærheten(vet at det var feil)

 

Men de 3 tinga da, strøyk jeg på, trodde ærlig ikke det var nok, men var visst det :)

 

Men fikk et kjempe pluss for god bilbehandling og det var en av hans mest behaglige turer(sa han da) :)

 

Gi oss beskjed om du består eller ei da =)

 

Skal det :p

Men fikk høre i går at man ikke skal gasse i en rundkjøring. Jeg kutta også rundkjøringene da jeg kjørte i går, da ble læreren sur.. Men skal kjøre litt nå og prøve meg på masse rundkjøringer og kryss..

 

Kjørelæreren min er veldig streng på det med gassing i rundkjøringer... skulle nesten tro jeg måtte ut og blåse bilen gjennom rundkjøringen... Men jeg er jo enig i det han sier, da man får krefter som gjør at bilen dras ut på siden hvis man gir gass i rundkjøringen.

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppkjøring om 38 timer og 17 minutter! Tips i Bodø by?

 

 

Lykke til.. er Cirka samme tid som jeg skal kjøre opp.. Bare jeg kjører opp i Oslo :p

 

Merker nervene nå..

 

Etter hva jeg har forstått er det bare å ta det med ro og husk plassering, blinking, fart, vikeplikt og overblikk :D

 

Sitter det er du safe..

Lenke til kommentar

JIPPI:D sto endelig på oppkjøring mandag den 22!! var på andre forsøket. Fikk noen grusomt smale veier

men gikk bra.

 

Mine tips til alle dere som skal kjøre opp:

 

-->Plassere deg riktig på veien. det som hjalp meg var å måle midten på rattet til midten på veien

 

-->Senk farten mot kryss jevnt. signal,plassering,brems og så sving;)

 

-->rundkjøringer! skal du mot høyre eller rett frem,plasser deg til høyre,skal du helt til venstre,blink til venstre før du kjører inn i rundkjøringen og hold deg i venstre felt/mot venstre.

 

--> er du usikker på hvor du ligger på veien,kast et raskt blikk mot høyre ytre speil,der ser du om du er passe nerme hvite linja.

 

-->når du skal ryggeparkere,let etter den ultimate plassering,altså rett overfor parkeringsplassen og rygg rett bak. ta det rolig og krypekjør. bruk utvendige speil for å sjekke plassen du har på hver side,og ta med i beregningen plass til å åpne dørene.

 

-->nesten det beste rådet mitt må vere å LESE denne tråden!! den har hjulpet meg sinnsykt mye.

 

Håper dette kan vere noe til hjelp:) MASSE LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!:)

Lenke til kommentar

Uff oppkjøring i morgen.. Holdt på å kjøre ned en barnevogn i dag :S merker nervene sakte sniker seg inn i magen min...

 

Men jeg tror ikke jeg kan bli noe særlig bedre enn jeg er, så håper på det beste! Jeg håper faktisk på overskyet og litt regn i morgen.. Bare så det er færre ute å går...

Lenke til kommentar

Å gjøre "brølere" rett før oppkjøringa kan virke litt skremmende ja, gjorde det selv, men hadde ikke noen problemer når jeg skulle kjøre opp. Tror det kan hjelpe deg i å være ekstra skjærpet, husker du på å ha god oversikt, fartstilpassing og selvfølgelig overholder vikeplikt og skaper flyt i trafikken er det gode muligheter for å bestå :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med at bilen en bruker hos kjøreskolen er enten dårlig/uvant å kjøre, sånn at noen har fått byttet bil?

 

Jeg liker absolutt ikke den bilen jeg kjører, det er grunnet det er en utrolig uvant bil for meg å kjøre(vet man skal kunne kjøre alle typer) men jeg takler ikke den bilen, og det merket jeg fint på oppkjøringen også.

 

Kan man da evt cashe ut for å få låne en annen bil enten av vegvesenet, biltilsynet etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...