Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var vel det at jeg var mer til fiende enn venn med bilen. Kan nevne eksempel med giringa. Var veldig hard med girkassa og klarte å kvele bilen, ved å glemme å ta inn kløtsj ved f.eks venstresving, men likevel hard på bremsepedal. Altså. Men gjaldt mest giringa egentlig.

 

Det er best å vere positiv. Spørr deg selv; Hva er mine sterke og svake sider? Hvordan kan jeg jobbe med de svake sidene, og hvordan kan jeg få fram mine sterke sider ved oppkjøringa? Hvordan kan jeg vise sensor at jeg fortjener lappen? Du er jo ikkje kommt så langt utan grunn. Ein anna ting som er viktig er å registere alle eventuelle feil under prøva, og nevne dei til sensor mot slutten og kanskje fortelle kva du ville ha gjort annerledes. Det var nok derfor eg strauk sist gang, fordi eg ikkje nevnte feila mine. Men husk, tru at du skal stå, so gjer du det:)

Aha, ok. Men så du får altså minus ved å drepe bilen?

 

Jeg prøver :p Har de siste dagene tenkt over de tingene som kjørelærer har påpekt under kjøretimene og gått gjennom de i hodet for å se hva jeg burde gjort bedre. Har funnet ut at største problemet mitt er at jeg er for fokusert på kjøringen når jeg svinger av veier at jeg ikke alltid får med meg skiltene, og dermed ikke får med meg hva fartsgrensen er og om det er forskjørsvei. Men skal ha en siste kjøretime i morgen så får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Huff... Fikk tidenes værste lærekjører foran meg i dag, no offence, men denne karen skulle nok hatt seg et par runder til rundt på en tom parkeringsplass.

 

For det første så kvalte han bilen hver eneste gang han skulle begynne fra stille start, i tillegg til at han hompet bortover hver gang han skulle skifte gir (dog ikke værste problemet). For det andre kjørte han 20-30 km/t under fartsgrensen, konstant! I tillegg så han i speilet hvert 2. sekund.

 

Så skulle jeg ut på motorveien, noe han også skal, i 40-45 km/t. Går mot slutten av påkjøringsfeltet og han begynner å bremse ned av alle ting. Så, bestemmer meg for å kjøre på (kom meg opp i ca. 70 da jeg hadde holdt litt avstand fra ham). Når jeg da er så og si på sida av ham helt på slutten av påkjøringsfeltet finner han ut at nå er det lurt å kjøre utpå (vil tippe han lå mellom 30 og 35km/t.

Har aldri vært så redd i hele mitt liv, kastet meg over i det andre feltet, rett etter jeg hadde sjekket om det var klart/nok plass.

 

Millisekunder fra en ganske god kjedekollisjon da det var rundtom rushtider.

 

Ikke direkte passende i tråden, men måtte lufte litt frustrasjon.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Klarte oppkjøringen i dag kl 11.20 i Namsos, Kjøre turen varte i ca 40 minutter, før jeg var tilbake på starsjonen. Jeg fikk ikke høre om noen feil jeg hadde eventuelt gjort. På sikkerhets spårsmålene gikk det fra 1-36 eller noe spårsmål som jeg måtte velge ett tall, jeg valgte 31, og da måtte jeg skjekke Om spylefuksjonen på "viskerne funket", Jeg måtte også vise hvor jeg hadde på spyleveske, så det!

Lenke til kommentar

Aight, da var oppkjøringen bestått!:-D begynnte dårlig med å la flere store luker gå forbi, så oppdaget jeg at døren min kun var delvis lukket, så mens jeg lukket døren så kjørte jeg forbi krysset jeg skulle inn til. Men etter dette så gikk det bare oppover. Fikk begrunnelsen god bilbehandling.

Lenke til kommentar
Aight, da var oppkjøringen bestått!:-D begynnte dårlig med å la flere store luker gå forbi, så oppdaget jeg at døren min kun var delvis lukket, så mens jeg lukket døren så kjørte jeg forbi krysset jeg skulle inn til. Men etter dette så gikk det bare oppover. Fikk begrunnelsen god bilbehandling.

 

Gratulerer : D Sant det kjennast fantastisk?

 

Eg kjøyrte aleine for første gang igår og storkoste meg (sjølv om det var litt skummelt). Men har aldri følt at eg faktisk beherska bilkjøring så godt som då eg fekk kjøyre med lappen. :p

 

Blir roadtrip til Stavanger i helga. Gleda meg noke sjukt : D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...