Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
^Altså, jeg øvde meg på en Nissan siden jeg byttet kjøreskole i sommer og kjørte en Vw på oppkjøringa.. btw... jeg STO!!!! Kjørte bare en halvtime:)

 

Gratulerer :D

Selv skal jeg ha oppkjøring til onsdag, gruer meg noe helt enormt :ohmy:

 

Synes vel selv at jeg er flink nok til å få førerkortet, men er redd for at nervene skal ødelegge hele opplegget (slik at jeg gjør feil jeg normalt ikke ville gjort) :ermm:

 

uff, men husk at det ikke er en big deal om du stryker, da er det bare å bestille ny time.

 

Hvor skal du kjøre opp forresten?

 

Det er ikke verdens undergang nei, men litt kjipt når det koster ca 2500 kr å kjøre opp, i tillegg står bilen klar og forsikring og alt er ordnet. Og så er jeg mektig lei av å reise kollektivt :p

 

Jeg skal kjøre opp i Larvik :-)

 

 

hehe, ser den. Er i samme situasjon selv, alt er klart, bortsett fra oppkjøringa ^^

 

2500? det var billig syns jeg : )

 

kjøreskolen skal ha 1650 for leie av bil, 720 for oppkjøringa og 200 for førerkort. har jeg glemt noe? :O :p

 

Stemmer nok ganske bra det, om timesprisen til kjøreskolen tilsier 1650.

Kjøreskolen jeg bruker er på 450 i timen, og jeg havner vel godt over 3000 på oppkjøringa.

 

Ta med kjørelærer på oppkjøringa! Funket meget bra med meg da jeg selv og sensoren slappa av mer. Ble god og løs stemning inne i bilen, og ikke det nervøse fokuset på å klare det. Jeg besto med en liten annmerkning om at jeg var pittelitt for treg til å ta sjanser på luker i trafikken.

 

 

Er ikke det litt kleint a?

Har ingen erfaring med det, men det er ikke noe jeg kunne tenkt meg, blir nesten som en sensor nr2 som også sitter og ser på kjøringen din, uuusj.

Holder nok med at en ser på ^^

Lenke til kommentar
Prisliste:

 

Teori kl. B: 335,-

Praksis kl. B: 720,-

Førerkortbilde: 62,-

Utstedelse: 200,-

 

Hentet fra mine egne kvitteringer.

hvorfor koster det 62 kr for et bilde som de tar i en automat som er hel digital ffs.

burde vert gratis. (med tanke på hvor mye det koster å trykke ja/nei på en data i en time)

Lenke til kommentar
Ta med kjørelærer på oppkjøringa! Funket meget bra med meg da jeg selv og sensoren slappa av mer. Ble god og løs stemning inne i bilen, og ikke det nervøse fokuset på å klare det. Jeg besto med en liten annmerkning om at jeg var pittelitt for treg til å ta sjanser på luker i trafikken.

 

 

Er ikke det litt kleint a?

Har ingen erfaring med det, men det er ikke noe jeg kunne tenkt meg, blir nesten som en sensor nr2 som også sitter og ser på kjøringen din, uuusj.

Holder nok med at en ser på ^^

Vel, i mitt tilfelle ble det slik at sensoren og kjørelærern begynte å prate mannskit i bilen. Noe som videre førte til at sensoren helt glemte at han var med på oppkjøring xD

Lenke til kommentar
Ta med kjørelærer på oppkjøringa! Funket meget bra med meg da jeg selv og sensoren slappa av mer. Ble god og løs stemning inne i bilen, og ikke det nervøse fokuset på å klare det. Jeg besto med en liten annmerkning om at jeg var pittelitt for treg til å ta sjanser på luker i trafikken.

 

 

Er ikke det litt kleint a?

Har ingen erfaring med det, men det er ikke noe jeg kunne tenkt meg, blir nesten som en sensor nr2 som også sitter og ser på kjøringen din, uuusj.

Holder nok med at en ser på ^^

Vel, i mitt tilfelle ble det slik at sensoren og kjørelærern begynte å prate mannskit i bilen. Noe som videre førte til at sensoren helt glemte at han var med på oppkjøring xD

 

Haha.. Det høyrtes ikkje heilt bra ut. Kjøyrelæraren din distraherte sensor, med andre ord?;p

 

 

 

Timeprisen på kjøyretime der eg bur er 580,- . Betalte vel 1750 for leige av bil på oppkjøyringa, trur eg.

Lenke til kommentar

Da var det oppkjøring i morgen tidlig(09:30 - Egersund, Rogaland)! Mener å huske jeg har lest alle de 30(?) spørsmålene man kan få før selve kjøringen starter, i denne tråden? Noen som har peiling om jeg husker feil/eller har link til en side hvor jeg kan finne disse spørsmålene?

- Er mest spørsmålene jeg er urolig på, selve kjøringen skal gå fint så lenge jeg konsentrerer meg.

Lenke til kommentar
Har oppkjøring på onsdag morgen klokken 8.10 midt i rushen. Hva skjer om jeg får en rute som går gjennom byen og der hvor det er mye trafikk og kø? Skal jeg bare bli sittende i køen i 1 time? Har oppkjøring i Oslo btw! :)

 

En oppkjøring er på 45min uansett, så er vell egentlig bare digg og ligge i en kø i 45min ? :)

Lenke til kommentar
Har oppkjøring på onsdag morgen klokken 8.10 midt i rushen. Hva skjer om jeg får en rute som går gjennom byen og der hvor det er mye trafikk og kø? Skal jeg bare bli sittende i køen i 1 time? Har oppkjøring i Oslo btw! :)

 

Har på samme tidspunkt som deg og i samme by.

 

Du får nok en rute utenfor byen, altså mot Nittedal -> Lørenskog etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...