Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

en ting jeg la merke til når jeg kjørte opp for 2 gang i Oslo var at, den sensoren også får den lappen fra den første oppkjøringen min, altså han ser hva hun første skrev ned og hva som strøk meg der.

Dette er vel noe som er veldig negativt? Nå som jeg har strøket 2 ganger og når jeg kjører opp 3 gang får den "nye" sensoren se de 2 andre gangene og alle feila mine.

 

Eller tror dere at sensor ikke bryr seg om hva som har skjedd de andre gangene?

Føler nesten at jeg stryker på forhånd nå, pga det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gratulerer med lappen! Håper du koser ræva av deg!

Takk. You bet! :D

 

Gratulerer : D Sant det kjennast fantastisk?

 

Eg kjøyrte aleine for første gang igår og storkoste meg (sjølv om det var litt skummelt). Men har aldri følt at eg faktisk beherska bilkjøring så godt som då eg fekk kjøyre med lappen. :p

 

Blir roadtrip til Stavanger i helga. Gleda meg noke sjukt : D

Takker. Jepp, helt utrolig! :)

 

Gleder meg virkelig til jeg får meg egen bil nå, da blir det kjøring for alle penga :)

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Hadde oppkjøring idag og besto! YAY! YAY!

 

Var veldig redd for hvilke sikkerhetsspørsmål jeg kom til å få. Drev å leste på det i hele går og timene før jeg skulle kjøre opp.

 

Eneste han spurte om var hva man fant: Spylvæske, bremsevæske, olje og servostyringsvæske beholderene (hvor man fyller det på). Og det gikk jeg gjennom 5min før jeg skulle kjøre opp (spurte kjørelæreren min om han kunne gå gjennom det som var under panseret med meg, og det gjorde han!). Veldig lettet for å si det sånn.

 

Resten av kjøring gikk lett. Kjørte for det meste på landevei og maks 10 min i sentrum.

 

Forsalg:

 

Ikke ha for stor fart mot kryss, rundkjøringer, lyskryss osv.

Ha så god oversikt som mulig (se i speilet osv). Vis at du har oversikt med å senke fart osv for å få flyt i kjøringen

Pass på at du plasserer deg riktig.

 

Sensoren snakket ganske mye. Så var ikke plagsomt stillhet mens vi kjørte.

 

Ellers var det ikke noe mer :D

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
Hadde oppkjøring idag og besto! YAY! YAY!

 

Var veldig redd for hvilke sikkerhetsspørsmål jeg kom til å få. Drev å leste på det i hele går og timene før jeg skulle kjøre opp.

 

Eneste han spurte om var hva man fant: Spylvæske, bremsevæske, olje og servostyringsvæske beholderene (hvor man fyller det på). Og det gikk jeg gjennom 5min før jeg skulle kjøre opp (spurte kjørelæreren min om han kunne gå gjennom det som var under panseret med meg, og det gjorde han!). Veldig lettet for å si det sånn.

 

Resten av kjøring gikk lett. Kjørte for det meste på landevei og maks 10 min i sentrum.

 

Forsalg:

 

Ikke ha for stor fart mot kryss, rundkjøringer, lyskryss osv.

Ha så god oversikt som mulig (se i speilet osv). Vis at du har oversikt med å senke fart osv for å få flyt i kjøringen

Pass på at du plasserer deg riktig.

 

Sensoren snakket ganske mye. Så var ikke plagsomt stillhet mens vi kjørte.

 

Ellers var det ikke noe mer :D

 

 

Grattis ! Hvor kjørte du opp?

Lenke til kommentar

Det blir jo helt opp til deg, men jeg ville helt klart bare gått inn for å bli ferdig med det. Det regnet fælt da jeg kjørte opp, og selv om det er bedre enn vinterføre, var det ikke noe ønskevær. Tidspunktet på dagen var også helt på trynet, men det gikk fint. Bare tilpass farten etter forholdene, så går det nok greit skal du se.

Lenke til kommentar
Jeg tenker på å begynne med oppkjøringen nå, men liker ikke å kjøre når det er glatt ute. Vil det være lurest av meg å vente til vinteren blir ferdig før jeg starter da? Er jo ikke så lenge til den kommer.

Det er jo fryktelig viktig å lære å kjøre på vinterføre da. Jeg er bare glad for at noen av timene var på glatta eller i hvertfall snø.

Lenke til kommentar

Lykke til :)

 

Skal ha oppkjøring i morra jeg å. Er nærvøs ja kjenner jeg. Hadde kjøretime/kjøretimer i dag også, og det ble litt småfeil, men fikk sånn lapp på det som er viktig også har jeg et ark der det står litt mer om ting som er viktig, så jeg satser på at det går fint i morra. Uannsett så er det jo sånn oppvarmingsrunde først da, så vi håper på det beste.

Lenke til kommentar
Hadde oppkjøring idag og besto! YAY! YAY!

 

Var veldig redd for hvilke sikkerhetsspørsmål jeg kom til å få. Drev å leste på det i hele går og timene før jeg skulle kjøre opp.

 

Eneste han spurte om var hva man fant: Spylvæske, bremsevæske, olje og servostyringsvæske beholderene (hvor man fyller det på). Og det gikk jeg gjennom 5min før jeg skulle kjøre opp (spurte kjørelæreren min om han kunne gå gjennom det som var under panseret med meg, og det gjorde han!). Veldig lettet for å si det sånn.

 

Resten av kjøring gikk lett. Kjørte for det meste på landevei og maks 10 min i sentrum.

 

Forsalg:

 

Ikke ha for stor fart mot kryss, rundkjøringer, lyskryss osv.

Ha så god oversikt som mulig (se i speilet osv). Vis at du har oversikt med å senke fart osv for å få flyt i kjøringen

Pass på at du plasserer deg riktig.

 

Sensoren snakket ganske mye. Så var ikke plagsomt stillhet mens vi kjørte.

 

Ellers var det ikke noe mer :D

 

 

Grattis ! Hvor kjørte du opp?

 

Kjørte opp i Elverum.

 

Tusen takk for det :)

 

"glad for å være ferdig med det"

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...