Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

- Vikepliktsbrudd: Innkjøring på E6 i 80 sone, tar kort luke.

- Høy fart inn mot kryss med vikeplikt.

- Høy fart mot kryss med dårlig sikt og fortau.

 

Surt å stryke. Men, vikepliktsbrudd i 80-sone, det _kan_ være nok alene til strykgrunn etter hva jeg har hørt, så jeg vet ikke helt om stryken er så veldig usaklig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er igang med oppkjøringsforbredelser nå jeg også. Skal ta teoriprøva neste uke satser jeg på.

 

Noen tips til den? Jeg har prøvd meg på teoriproven.no men den er jo veldig enkel. Har også prøvd et par av de gamle prøvene, de der man skulle svare på fler anternativ. Men hvordan er de nye i forrhold? Noe en garantert får sp.mål om?

Lenke til kommentar
Er igang med oppkjøringsforbredelser nå jeg også. Skal ta teoriprøva neste uke satser jeg på.

 

Noen tips til den? Jeg har prøvd meg på teoriproven.no men den er jo veldig enkel. Har også prøvd et par av de gamle prøvene, de der man skulle svare på fler anternativ. Men hvordan er de nye i forrhold? Noe en garantert får sp.mål om?

6069044[/snapback]

 

Du kan forberede deg på www.atl.no www.trafikkportalen.no og teoriproven.no

Sånn som jeg gjorde og bestod den for en måned siden.

Lenke til kommentar
Oppkjøring om 2 dager, til fredagen altså.

Både gruer og gleder meg, hvor lenge varer egentlig oppkjøringen?

 

Bør man si ifra til sensor med engang man gjør feil, eller er det noe en bør snakke om etterpå om sensor spør ?

6077254[/snapback]

Mitt oppkjøring varte i 50min.

Hadde ikke feil så vil tippe at å si feilene med engagn er bedre samt si hvordan du ville kjørt iforhold til feilen.

Lenke til kommentar

- Vikepliktsbrudd: Innkjøring på E6 i 80 sone, tar kort luke.

- Høy fart inn mot kryss med vikeplikt.

- Høy fart mot kryss med dårlig sikt og fortau.

 

Surt å stryke. Men, vikepliktsbrudd i 80-sone, det _kan_ være nok alene til strykgrunn etter hva jeg har hørt, så jeg vet ikke helt om stryken er så veldig usaklig.

6068627[/snapback]

Hvordan skal man opptre i denne 80-sonen da? Det er vanligvis forskjørsveg i 80-soner. Hva gjorde du feil og dere andre, innkjøring på E6 i 80-sone, tar kort luke? Sier meg ingen ting. Mener sensor at Jtand skulle slippe forbi de andre da? Slik oppfatter jeg det.

Lenke til kommentar

Da var teorien overstått, og med tre feil :) Så det gikk greit.

 

Syntes den var mye enklere en folk skal ha det til. Jeg hadde vel en 9-10 feil på den tentamen prøva jeg tok på kjøreskolen for et par dager siden. Dessuten var sp.målene på den ordentlige prøven mye mer ryddige en jeg hadde trodd :)

 

Så folkens, les godt, og man har ingen ting å grue seg til. Les boka, øv på www.teoritentamen.no og ta en tentamen på skolen hvis det er mulig. Det burte holde.

Lenke til kommentar

Skal ha oppkjøring i starten av juni. Kjørelæreren min sier jeg kjører veldig bra, teknisk dyktig og ellers god til å passe på trafikkregler og det der. Det eneste jeg må er å bevege blikket mer. Men jeg synes det er så sinnsykt vanskelig å se overalt hele tiden når man kjører. Jeg bruker jo selvfølgelig speil og ser framover og rundt i trafikkbildet hele tiden, men allikevel er det ikke alt jeg oppdager:S er så vanskelig! Ifølge kjørelæreren min, kan noen sensorer gi meg lappen, mens andre kan være tvilende pga. dette. Noen som har hatt samme erfaring?

Lenke til kommentar

Jeg fikk høre det samme, helt til jeg stod med lappen i hånden. Jeg merker nå at jeg var utrolig lite flink til å se meg rundt, og nå får jeg med meg langt mer. Det eneste tipset er å kjøre masse, jo mer automatisk alt annet går, jo mer kan du konsentrere deg om å flytte blikket riktig, slik at dette også blir automatisert. :) Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...