Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Veldig forskjellige fra sted til sted tydeligvis. Jeg deler faktisk rom med ei jente på Rygge for øyeblikket. De har selvfølgelig egne dusjer og toalett.

 

Litt off-topic, men hva gjør du på Rygge? Kjenner du en Skofsrud som er der?

Er på brann, redning, og plasstjeneste. Hm, jeg kjenner ikke navnet, men hvilken stilling har vedkommende?

 

Ja, hørte at dere på brannvern fikk unntak for det. På kaserna vår (Rygge) har vi tæssen gutterom, og et jenterom hvor de har samlet jentene, som er fra forskjellige avd til og med. Klønete løsning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Oss" er CSS, holder til i Rusta leir på Bardufoss. Regelen er at jenter ikke kan oppholde seg på gutterom og gutter ikke kan oppholde seg på jenterom. Dermed er det kun i TV-stua, velferden osv vi kan være sosiale med det motsatte kjønn.

 

Det står mye rart i det reglementet. I følge reglementet skal man bl.a ikke være på besøk hos andre rom, uansett kjønn.. Det er lite av det som står skrevet som blir håndhevet for å si det sånn.

Og er det regler du ikke liker, så meld fra til TTV/KTV/BTV så blir det tatt opp. Vi fikk bl.a innført PC i senga, samt at leselys og TV kan være påskrudd etter rosignal i KP4. Alt er mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som vet hvordan kurset for ops ass er? Er ferdig med rekrutten om 2 uker og så er det straka veien opp til Ørlandet :)

 

 

Visste ikke at det var kurs for det en gang? Jeg er ops ass i Bodø på FOH, og jeg dro rett opp uten noe kurs. Eller jeg var på et sanitetskurs da som gikk til helsikken, men det var fordi jeg søkte sanitet og ble plassert på et random annet sted. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan søke på UB-kurs (ett-årig befalsskoleutdanning), gjennomføre de seks månedene elevperiode og så gi meg? Er 100 dager inn i førstegangstjenesten nå, men vurderer å søke FOS til januar.

 

Heller tvilsomt, da de 6 mnd du tjenestegjør som UB Korporal er en del av utdanningen.

Lenke til kommentar

Var på sesjon, føler meg i grunn litt rævpult. GSV, Panser og 2. Bataljon fullt både til sommer og vinter...

 

Men blir sikkert moro i Ingeniørbataljonen :)

 

edit: Er det mye stormingeniør-tjeneste? Ute i skogen?

 

Eller er det bare TIP-bomser, "mekk og drekk", gravemaskiner og faen?

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Var på sesjon, føler meg i grunn litt rævpult. GSV, Panser og 2. Bataljon fullt både til sommer og vinter...

 

Men blir sikkert moro i Ingeniørbataljonen :)

 

edit: Er det mye stormingeniør-tjeneste? Ute i skogen?

 

Eller er det bare TIP-bomser, "mekk og drekk", gravemaskiner og faen?

 

Er det helt fullt? Har hørt at systemet funker sånn at de har et visst antall plasser å dele ut per sesjonsdag eller noe sånt. Hvis det faktisk er fullt er det rimelig kjipt, jeg er innkalt på tirsdag og har lyst til å havne i Panser. Hvis det ikke er mulig fordi de har kalt meg inn sent er det mildt sagt ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...