Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

An Army grunt stands in the rain with a 15 kg. pack on his back,

5 kg. weapon in hand, after having marched 15 km, and says, "This sucks."

 

An Army Airborne Ranger stands waist deep in the rain with a 25 kg. pack on his back,

weapon in hand, after having jumped from an airplane and marched 30 km,

and says with a smile, "This sucks just fine!"

 

A Special Forces soldier lies in the mud, 40 kg pack on his back,

weapon in hand, after swimming 10 km to shore, crawling through a swamp and

marching 40 km at night past the enemy positions,

says with a grin, while biting the head of a snake "This really sucks, I wish it could suck more....."

 

An Air Force Pilot flying over the battlefield, the rain is pouring down,

looks down at the soldiers below and says: "Sure sucks down there!"

 

An Air Force officer sits in an easy chair in his air conditioned,

carpeted room and says to his friend, "Man.. Cable's out! This sucks!"

 

Luftforsvaret ftw

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maten har vært god foreløbig btw.

 

Ut ifra mine erfaringer er den god middagen etter feltuka, tidlig i rekrutten, og siste lunsj. Men kan jo hende september innrykket har bedre mat :)

 

^

This

 

 

Nja noen retninger innenfor luft har ganske mye felt de over gangen (NIS) er nå på rundt 90 feltdøgn med 3 måneder igjen (jeg som er i hund har mye kurs nå istarten men rett etter kurset er vi blitt forespeilet 4 uker i felt på rad) av førstegangstjenesten og de skal iallefall på en øvelse med fallskjermjegere iløpet av november.

 

Så er jo ikke helt enig i luftforsvaret på tegneserien men selvsgt masse slække stillinger her.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Fælt hvor mye pressen syter om div kamprop osv fra de på intops. Når det gjelder sytingen om holdninger, så trodde jeg at man hadde tullefaget etikk og militærmakt for å forhindre sånt. Når det gjelder Kampropet til Valhalla, så ser jeg heller ikke noe problemer med det. Men selvfølgelig så kan vell prestene se det siden dette strengt tatt blir hedensk og sånt liker de ikke.

 

Et innlegg uten struktur, delvise meninger og ikke minst litt synsing.

Lenke til kommentar

Enig med deg i at det er mye oppblåste saker om Forsvaret i media for tiden.

Det er viktig at man tar tak i dårlige holdninger blant folkene våre, da dette er noe vi helst assosierer med "fienden", i tillegg til at det ødelegger hensikten med operasjonene der nede.

På den annen side har jeg inntrykk av at tilfeldig felthumor og lite gjennomtenkte, dog harmløse innfall blir tolket av media som de værste hatytringer med dype rasistiske baktanker. Skjønner at det kan være lett å tro for folk som ikke har vært i forsvaret og ser det hele utenfra.

Det er mye som bør forbli i felten av slike ting, ikke fordi det har så onde hensikter, men fordi det vil feiltolkes av "vanlige" mennesker som ikke har opplevd slike situasjoner selv.

Lenke til kommentar

Den billigste reisemetoden til to kompiser og meg er at vi tar bil sammen.. Betaler militæret bensinen?

Det billigste er garantert 50 kr per person for kystbussen. Og nei, Forsvaret betaler for billigste reisemåte, så tviler på at de dekker bensin, med mindre dere kan fremvise at det var umulig for dere å ta hurtigbåt eller kystbussen (eller andre, billigere alternativer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den billigste reisemetoden til to kompiser og meg er at vi tar bil sammen.. Betaler militæret bensinen?

Det billigste er garantert 50 kr per person for kystbussen. Og nei, Forsvaret betaler for billigste reisemåte, så tviler på at de dekker bensin, med mindre dere kan fremvise at det var umulig for dere å ta hurtigbåt eller kystbussen (eller andre, billigere alternativer).

De betaler i utgangspunktet kun for den billigste offentlige transporten. Om det mangler offentlig transport eller andre spesielle situasjoner, kan de betale for bensin.

Men, det jeg hørte var også at de uansett betalte for den billigste offentlige transporten.

Så, om du vil ta bil, så får du tilbake som om du tok buss, med 50% rabatt. Jeg er usikker på om hvordan dette fungerer i praksis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...