Gå til innhold

Røyker du, eller?


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkelt å forby/fordømme ting en selv ikke har behov for, men uhyre vanskelig når det er noe en selv trenger

 

Ingen trenger jo egentlig røyk, det er et selvlagd behov som egentlig bare i bunn og grunn handler om å ruse seg på nikotin, derfor synest jeg ikke det kan sammenlignes med biler som ødelegger ozonlaget eller andre lignende ting som det er et behov for.

greit jeg kan si meg enig, ingen trenger røyk.. men assa ingen trenger mobiltelefoner heller? d er egentlig ingen som trenger biler heller? eller andre framkomstmidler enn beina.. du kommer jo fram etterhvert.. se på fattige folk i afrika (ikke ment på noen måte som nedlatende på de eller noe sånt) men assa.. ja, de er fattige men de klarer seg uten alle tingene vi "trenger".. greit de er fattige og har ikke råd til d men renger d ikke fordet!

 

ja, jeg røyker når jeg føler for d og d er vel mange friminutt eller noe.. ++ liksom.. sigarer blir d også men ikke snus! d er etter min personlige mening ekkelt! å drekke er et verb jeg liker godt og gjør så fort sjansen byr seg.

 

tilbake til røyking, ja! d er kreftfremkallende men d er også potetgull og kunstgress... og jeg er ikke den personen som er mest hypp på å dra ut livet mitt lengst mulig ved å ikke gjørra en dritt i livet fordi jeg vil leve.man lever bare en gang... (så lenge man ikke er hindu som faren min sa).. dø som en glad 70åring m kreft.. greit for da har jeg liksom levd lengenok synes jeg...og å kunne slippe detta peset m å leggas inn på gamlehjem helt 100% senil! kanskje noen røyk kunne redda noen personer fra d?

 

rak ned på personer som røyker.. men se hvor vi er når dere er senile på gamlehjem gjemt bort i en krok redd for alt faen og vil bare dø! da er vel vi antakelig døe og har opprettet d vi skulle i livet..

Lenke til kommentar
blablabla... da er vel vi antakelig døe og har opprettet d vi skulle i livet..

Gratulerer, du sammenligner røyk med mobiltelefoner :) Også fortsetter du med å prate piss om at man kan bruke ben til å gå med, se på barnene i Afrika! Du sammenligner det også med potetgull og kunstgress, bra! Også kommer du med masse babbel som ikke inneholder nok vokaler til at jeg leser det, uansett:

 

You get the prize!

Lenke til kommentar
LarsP, du skuffer meg. Og det gjelder for øvrig alle andre her, bl.a headcleaver, som selv snuser og rakker ned på de som røyker.

vel, det er en stor forsjell på snus og røy.

for det første så påvirkes ikke omgivelsene og andre folk av snus. man får ikke en sky av tobakkrøyk rett i fjeset fra en snuser, og man blir ikke kjedesnusere av å bo sammen med/være på besøk hos en som snuser.

 

røyk er kreftfremkallende, i motsetning til snus, hvor eneste bieffekt er at i lengden kan man får stygge fortenner, og brunaktig tannkjøtt. men hey! det får jo røykerne også!

 

så jeg syntes ikke man kan sammenligne snus med røyk. ja, begge deler er tobakk, ja begge deler gir nikotin i blodet, men snusen har ingen av de større ulempene som røyk har.

 

 

men med det mener jeg ikke å rakke ned på røykere. folk kan røyke så mye de vil, så lenge jeg ikke trenger å gå bak de for å få tobakkrøyken i fjeset.

 

ps: for også si at jeg snuser lite. ja, endel på fisketur, men maks 4bleier om dagen.

og da er jeg i godhummør!

 

edit:

dø som en glad 70åring m kreft

og hvilker garanti har du for at du blir 70? eller at barna dine blir 70(hvis du forstatt røyker når den tiden kommer)

sjansen for at du og omgivelsene dine, inkludert familien, får kreft øker kraftig.

så hvis du vil gamble om livet, er det ditt valg, men jeg ville ikke gått å håpet å bli opp til 70år hvis du røyker mye.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Røyker litt iblandt, men ikke fast. Noen ganger går det 3 tyvepakninger på en helg, mens andre ganger er jeg uten røyk i ukesvis :p

 

Ang snus vs. røyk.

 

Har alltid dårlig samvittighet når jeg røyker pga jeg er klar over skadevirkningene og jeg tar alltid hensyn til andre før jeg tenner opp en kreftpinne...

 

Røyk:

Gule fingre

Stygge tenner/tannkjøtt

Noen sier at det gir rynker? wtf?

Kan bli steril

Lite gunstig under svangerskap

Kreft

Dårlig kondis

Flimmerhår blir borte

 

Snus:

Gule fingre/håndflate (etter lang, lang tids snusing)

Stygge tenner/tannkjøtt

(Leppa er ikke akkurat attraktiv den heller)

 

Røyk er mye værre enn snus IMO. Selv etter MANGE års forskning har forskerne enda ikke klart å finne noen håndfaste bivirkninger med snus. Det ser man f.eks på advarslene. På snus står det bare KAN være skadelig, og at det er avhengighetsskapende. På røykpakkene står det alle mulige slags ting. F.eks at "Smoking Kills" :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
(...) Nei han døde ikke av dette, men av slag i en alder på over 90 år .

Slag er en av mange sykdommer røyk kan fremprovosere, men lenge levde han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Snus = sølibat

Omvendt for meg. Rett før jeg ble i sammen med den ene eks'en min sto vi å kysset, så sa hun "du må prøve snus! Du hadde sikkert sett drithot ut." Og jeg bare "nå har det seg slik at jeg faktisk snuser." Sparks flew...

Lenke til kommentar

Snekker'n: Nei, man skal ikke forby/fordømme røyk fordi at det er farlig, man skal forby(noe man faktisk har gjort med tanke på røyking i det offentlige rom) røyk fordi det er til andre menneskers sjenanse. Hva folk gjør i sitt eget hjem, egen bil eller egen hage stiller jeg meg totalt likegyldig til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...