Gå til innhold

Røyker du, eller?


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor begynte du å røyke, white?

Jeg røyker ikke, men i min verden funker ikke øl uten røyk. Dessuten gjorde jeg som Mongo FuRY sier; begynte å røyke for å slutte å snuse. Det høres kanskje idiotisk ut, men jeg visste selvsagt hva jeg begikk meg ut på.

 

Enkelte røykere har begynt å snuse for å bli kvitt sin røykeavhengighet. Erfaringene viser imidlertid at snus gir sterk nikotinavhengighet og at det gjennomgående faktisk er mindre vanskelig å stumpe sigaretten enn å slutte med snus.

 

Det gikk fint å bruke røyken for å slutte med snusen, deretter slutte å røyke. Jeg har begynt å snuse igjen, av fri vilje, med tanke på militæret. Når jeg flytter hjemmefra, slutter jeg igjen.

 

Jeg er en av de mange som får den "jeg gir faen i alt"-holdningen når de drikker. Dermed gir jeg faen i at det står på røykpakken "RØYKING DREPER" fordi jeg er udødelig når jeg drikker.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis kun et selvskapt behov. Mange bruker røyken som avkobling, noe som ofte trengs i mange samfunn. Noen har behov for å bruke mange kosmetiske produkter, ta solarium og spise god/usunn mat - noe som også dreper. De fleste i denne verden er usunne, men det fine er at man kan velge selv hvilken måte man vil være usunn på.

 

Uansett så vil det alltid være folk som kjøper noe markedet har å by på. Det at produktet er avhengighetsskapende gjør det ikke noe bedre.

Tror det er få som begynner med røyk for å slappe av. Slik jeg har forstått det, er det for de aller fleste ubehagelig og kvalmende i begynnelsen. Avkoblingen folk får av en sigg er nok noe røykingen skaper. Kroppen får endelig litt nikotin igjen. Kanskje røykesuget gjør hverdagen mer stressende enn den hadde vert om personen hadde vert røykfri. Uansett klart en røykesugen person trenger en røyk etter en stressende hverdag for å koble av, men det betyr ikke at behovet ikke er selvskapt.

 

Røyk er ikke bare usunt men ganske så helsefarlig, leser dere ikke på røykpakkene, er masse fadenskap det gjør med kroppen

Lenke til kommentar

Røyker ikke og kommer aldri til å gjøre det heller.

 

Og for å forsvare den nedlatende holdningen vi ikke-røykere har;

- Dere som røyker, og er stolt av det: Gi meg ÉN god grunn til å røyke, så skal jeg pinadø begynne å røyke selv.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Hvorfor begynte du å røyke, white?

Jeg røyker ikke, men i min verden funker ikke øl uten røyk. Dessuten gjorde jeg som Mongo FuRY sier; begynte å røyke for å slutte å snuse. Det høres kanskje idiotisk ut, men jeg visste selvsagt hva jeg begikk meg ut på.

En kompis gjorde nettopp det, nå røyker og snuser han. Han betaler for å dø.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...