Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KJøpte meg X-FI extreme Audio idag, installerte de nyeste driverene fra nettet og så la jeg inn console launcher.

 

Når jeg starter Console launcher, så står den i Entertainment mode.

Hvordan får jeg byttet til andre modes?

 

Jeg finner ikke ut av det :-(

8472148[/snapback]

Jeg installerte Creative Audio Console.

Lenke til kommentar
KJøpte meg X-FI extreme Audio idag, installerte de nyeste driverene fra nettet og så la jeg inn console launcher.

 

Når jeg starter Console launcher, så står den i Entertainment mode.

Hvordan får jeg byttet til andre modes?

 

Jeg finner ikke ut av det :-(

8472148[/snapback]

Jeg installerte Creative Audio Console.

8472814[/snapback]

 

Hvilket kort anbefaler dere med som skal bytte ut det som er onboard til P5B deluxe? Jeg krever optisk enhet ut, at jeg kan benytte meg en fronttilkoblinger på kabinettet og at jeg skal slippe 5.25" bay. Det må dessuten være kompatibelt med Vista.

 

Viktigst av alt er at det er optisk utgang som gir meg DTS eller DD 5.1. Jeg har prøvd å titte, men det er så mye snakk om ting som ikke er kompatibelt overrens med Vista, driverproblematikk etc.

 

Takk for alle tips ;) (ps, lydkort er jeg grønn på).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Creative har vel sagt at det skal komme linux drivere til X-fi i tredje eller fjerde kvartal i år, mener jeg leste noe om det en gang. Mangel på linux drivere til x-fi er eneste grunnen til at jeg ikke kjører linux i tillegg til windows, må jo ha lyd!

8563748[/snapback]

Det forklarer mitt noe mislykkede forsøk på Ubuntu Live CD'n i helga. X-FI funker ikke og ATI-drivere er håpløst for en nybegynner. Lenge leve Linux, men jeg holder fortsatt en knapp på XP ;)

 

edit: Og jeg er ikke ute etter hjelp eller diskusjon mht Ubuntu, det har vi andre tråder til.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Kan noen kjapt anbefale meg et av disse lydkortene?

 

Jeg skal kun bruke det til spilling (med logitech z-5450 (5.1)) og kanskje en film i ny og ne, og vil da ha AC3.

 

Fryktelig mange modeller, jeg trenger bare det billigste som passer mitt bruk.

 

For de som ikke er kjent med lydanlegget jeg har, så har det 2x optisk inn, coax, og 3stk 3.5mm for front/bak/center&sub.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
jeg har anskaffet meg et creative xmod eksternt lydkort og opplever at det til tider skurrer ved bruk av pcn samtidig med lydavspillingen. noen som har vært borti problemet? aner noen råd?

 

på forhånd takk for alle innspill

 

Mvh Øyvind

8793115[/snapback]

Har hørt at det skal være et problem på nvidia Nforce 4 hk.

 

Hvilke funksjoner går jeg glipp av hvis jeg velger Xmod fremfor Xtreme Audio?

Lenke til kommentar
jeg har anskaffet meg et creative xmod eksternt lydkort og opplever at det til tider skurrer ved bruk av pcn samtidig med lydavspillingen. noen som har vært borti problemet? aner noen råd?

 

på forhånd takk for alle innspill

 

Mvh Øyvind

 

Du mister støtte for Digital Theater Systems (DTS) og Dolby Digital EX for surround til film/spill og 5.1 lydutganger, men skal du bruke den til bare musikk så er den utmerket og du kan lett flytte den mellom maskiner, hvis du skal bruke den til et stereo anlegg så må du ha et strømadapter(kontakt-->mini USB). jeg bruker laderen fra en Creative Zen ellers må du kjøpe ved siden av :D

Endret av Lush
Lenke til kommentar

hei, mulig noen her har sagt det jeg lurer på før, men orker ikke å lese igjenom hele tråden.. er det noen som vet hvor jeg kan laste ned programmene som følger med til X-Fi Elite Pro. hadde vært fint med en link.. takk.

 

EDIT* eller om noen vet hvor jeg kan laste ned cd'ne som følger med..

 

EDIT** fant det ut selv (link)

Endret av antilope118
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...