Gå til innhold

Den store X-Fi tråden! [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. Har ett lite problem med Console Launcher.

Når jeg velger Gaming Mode, og vil teste CMSS-3d kommer det ingen lyd. Lyd-ikonet surrer rundt hodetelefon ikonet som det skal, men er altså helt stille.

 

I Entertainemt Mode funker det helt fint. Noen som vet hva problemet er?

7943860[/snapback]

 

Det kan hende at digital lyd er aktivert i gaming mode. For å endre dette går du i "Play Control" hvor du stiller volum i Windows, aktiverer "Advanced Controls" i options og deretter kan du skru av/på digital lyd på avansert. :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare et kjapt spørsmål, svaret står kanskje i tråden et sted, men det er så helsike lang! :)

Har et gammelt Audigy 2 kort og har tenkt til å kjøpe et Fatal1ty FPS kort, mest pga. jeg har lyst på et frontpanel, og bedre lyd skader jo heller ikke.

Problemet er at jeg har et Asus A8N-SLI Premium hovedkort. Det jeg har hørt er at det har vært mye problemer med disse typen hovedkortene og den type lydkort jeg har tenkt til å kjøpe meg. Har dette blitt fiksa med nye drivere, har folk fremdeles problemer med disse og hvor stor sjanse er det at jeg vil oppleve problemer? Lurer svært mye på dette, fordi jeg er veldig lyst på dette lydkortet, takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noe problem med det kortet og ASUS; et veldig raskt google søk gir meg ingen konkrete problemer. Det eneste jeg har hørt om med ASUS er at on-board lydkortene deres til tider er veldig dårlig isolerte mot elektrisk støy fra andre enheter på hovedkortet.

 

Så jeg vil si at det er et trygt kjøp.

Driverene til Creative derimot kan være trøblette. Du kan får skurrette lyd osv. men det ordner seg til slutt. (brukte selv to lange dager :cool: )

Bare husk å avinstallere det lydkortet du har nå, og sørg for at det integrerte er skrudd av i BIOS, så skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Siden Audigy 2 er såpass bra, så spørs det egentlig om det er verdt å kjøpe X-Fi. Det du eventuelt vil slite med, er dårligere plattformstøtte. Hvis du f.eks. bruker GNU/Linux kan du glemme å få X-Fi-kortet til å fungere, da du ikke vil finne fungerende drivere for X-Fi i GNU/Linux. Det er en av grunnene til at jeg ikke vil bytte ut mitt Audigy 2 ZS enda. Creative har motarbeidet de som skriver lyddrivere for GNU/Linux, ALSA-prosjektet. Audigy-kortene er derimot svært godt støttet, ikke bare i GNU/Linux, men også i BSD og Solaris.

Lenke til kommentar

Knitring i lyden er et problem som i alle fall jeg opplever som applikasjonsavhengig. Det er mulig et driverproblem, men jeg har kun opplevd kntring i ett spill og det er Flatout2, noe som løste seg enkelt ved å endre en ingame instilling.

 

Frontpanelet har en soleklar fordel om du bruker både headset og høyttalere, da du har egen utgang for headset i front. Jeg må splitte med en y-kabel og det er ingen god løsning.

 

Lydkortet som sådan er knallbra, og stiller i egen divisjon når det gjelder spill. Overgangen til Audigy2 blir kanskje ikke enorm, men spiller du med headset vil du garantert merke overgangen.

Lenke til kommentar

Jeg opplever støy i høyttalerne Logitech Z2300 jeg har koblet opp til mitt X-Fi XtremeMusic..

Er vel sikkert støy fra strøm nettet, noe som kanskje løser seg med et støyfilter eller hva enn det heter...

Har ikke dette problemet med hodetelefonene mine Sennheiser HD270, så derfor jeg trur at det er støy fra strøm nettet...

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Jeg bruker bare windows så det blir ikke et veldig stort problem for meg :)

8029334[/snapback]

Men da er det bare å kjøre på, hvis du mener det er verdt det. Og siden du bare bruker Windows, så vil nok X-Fi gjøre jobben.

 

@mosse: jeg kan ikke omtales som en "linux-ambassadør" fordi jeg også benytter BSD og Solaris, som ikke er GNU/Linux. Men for de som er interessert i GNU/Linux og har et X-Fi-kort, så er det snakk om at Creative i 2. kvartal i år skal gi ut lukkede X-Fi-drivere for GNU/Linux. Disse driverne vil være kompatible med ALSA og OpenAL med EAX. Det blir spennende å se hva de snekrer sammen.

Lenke til kommentar
Knitring i lyden er et problem som i alle fall jeg opplever som applikasjonsavhengig. Det er mulig et driverproblem, men jeg har kun opplevd kntring i ett spill og det er Flatout2, noe som løste seg enkelt ved å endre en ingame instilling.

 

Frontpanelet har en soleklar fordel om du bruker både headset og høyttalere, da du har egen utgang for headset i front. Jeg må splitte med en y-kabel og det er ingen god løsning.

 

Hvordan ble du kvitt knitrelyden i FO2?

Irriterer meg over den en del. Den ødelegger musikken...

Høres ut som at det ligger småstein i bagasjerommet :ermm:

 

Og en billigere måte å få lyd på to utganger er å koble en slik på lydkortet, sånn at du kan få lyd ut av kabinettet dersom du har audio-port forran.

Fungerer problemfritt og uten signaltap, kan faktisk kjøre lyd på begge utgangene samtidig :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke ta deg selv så høytidelig da.

8031640[/snapback]

Jeg går ikke rundt og irriterer meg over kommentarer som dukker opp her på forumet. Men innleggene mine er ment å være seriøse og konstruktive. Det å snakke om plattformstøtte for X-Fi kort i denne tråden er i aller høyeste grad relevant.

8031655[/snapback]

Unnskyld da. I de fleste trådene er det relevant, det er bare litt morsomt at du bestandig klarer å blande inn linux/solaris/BSD/lignende i enhver diskusjon. Jeg mener det er veldig positivt, men det er litt morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...